abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 No ok. Ale przecież charakterystykę pracy amortyzatorów można indywidualnie dopasować - twardziej, miękcej, z większym, mniejszym tłumieniem, nawet zablokować jak komuś zbyt się buja po asfalcie pod górę. Witek wydaje mi się, że ciągle oceniasz przez pryzmat jazdy mocno sportowej i ścigania się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 (edytowane) SportAwej Może masz i rację, jakoś trudno wyjść z własnej perspektywy. Ale są też i inne wady - krótsza korba, obijanie pedałami o podłoże przez duży skok zawieszenia ... jakoś mi to wygląda na armatę na wróble. Albo na rower w porządne góry. Ja wziąłbym hardtaila albo fulla XC z małym skokiem Edytowane 20 Stycznia 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 (edytowane) Obijanie nigdy mi się nie zdarzyło, no chyba, że przy przeskoku przez jakiś wielgachny konar albo trawersując po tak stromym zboczu, że i tak ledwo się trzymałem i każdy rower miałby problem. To jednak nie jest enduro, korba jest bardzo wysoko wg mojej oceny. Wyżej niż na moim crossie. Trzeba by zerknąć w parametry geometrii. Masz rację, że jest to rower w góry. Ale nie musi być tylko w solidne góry, po płaskim też jeździ się git. Jeżeli ktoś bierze pod uwagę wycieczki w góry to wydaje mi się bardziej uniwersalnym wyborem niż HT. Edytowane 20 Stycznia 2021 przez abra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 7 minut temu, abra napisał: Trzeba by zerknąć w parametry geometrii. No więc zerknąłem. XC500 ma BB hight 316mm a AM100s 332mm. Więc suport w AM jest wyżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Hehe .. to tak nie działa. Jest bardzo wyraźnie niżej niestety. To 16mm różnicy to nic przy 150mm skoku zawieszenia - na tym właśnie polega problem. Zawsze full bez ugięcia będzie miał wyżej suport bo buja jak rydwan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 (edytowane) Jak ktoś jeździ na SAGu 50% albo tak, że dobija amory do dna, to może i jest niżej. 150mm skoku przedniego widelca nie przenosi się na 150mm obniżki suportu. Poza tym HT też ma przedni amortyzator, mniejszy skok ale tylko trochę krótszy. Ale zaintrygował mnie ten temat i z ciekawości pomierzę sobie w moim AM jaki jest odstęp suportu do ziemi na typowym SAGu. Edytowane 20 Stycznia 2021 przez abra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 (edytowane) No ale w fullu nie tylko widelec pracuje. I po to jest zawieszenie, żeby je w pełni wykorzystywać. Po co taki skok jak tylko trochę pracuje ? Dlatego w endurakach standard to korba 170 a i czasamiw zjazdówkach mniej. Edytowane 20 Stycznia 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Tak i dlatego właśnie jazda na fullu jest większą frajdą. Lepsze trzymanie się nawierzchni, większy komfort samej jazdy, wygodniejsza pozycja, mniejsze narażenie na kapcie. A jak komuś buja to korbluje sobie tak żeby nie bujało, nawet łącznie z zablokowaniem. W HT nie ma takiej możliwości, można sobie co najwyżej obniżać ciśnienie w oponach by na kocich łbach nie gubić plomb w zębach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 OK, co kto lubi. Po prostu uważam, że 150 skok to na mocne góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Eee. A tak się fajnie z tobą polemizowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Takefuso Napisano 20 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Dzięki Panowie, wasza dyskusja pozwala na wyciągnięcie kilku wniosków. Generalnie rozchodzi się chyba o skalę odczuć... abra stwierdzi ze po asfalcie czy na podjazdach faktycznie jest odczucie że idzie z oporem ale dramatu nie ma i spokojnie mozna jechać. Ktoś inny powie ze to totalny dramat i w ogóle tym rowerem powinien być zakaz jeżdżenia po płaskim...kloc, czołg, tylko na zjazdy. Najlepiej by było wypożyczyć oba i pojeździć. Niestety nie ma takiej możliwości więc padnie raczej na AM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Pamietaj, ze z tej dwójki tylko jeden ma rower o ktorym dyskutujemy. Zadziwia mnie cos takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 20 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2021 Godzinę temu, Takefuso napisał: abra stwierdzi ze po asfalcie czy na podjazdach faktycznie jest odczucie że idzie z oporem ale dramatu nie ma i spokojnie mozna jechać Większy wpływ na opory jazdy mają opony. I generalnie zasada, że im grubsze, agresywniejszy bieżnik, mniejsze ciśnienie tym głośniej, ciężej i potrzeba więcej energii żeby napędzić rower. I dotyczy to właśnie płaskich asfaltowych terenów, na których jest tendencja żeby jechać szybciej, więc tam się to może dać wyczuć. Dla opon 29x2,1 z nawet agresywnym bieżnikiem jedzie się jeszcze całkiem lekko. Ale jak zapodasz jakieś grubasy typu 2.4 i więcej no to odczujesz. Wtedy można odnieść wrażenie że jedzie się klocem niezależnie czy pomykasz fullem czy HT. Szerokie opony maja inne zalety ale to nie o tym wątek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.