akkwlsk Napisano 12 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2023 Czy ja właśnie zgrałem srama X0 DH z karbonowym wózeczkiem z trzydziestoletnim kciukiem Shimano DX z friction shiftingiem i wszystko działa?! Być może 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Manetki nieindeksowane, to chyba wszystko obsłużą. Pozostaje wygoda takiego rozwiązania, czy będzie się trafiało we właściwe miejsca. Inny problem jaki może się pojawić, to zbyt mocna sprężyna, która pokona opór manetki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Zgadza się, tak długo jak zakres manetki pokrywa się z szerokością kasety jaką obsługuje przerzutka, to ciąg linki i ilość przełożeń nie ma znaczenia. Przekonałem się, że taka manetka sprawdza się doskonale w komuterach i takich okołomiejskich szwendaczach, ale w terenie wertepiastym ciężko trafić z przełożeniem za pierwszą próbą. Z oporem jak na razie nie ma problemów, a ten sramulec wleciał właśnie ze względu na mocną sprężynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 (edytowane) Kiedy sram ma skok indeksu dwa razy dłuższy, to chyba manetka cierna jest bardziej naszym intencjom wierna, miałem to kiedyś w szosie, zachowałem się jak prosie i nie pamiętam. Przyjechał do mnie Rival z kraju robin huda i zdumałem się wielce, że nie działa na 7 szimano skoków, stare manetki robią cyk, ale jestw nich myk- można zrobić tryk i działa bez cyk cyk, co ratuje sprawę… oczywiście rower składałem dzień przed wyścigiem no ciernie trzeba było wachlować, co w peletonie to jest dalekie od mienia dobrze!!!! Dziś Rival ma skoków na indeksie dziesięć w klasycznym baranku , cóż z tego, w zasadzie jest rowerem ostatniej posługi bo kto by tam jeździł na pistacjowym kolorze, kiedy mam w rdzy ramy pierwsze w kolejce do wiatru, cierne 6 s robi tysiące kilometrów ( na kasecie 8 ) a skokowe 10 s wegetuje z kurzem. Bo w płaskiej ziemii centralnej po grzyba biegów w bród. Z radosnym pozdrowieniem życzę ślicznego klasyka zamiast tego transformersa, są przerzutki Sram plazma i quarc z plastyku, sprężyna mocna, skok szimano, ale wyglądają jak wiązania narciarskie z epoki tej ramy, a nie futurystycznie, minus taki że jak rower od wiatru zrobi bam na bok to bardziej od shimano zaginają hak przerzutki. ale tak jak jest też mi się podoba !!!neoretroprofutura!!! ta Twoja fura! Edytowane 13 Stycznia 2023 przez itr 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 13 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2023 Hehe, klasyki to nie moja bajka, wolę zabawę w transformersy Ten sramik u mnie miał dwa zadania, zredukować łańcuch-slap i skrócić wózek do minimum, obu zadaniom podołał! A że przerzutka 9s na kasecie 7s z manetką cierną konkurencyjną to przecież jeno dodaje pikanterii! Moja manetka też mam myk co robi tryk w stronę cyk-cyk! Ale Sram w innej rozdzielczości operuje jak słusznie prawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
girek Napisano 16 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2023 Znalazłem dzisiaj ten temat i muszę przyznać, że spędziłem pół wieczoru z wielką przyjemnością oglądając te przeróbki. Szacun za pomysłowość i wielkie umiejętności! To mówiłem ja, jarząbek. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Warsztatowe wieści! Kolejna zapomniana rama doczekała się konwersji na IS Pewien smutny Samurai przyszedł odbył terapię uszczęśliwiającą A inny, również smutny, skoczek z przedmieści czeka w kolejce na uszczęśliwienie 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 29 Marca 2023 Udostępnij Napisano 29 Marca 2023 Moja szczera reakcja... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bejker Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 Wydawało mi się ze jestem na ostatniej prostej i przystąpiłem do składania zzr maraton. I nie pasują stery, miski 30.2 za luźne, bieżnia 26,4 za ciasna, tak jak i nakrętka. Jest jeszcze jakiś inny standard? Stare stery średnio nadają sie do użytku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 6 Maja 2023 Udostępnij Napisano 6 Maja 2023 (edytowane) Dolna bieżnia występuje w rozmiarze 27mm. Są Miski do rury sterowej o średnicy wewnętrznej: 32,7 mm. Edytowane 6 Maja 2023 przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. akkwlsk Napisano 31 Sierpnia 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 Sezon ogórkowy, pogoda względnie dopisywała, to i jakoś mniejszy zapał żeby siedzieć w ciemnym garażu. Ale coś tam się działo Żeby nie przynudzać kolejnym mocowaniem IS, to może kilka fotek z rzeźbienia jako takiego: Docinanie i pasowanie półproduktu do krzywizn ramy to najwięcej roboty, milion przymiarek, szlifów, poprawek i kręcenia śrubkami Jak delikwent siedzi już sztywniutko, pora na ostateczne zatrzaśnięcie w jigu i smarowanie fluxem No i grzejemy.. Taki węzeł z zaciskiem, przy haku, doprawiony ośką i jigiem to jest całkiem sporo stali do nagrzania, także chwilę to trwa, tym bardziej przy użyciu palnika propan-tlen i stosunkowo drobnej końcówki. Cały szkopuł w tym, żeby do czerwoności rozgrzewać tylko punktowo i nie spalić fluxa, a jednocześnie nie pozwolić ostudzić się całości, bo wtedy trzeba zaczynać nagrzewanie od początku. Niby prosta rzecz, ale "okno" temperaturowe jest na tyle wąskie, że całość wymaga sporego wyczucia. Zaleta palnika propan-tlen jest natomiast taka, że trzeba się bardzo mocno postarać, żeby przegrzać stal do temperatur zagrażających jej integralności, także cała operacja jest dużo bezpieczniejsza niż jakiekolwiek spawanie. Całość powtarzamy dla poprzeczki wzmacniającej. Pasowanie, smarowanie, lutowanie - tu już łatwiej, bo bez jiga Po wymoczeniu w roztworze kwasku cytrynowego, całość prezentuje się tak: Kolejne kroki to już kwestia czysto estetyczna, żmudne szlifowanie mosiądzu, odcięcie piwotów, dolutowanie prowadnic pod przewód hamulca tarczowego. 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 31 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 Mam takiego Marina ! @akkwlsk Pięknie polutowane. Czysta robota. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 31 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2023 Zacne terraformowanie milordzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
homzal Napisano 1 Października 2023 Udostępnij Napisano 1 Października 2023 I tak oto minął trzeci sezon jazdy po bułki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 4 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2023 Zima przyszła, to rzeźbimy! Smutny, mały Inbred, nadany przez zachodniopomorskiego Wikinga, jeno streczem owinięty, żalił się że coś mu w kręgosłupie szczyka. No i masz, podsiodłówka wyhodowała sobie dwa pęknięcia odpowiednio po obu stronach spawu seatstayowego łiszbołna. Fotek brak, bo po zdjęciu lakieru pęknięcia były na tyle zakamuflowane, ze oko smartfona nie było w stanie tego wyłapać. Żeby nie babrać się w kosztowną i potencjalnie problematyczną wymianę całej rury podsiodłowej, plan naprawczy powstał nieco inny: usunąć "trójnik" łączący podsiodłową z rurkami s-s nawiercić końcówki pęknięć - popularna metoda zapobiegająca postępowaniu pęknięć po naprawie wzmocnić górną część rurki kołnierzem odtworzyć łącznik Poniżej krok pierwszy, usunięty trójniczek. Pęknięcie pierwsze jest tam, gdzie odsłonięta goła stal - jakieś ~3cm. Drugie jest jego lustrzanym odbiciem, aczkolwiek nieco mniejsze. Po oczyszczeniu resztek, można brać się za pasowanie kołnierza ....i już po pierwszym zabiegu ogniowym, kołnierzyk wlutowany. Inbred jak widać stracił głowę od tych zabiegów. Potem pozostało wykombinować jak zrobić, żeby się nie narobić. Ostatecznie padło na klasyczny mostek łączący rurki s-s - dwa łączenia zamiast czterech do obróbki pilnikiem, to zdecydowanie mniej roboty i większa szansa na symetryczy efekt I na koniec łącznik mostka z podsiodłową. Ten po odpowiednim dopasowaniu krzywizn wskoczył na swoje miejsce jak puzzelek Ostatnie fotki prosto spod palnika, teraz jeszcze brudny i żmudny proces czyszczenia topnika i wykańczania lutów. Niestety nie posiadamy na tyle dużego naczynia, do którego wlazłaby cała rama, także topnik trzeba będzie usunąć mechanicznie, cieszę się niezmiernie, fml omg hwdp. I na koniec - to, co tu wyżej pokazałem to jak na razie jakieś ~16 godzin pracy, a do końca jeszcze sporo. Trzeba jeszcze dolutować kapselek, usunąć topnik, zeszlifować luty, rozwiercić i naciąć podsiodłówkę i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem. Ja oczywiście jestem amatorem-świeżakiem, nie mam profesjonalnych narzędzi i wiele rzeczy robię metodą prób i błędów, natomiast szanujcie zawodowych budowniczych, bo to jest naprawdę niełatwy kawałek chleba. Serio, po tych kilku robotach cieszę się, że nie robię tego zarobkowo, bo włosy rwałbym z głowy Zmienia się człowiekowi perspektywa, chyba to chciałem powiedzieć 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 4 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2023 Prawilna rzeźba 😍 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 4 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2023 Można rzec, że nawet rękodzieło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 4 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2023 Sam jeno streczem owinąłszy trzy framesy, z nie cierpiącym zwłoki czasem czekałem na jakąś wieść, rad że świat ujrzą świnie trzy, nadzieję mam. Pozdrow'er😘 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 @Sobek82 tak jak obiecywałem - może i nie będzie profesjonalnie, ale za to bardzo długo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Kurcze... Też coś chciałem streczem owinąć ale widzę, że kolega już zarobiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 A możecie zdradzić jakiego sprzętu spawalniczego używacie? Chcę się trochę na wiosnę pobawić w spawanie bagażników pod swoje "Motury". Mam jako takie doświadczenie w spawaniu spawarką transformatorową (stoiska dla krów i lodowo wybrane pourywane elementy maszyn rolniczych). Chciałbym się nauczyć czegoś bardziej finezyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 @Brombosz dawaj na pw co tam masz, jak coś ciekawego to najwyżej Sobkowe pójdą w kąt to nie jest FIFO! @rambolbambol nie spawamy, lutujemy! Palnik propan+tlen i lutowanie mosiądzem. Butla tlen + butla propan/butan + dwa reduktory + palnik. Na spawaniu się nie znam, ale z tego co wiem to taka klasyczna spawarka elektrodowa nie nadaje się za bardzo do cienkościennych rurek - wypala dziury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Czy takie coś nada się na start do nauki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Nie wiem, nie używałem. Powiem tylko, że sam palnik, którego używamy, był droższy niż cały ten zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 35 minut temu, akkwlsk napisał: dawaj na pw co tam masz, jak coś ciekawego to najwyżej Sobkowe pójdą w kąt to nie jest FIFO! Nic pilnego, nic nadzwyczajnego. Do starego Wheelera mocowane PM albo IS mi potrzeba. Odezwę się jak soli na ulicach będzie mniej, bo na razie rąk mi brakuje żeby wszystko codziennie czyścić. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.