Skocz do zawartości

[Opony i obręcze] 29" na rower xc do jazdy w niewymagającym terenie


roscus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

Mam obecnie rower mtb z obręczami 27,5" i oponami 2,8. Piasty 28 otworów. Ponieważ do wyjazdów w góry używam innego roweru chciałbym zmienić koła na jazdę 90% po płaskim, asfalt, szuter, las (ścieżki leśne), kostka brukowa, krawężniki, dziurska w chodnikach, jeśli w górach to tylko płaskie single jak glacensis. Chciałbym obręcze 29" TR. Zależy mi na szybkich oponach tez tubeless, o niskich oporach, szczególnie na twardym. Na przód coś odrobinkę lepiej trzymającego, co by się nie zabić przy mokrej pogodzie. Nader wszystko, nie chcę pakować zbytniej kasy, bo to ma być rower zastępczy do śmigania po mieście i wokół.

Pytania:

1. Jaką szerokość opony szukać aby było szybko, ale nie tłukło po tyłku zbytnio? Myślę o zestawie tył ~2.1 i przód ~2.2 ?

2. Czy obręcze DT swiss 533d 29 są ok? Chyba nic tańszego i porządniejszego tubeless ready nie znajde? 

3. Opony, nad którymi się zastanawiam to: Schwalbe Racing Ralph, Continental Race King, Maxxis Pace, Maxxis Ikon, może macie coś innego do polecenia?

  • Mod Team
Napisano

1. Pomiędzy 2.1 a 2.2 wielkiej różnicy nie zauważysz w oporach, biorąc pod uwagę ten sam model opony.

2. Będą ok, wymieniasz same obręcze czy całe koła?

3. Dodam do zestawienia Vittorią Mezcal a zdecydowanie odrzuciłbym Maxxis Ikon.

Napisano
Teraz, roscus napisał:

 asfalt, szuter, las (ścieżki leśne), kostka brukowa, krawężniki, dziurska w chodnikach, jeśli w górach to tylko płaskie single jak glacensis.

 

Teraz, roscus napisał:

Jaką szerokość opony szukać aby było szybko, ale nie tłukło po tyłku zbytnio? Myślę o zestawie tył ~2.1 i przód ~2.2 ?

Z przodu 2,25 lub 2,35 nie da Ci większych oporów toczenia niż 2,1. Z tyłu 2,25. Te wąskie opory to przereklamowana sprawa, próbowałem kilka razy ale znaczących różnic w szybkości nie zauważyłem. 

Teraz, roscus napisał:

Opony, nad którymi się zastanawiam to: Schwalbe Racing Ralph, Continental Race King, Maxxis Pace, Maxxis Ikon, może macie coś innego do polecenia?

Do bardziej cywilnych zastosowań Vittoria Mezcal ale jak jednak trochę górek, piachu, błota na przód Vittoria Barzo.

PS: Poczytaj tu opinie na grupie o Schwalbe RaRa. W skrócie - kiepska jakość, bąble, czasem problemy z uszczelnieniem. 

Teraz, roscus napisał:

Czy obręcze DT swiss 533d 29 są ok? Chyba nic tańszego i porządniejszego tubeless ready nie znajde? 

Mam XM 421 i na 85kg są całkiem OK. Zadzwoń do daveo.

Napisano

Za jedną obręcz xm421 kupi się 3,5 obręczy 533d. 533d to obręcze pierwotnie do enduro. W zastosowaniach a'la xc nieśmiertelne. 

Odnośnie gum to osobiście polecam race king 2,0 lub 2,2 (jesli ważysz poniżej 80kg to możesz brac węższe).

Napisano
15 minut temu, wkg napisał:

Mam XM 421 i na 85kg są całkiem OK. 

Szukam taniego sprzętu na jazdę wokół miasta :) Waga moja obecna ~75kg, a będzie ~70kg za kilka miesięcy.

5 minut temu, vdcmike napisał:

Odnośnie gum to osobiście polecam race king 2,0 lub 2,2 (jesli ważysz poniżej 80kg to możesz brac węższe).

Po obu stronach?

17 minut temu, bogus92 napisał:

2. Będą ok, wymieniasz same obręcze czy całe koła?

3. Dodam do zestawienia Vittorią Mezcal a zdecydowanie odrzuciłbym Maxxis Ikon.

Chcę kupić same obręcze, mam piasty praktycznie nowe.

Ikony bardzo złe? Mam 2.8 obecnie ikony, w zakrętach słabe troche, ale obecnie mam porównanie do DHR II tył + Assegai przód więc, większość z tym zestawem przegra.

Napisano

Co do RaceKing - to typowo wyścigowa opona, latałem poł sezonu - odradzam zdecydowanie wersje RACE - lekko licząc wlałem tam z litr mleka  w końcu wylądowała w koszu - pociłą sie przez sciank, mleczka rózne Trezao, Mleczka Continentala i Hutchinson. Jak w góry to może lepiej CrossKinga.

Co do Shwable - mam dobre doświadczenia - co do uszczelniania to fakt trzeba poczekać dzień czy dwa i dopompowywać - potem ciśnienia ładnie trzymają. RaRa szybki, RoRo lepiej bedzie się trzymał a też lekko się toczy - nie wiem czy jest jeszcze w ofercie

Napisano

Zwykłe zwijane race king dobrze się mleczą i takie polecam. W PL około 90zł/szt.

Wersja race sport jest faktycznie tak obchodzona że mleko przecieka ściankami gumy. Ale to opony race day only kosztujące za sztukę tyle co 2 zwijane i 3 druciane.

0,2" nie ma wielkiego znaczenia jeśli chodzi o opory toczenia ale już coś tam na komforcie jazdy tak.

  • Mod Team
Napisano
28 minut temu, roscus napisał:

Ikony bardzo złe?

Ikony to kotwica przy Vittoriach, które toczą się zauważalnie lepiej. Mimo że cięższe to tego w ogóle nie czuć. Ja miałem bezpośrednie porównanie i Ikonów nikomu już nie polecę.

Nawet Vittoria Barzo ma mniejsze opory od Ikona mimo pokaźniejszego bieżnika.

Napisano

Barzo mimo, że ma pokaźne klocki na obwodzie ma tak jakoś poukładane, że są między nimi małe przerwy i opory nie są jakoś wielkie. Niemniej jednak jeżeli jazda wokółmiejska to raczej brałbym na przód - jest wolniejsza od Mezcali. Natomiast trzymanie ma świetne ! Boczne lepsze miała chyba tylko Saguaro.

qKoyqqi.jpg

Napisano

Tak jak pisałem  - są szybkie. Ale to wyscigowa opona.

W zeszłym roku na błotnisty Maratonie byłem na zestawie 

Race King Przód i Barro Race tył -- na prostych , na asfalatach, na twardych szutrach - było bosko. - na szubki  suchy maraton - naprawde dużu atut.

Bloto i mokre korzenie  - walka o życie.

na obecny sezon ustawiam sie  Cross King 2,2  na przod i Racing Ralph 2,25 na tył wersja EVO.

 

Ja po etapie wylajtowanych opon w rozmierze 2 i max 2,1. wracam do rozsądnego ogumienia, klocek ma trzymać - a straty na twardym nadrabiam trenowaniem łydy ;-)

Napisano

.Generalnie w conti masz stopniowanie w zależności od dzielności terenowej gum SK, RK, XK, MK, TK do tego jeszcze gumy do "zadań specjalnych" DerKaiser, MudKing itp.

IMHO SK to asfalt, ubite ścieżki, sporadycznie szuter i to wszystko co potrafi ta guma. Jak trochę luźniejsze podłoże to już szedłbym w RK. Jeśli spodziewasz się wypadów w jakiś cięższy teren (w tym kamienie i korzenie) to z przodu można dać XK czy MK z tyłu zostawić RK.

Napisano
8 godzin temu, vdcmike napisał:

Jeśli spodziewasz się wypadów w jakiś cięższy teren (w tym kamienie i korzenie) to z przodu można dać XK czy MK z tyłu zostawić RK.

Na kamienie i korzenie mam dhr II i assegai :D Poczytałem dodatkowo o oponach na bicyclerollingresistance, Race Kingi są naprawdę świetnym wyborem, jeszcze pod uwagę biorąc cenę. 

Napisano
1 godzinę temu, wkg napisał:

Ty zmieniasz opony, lejesz nowe mleko zależnie od tego gdzie masz ochotę w danym dniu pojechać ?

W góry mam inny rower ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...