Skocz do zawartości

[amortyzator] 80mm zamiast 65mm na przóddo crossa)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam rower złożony na ramie Scott Sportster P5 sprzed ponad 10 lat, projektowanej pod amortyzator 65mm. Jeździ to teraz na jakimś Suntourze, nawet nienajgorszym - ale u mojej kobiety pada amorek i przyszło mi do głowy, żeby swój Suntour dać jej, a sobie wstawić coś nowego.

Pytanie - czy jestem skazany na Suntour'y lub RockShox Paragon, czy może da się wstawić coś zauważalnie lepszego/lżejszego (SID?) nie niszcząc geometrii roweru? W zasadzie ugrać chcę przede wszystkim wagę, rower jeździ głównie po asfaltach, w ostateczności po szutrach.

Napisano

Do 10-letniego Sportstera który jeżdzi "głownie po asfalcie" chcesz wstawiać SID-a? Do tego zależy Tobie na wadze więc sztywny widelec byłby chyba najlepszym rozwiązaniem. Jakie hamulce ma ten rower - tarczowe czy obręczowe?

Napisano

Tylko rama jest ze sportstera, rower jest złożony na niezłych komponentach i generalnie nic mu nie brak.
Amor który jest teraz też jest w miarę spoko, o ile pamiętam, dość lekki (chociaż nie mogę znaleźć dokładnej wagi), ale nie mam porównania do lepszych (do gorszych owszem - w porównaniu z RST z kobiety Wheelera Cross 6.3 jest jak passerati przy polonezie).
Rozważam sobie po prostu, czy wymieniać tego RST na coś znośnego, czy może przełożyć swojego NCX'a do Wheelera , a sobie kupić coś bardzo lekkiego (ale nie sztywnego). Zawsze w zimie kombinuję, żeby coś zmienić, ale nie każdy pomysł ma sens ;)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Na zdjęciu amortyzator który jest teraz. 2 fotki starsze/ładniejsze i 2 nowsze/brzydsze, ale aktualniejsze. Amor ten sam.
Model NCX z ok. 2009-2010r, chyyyba ERLL, albo jakoś tak.
Parametry z pomiarów:
Wysokość od osi do spodu podkowy: 375mm
Wysokość od osi do wejścia w ramę: 475mm

Podpowiedzcie, czy zauważę istotną zmianę na + po podmiance na Paragona albo jakiegoś nowszego NRXa? Paragon to zresztą przeróbka na tapered, więc znacznie prawdopodobniejszy byłby starszawy Suntour.
Z lekkich modeli 1.1/8" znalazłem NCX  E-RL mod.11 (2011r? 1730g) oraz NRX E-RL-R Lite z 2013r (1670g). Jest sens zmieniać na któregoś z nich? Przy zmianie na NRX'a musiałbym też zmienić piastę na wersję pod tarczę, ale swojego obecnego piastowego dynama i tak nie używam, więc wchodzi to ewentualnie w grę. 

Z drugiej strony - takie wymiary jak mój obecny amor mają też chyba obecnie amorki 27.5 ze skokiem 100m - może popatrzyć na coś bardziej wypasionego tam...? Przy czym do mojej jazdy, to w sumie większy skok mi niespecjalnie potrzebny, jak już, to ewentualnie mniejsza waga. Ale chyba wiele poniżej tych ~1700g co w Suntourach to już nie zejdę, a trzeba by zapłacić sporo więcej...


btw - jak w NRX zamontować błotnik? Żadnej dziurki nie widzę...

 

181207_001s.JPG

181207_002s.JPG

Untitled-1.jpg

Untitled-5.jpg

Napisano
21 minut temu, grissley napisał:

jak w NRX zamontować błotnik? Żadnej dziurki nie widzę...

W podkowie masz nagwintowany, ale nie przelotowy otwór. Na goleniach z tył w dolnej części również są otwory do montażu uchwytów stabilizujących błotnik. Na powyższych fotkach z białymi zaślepkami.

Napisano

Dzięki.

To podpowiedzcie jeszcze w kwestii dylematu głównego - czy wymiana na NCX  E-RL mod.11 lub na NRX E-RL-R Lite z 2013r ma sens? 

Activia, Ty najprawdopodobniej wiesz co dokładnie siedzi w moim rowerze i jesteś w stanie najdokładniej to porównać z w/w...?

Napisano

Wymiana koła w razie czego jest do rozważenia. Teraz jest dynamopiasta i V-brake. Jeśli amor nie ma pivotów, to i tak musiałbym zmieniać. A tego dynama nie używam...
 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

....masz jeszcze RS Paragon. Ładniutki i jedynie co trzeba to hamulec tarczowy, ale to za każdym razem. Oś 9mm też jest.

Ewentualnie możesz kupić RST Vogue, tam masz nawet mocowanie pod VB. Bardzo solidna konstrukcja, oś 9mm .

Co do amortyzatorów MTB tam zazwyczaj masz 100 i pewnie możliwość obniżenia skoku. Lżejsze od Paragona nie będą, chyba że sid, ale tam będziesz miał kłopoty z montażem czegokolwiek ;-(

  • 2 miesiące temu...
Napisano

Zawitał NRX-S Lite. Podpowiedzcie proszę dwie rzeczy:

1. Mocowanie błotników. Zgaduję, że ta śrubka (tuż nad mocowaniem zacisku tarczy, na drugiej ladze analogiczna) NIE jest do mocowania błotnika, tylko do pompki? Jedyna opcja na błotniki z drutami to jakieś obejmy? Polecicie coś?

NRXSRLRLIGHT_001.thumb.jpeg.5a408d52be980968eeaf04accd8e21cb.jpeg

 

 

2. Co to za gumka na ladze? Tak ma być, coś z tym robić?

NRXSRLRLIGHT_002.thumb.jpeg.44d74b2778b59b94870ab432cc43704e.jpeg

Napisano

EDIT - doczytałem, że gumką mierzymy sobie ugięcie wstępne (SAG).
Przeznaczenia śrubek z pierwszego zdjęcia na razie nadal nie odkryłem...

Napisano

Rozszyfrowane - śrubki sprzedawca dał zamiast zaślepek, żeby lepiej przed syfem z drogi chroniły. Czyli jest to miejsce na montaż drutów błotników :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...