Skocz do zawartości

[Napęd]Wybór nowego napędu


curtis171

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Aktualnie w rowerze posiadam shimanowski napęd 3x10. Rower typu full, a dokładniej canyon neuron al 6.0. Przymierzam sie do wymiany napędu i pytanie brzmi jaki wariant wybrac.. Myślę nad 2x11, ale nie wiem jakie stopniowanie wybrać żeby to wszystko jak najlepiej chodziło. Zapewne też będę musiał wymienić przerzutki przednią oraz tylną.. Celowałbym w grupę xt. Co mi doradzacie? Z góry dzięki 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem ideał to przód 26-38 a tył kaseta 11-42. 38/11 to twardo a 26/42=0,62 to bardzo miękko - praktycznie tak jak miałeś dotychczas 22/36=0,61.

Jeżeli nie wykorzystujesz najtwardszych biegów to przód typowy 11-tkowy 26-36 tez będzie OK. Jeżeli brak Ci miękkiego to możesz sobie zapodac przód 24-34 choć lepiej 24-36.

Te wszystkie kombinacje działy ze starą korbą dziesiątkową i dedykowanej do niej przerzutką. Jeżeli kupisz właśnie tą dziesiątkową to nie będziesz musiał zmieniać przedniej przerzutki. Nie wiem, jak z tymi nowymi jedenastkowymi - podejrzewam, że też nie ale pewności nie mam.  Jedno jest pewne - nie kupowałbym korby XT a SLX, przerzutka z przodu też może być z niższych grup - szkoda kasy.  Waga praktycznie ta sama, technologia ta sama a sama korba i blaty tańsze. Dopłacać warto do manetek, hamulców :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm w sumie to niczego mi nie brakowało. Daje rade na podjazdach, a i na szybkosci nie trace czyli przy 45km/h nie kręce korbą jak opętany. I właśnie na tym mi zależy. Lubie szybko posmigac, ale tez lubie góry więc tez i podjazdy. W tych czasach już ciężko kupić korby 3 rzedowe a po drugie juz nawet dziwnie wyglądają w fullu. Więc chce isc w 2x11 nie tracąc za bardzo na szybkosci i podjazdach.. Cos pomiędzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to o ile nie chcesz pójść w 1x to zostaje to co pisałem. W konfiguracji kaseta 11-42, korba 26-36 stracisz jeden najtwardszy bieg a z korbą 26-38 stracisz pół najtwardszego biegu - to praktycznie niezauważalne. koronka 46 przy młynku z przodu spowoduje, że rower będzie podrywał koło pod ciężarem nogi, nie idź w to - stopniowanie gorsze, cięższa kaseta ... gdyby nie góry to radziłbym 11-40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch również z slxa wystarczy? Co do tylnej przerzutki.. W swojej starej nie posiadam tak zwanego sprzęgła i łańcuch mi strasznie stuka przy np zjazdach po schodach. Przy 2rz napinacz odpada więc przydalaby sie jakas mocna przerzutka.. Rowniez slx czy xt? Aktualnie mam xt właśnie bez sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie poradzę, bo również nie mam sprzęgła.Wziąłbym jednak ze sprzegłem. Łańcuch KMC X11.93 albo X11EL - na tych jeździłem.

https://rowerplus.pl/lancuchy-11-rzedowe/4578-kmc-x11-93-lancuch.html?search_query=KMC+X11&results=4?s=1

https://www.bike-discount.de/en/buy/kmc-x11-11-speed-chain-798744 czarno-biały, to X11.93 

albo: 

https://www.bike-discount.de/en/buy/kmc-x11el-11-speed-chain-798740

Różnicy w trwałości nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, curtis171 napisał:

Przy 2rz napinacz odpada więc przydalaby sie jakas mocna przerzutka.. Rowniez slx czy xt? Aktualnie mam xt właśnie bez sprzęgła

Wszystko jedno slx i xt tak samo napnie łańcuch... generalnie to nie ma przerzutek mtb 11s bez sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na niektóre części trzeba polować lub zapłacić więcej. Jeśli o sklepy chodzi to ja korzystam z: biostern, sbike, cyklomania, bikestacja i centrum rowerowe. Cenowo najlepiej wychodzą pierwsze trzy, ale to też zależy co chce się w danej chwili kupić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, curtis171 napisał:

Dostępne są jedynie napędy 1x11/12 ale jakoś nie jestem przekonany do 1x.. ma sporo minusów taki napęd ponoc.. co prawda mniej waży i jest przyjemny w obsłudze, ale np spadnie łancucha jest częstym zjawiskiem..

1xXX nie są lżejsze, chyba, że zainwestujesz w memiczne kasety za furę monet. Łańcuch nie spada, chyba, że mowa o spadaniu na mniejsze koronki przy cofaniu korb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, abra napisał:

Odpada jeden blat, przednia przerzutka, linka, manetka.. chyba jednak trochę lżejsze będzie.

Dochodzi ważąca 550-600g kaseta ( chyba, że idziesz w XTRy i inne precjoza ).

Teraz, curtis171 napisał:

zostały same kasety 11-46 i 11-40.. tragedia.. mam nadzieje, że będą jakieś dostawy 42 do sklepów :angry2:

11-40 i 11-42 to żadna różnica. Bierz co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, uzurpator napisał:

Dochodzi ważąca 550-600g kaseta

No to żeś delikatnie oszukał - coś dochodzi ale na pewno nie 500-600gram na kasecie - chyba że wcześniej jeździłeś bez kasety...

Miałeś np xt'eka - 10s 11-36 - 336 gram zmieniasz na 11s 11-46 - robi się 437 gram... na kasecie urosło o 101gram... chcesz xt 12s 10-51waży 470 urosło o 134 gram...

To jednak manetka, przewód, przednia przerzutka i blaty urwą 2 razy tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, curtis171 napisał:

Dostępne są jedynie napędy 1x11/12 ale jakoś nie jestem przekonany do 1x.. ma sporo minusów taki napęd ponoc.. co prawda mniej waży i jest przyjemny w obsłudze, ale np spadnie łancucha jest częstym zjawiskiem..

Z minusów podałbym możliwe minimalnie szybsze zużycie, ale to też niekoniecznie. Łańcuch nie spada w ogóle lub prawie w ogóle - napęd jest tak skonstruowany, aby temu zapobiegać (odpowiednie zębatki korby i sprzęgła w przerzutkach).

50 minut temu, abra napisał:

Odpada jeden blat, przednia przerzutka, linka, manetka.. chyba jednak trochę lżejsze będzie.

Racja, jednak kaseta swoje waży, dopiero średnia półka, typu Sram GX czy XT pozwala na odjęcie wagi z tylnego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, abdesign napisał:

No to żeś delikatnie oszukał - coś dochodzi ale na pewno nie 500-600gram na kasecie - chyba że wcześniej jeździłeś bez kasety...

Miałeś np xt'eka - 10s 11-36 - 336 gram zmieniasz na 11s 11-46 - robi się 437 gram... na kasecie urosło o 100gram... chcesz xt 12s 10-51waży 534 urosło o 200gram...

To jednak manetka, przewód, przednia przerzutka i blaty urwą 2 razy tyle...

Nic nie oszukałem. Dopisałem, że dochodzi kaseta. Cała kaseta - 1x-5x waży w wersji dla ludu ok 550-600g. Dla ok 350 dla 11-36 w podobnym przedziale cenowym i przy zachowaniu zakresu przełożeń. Typowa manetka to ok 120g, FD ok 100,, kable i takie tam - cośtam pewno ekstra.

W ostatecznym rozrachunku 1xX wychodzi pi*drzwi tak samo jak 2x. Chyba, ze idziemy w kasety XTR lub XX1 i pochodne. Generalnie - im niższa grupa cenowa, tym bardziej iluzoryczne są benefity wagowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to napisałem owo "delikanie" ;)

ale dalej się nie zgadzam...

bo:

po pierwsze pomyliłem kaseta 8100 z 7100 - 8100 waży 470 - rośnie na kasecie w stosunku do 2x10 całe 134 gram

manetka lewa sl-m8000 się zgubiła... a waży 127gram (to jest w zasadzie już równe temu co Ci na kasecie wzrosło)

różnica na korbie...1x vs 2x - taka fc-m8000-2 34-24 (695g) vs fc-m8100-32 (620g) masz spadek - 75gram

zdaje się że przerzutka waży... fd-m8000 151gram...

linkę i pancerz Ci daruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...