Bartek11 Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Cześć, jestem zielony w temacie tubeless i mam kilka pytań co do systemu Tubeless Ready a mianowicie: Czy opona Tubeless Ready będzie pasowała pod obręcz nie przystosowaną pod ten system? Rozmiar koła 26" a szerokość wewnętrzna obręczy 21mm, oponka to Continental cross X-King 2.2" Ile tego mleczka lać? Zaciekawił mnie zestaw muc-off No Puncture Hassle Tubeless Sealant, na pudełku jest napisane, żeby lać 60-75ml, wentylki mam z Mitas, nadadzą się? Czy zwykła taśma Trezado o szerokości 23mm będzie pasowała pod obręcz o szerokości wewnętrzej 21mm? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
Mod Team bogus Napisano 13 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2021 Opona pod tubeless będzie pasowała na obręcz nieprzystosowaną do tubeless, jednak mogą być duże problemy z uszczelnieniem takiego zestaw - nieszczelności obręczy. Mleka lejesz zgodnie z instrukcją, ewentualnie trochę więcej. Wentyle nie mają większego znaczenia. Taśma 23 powinna być w sam raz na obręcz o szerokości wewnętrznej 21 mm.
Mod Team safian Napisano 13 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2021 3 minuty temu, Bartek11 napisał: Czy opona Tubeless Ready będzie pasowała pod obręcz nie przystosowaną pod ten system? Rozmiar koła 26" a szerokość wewnętrzna obręczy 21mm, oponka to Continental cross X-King 2.2" Trudno powiedzieć, jedna obręcz zadziała bez problemu, inna nie. Pozostaje spróbować. 4 minuty temu, Bartek11 napisał: Ile tego mleczka lać? Zaciekawił mnie zestaw muc-off No Puncture Hassle Tubeless Sealant, na pudełku jest napisane, żeby lać 60-75ml, wentylki mam z Mitas, nadadzą się? Lej tyle ile w instrukcji, przy pierwszym uszczelnianiu mogą pojawić się straty płynu, więc trzymałbym się górnej granicy. Wentyle powinny być ok. 6 minut temu, Bartek11 napisał: Czy zwykła taśma Trezado o szerokości 23mm będzie pasowała pod obręcz o szerokości wewnętrzej 21mm? Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam Tak
TheJW Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Teraz, safian napisał: 11 minut temu, Bartek11 napisał: Czy opona Tubeless Ready będzie pasowała pod obręcz nie przystosowaną pod ten system? Rozmiar koła 26" a szerokość wewnętrzna obręczy 21mm, oponka to Continental cross X-King 2.2" Trudno powiedzieć, jedna obręcz zadziała bez problemu, inna nie. Pozostaje spróbować. Mimo wszystko polecam założyć nauszniki ochronne i stanąć jak najdalej od zestawu w czasie "strzału" z kompresora. Jeśli obręcz nie wytrzyma, będzie...głośno. I brudno. Więc okulary też w sumie mogą się przydać.
Accent_Szaj Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Teraz, TheJW napisał: Więc okulary też w sumie mogą się przydać. Hahaha . Po co się rozdrabniać? Może od razu taki garnitur
TheJW Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 @arturooo3 dokładnie to miałem na myśli. Kiedyś na serwisie koledze tak wybuchła. Przez pół dnia piszczało mi w uszach. On przez chwilę nic nie słyszał, dodatkowo uszkodziło mu dłoń, oczywiście cały i wszystko wokół było w mleku. Od tamtej pory, chociaż w serwisie już nie pracuję, zawsze dokładnie sprawdzam osadzenie opony w obręczy i maksymalne dopuszczalne dla nich ciśnienia.
Gość Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 Tak swoją drogą, nie wiem co to za opona i pompka, ale facet na drugim filmiku chyba przesadza z ciśnieniem. Mam wrażenie że jak miała wskoczyć, to by wskoczyła już dawno, a jak nie, to są inne sposoby niż pompowanie w nieskończoność.
KNKS Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 5 godzin temu, skom25 napisał: Tak swoją drogą, nie wiem co to za opona i pompka, ale facet na drugim filmiku chyba przesadza z ciśnieniem. To samo miałem napisać. Pompował w nieskończoność.
Gość Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 Pan wykonał dokładnie 72 cykle jeżeli dobrze policzyłem
TheJW Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 A myślałem, że to mi się nudzi w robocie...
Saszkiner Napisano 17 Stycznia 2021 Napisano 17 Stycznia 2021 W dniu 13.01.2021 o 23:30, TheJW napisał: Mimo wszystko polecam założyć nauszniki ochronne i stanąć jak najdalej od zestawu w czasie "strzału" z kompresora. Jeśli obręcz nie wytrzyma, będzie...głośno. I brudno. Więc okulary też w sumie mogą się przydać. Dlaczego obręcz nieprzystosowana fabrycznie do Tubles miała by nie wytrzymać ciśnienia - czy jest dętka czy nie ma ciśnienie obręcz ma wytrzymać - problemem jak coś może byc inne trzymanie stopki opony w "zwykłej" obręczy. Przy nieprzystosowanych obręczach bardziej bym się obawaiał ze przy jazdach na małym ciśnieiu opona zjedzie z obręczy w zakęcie ( ciśnienia poniżej 2 czy nawet poniżej 1,5 bara)
Bartek11 Napisano 9 Lutego 2021 Autor Napisano 9 Lutego 2021 Cześć, nie chcę tworzyć oddzielnego tematu ale do rzeczy, kupiłem continentala race king pod tubeless i próbuję ją dmuchać sprężarką ciśnieniem ok. 5-5,5bar i stopka opony za hu hu nie chce wskoczyć, ma ktoś jakieś patenty? Dodam że opona na obręczy się nie obraca i naklejona jest jedna warstwa taśmy Trezado, z góry dziękuję
KNKS Napisano 9 Lutego 2021 Napisano 9 Lutego 2021 Jeśli nie masz pasty montażowej do opon,(takiej jak w zakładach wulkanizacyjnych) to możesz posmarować odrobina płynu do mycia naczyń z ciepłą woda. Powinno pomóc.
Bartek11 Napisano 9 Lutego 2021 Autor Napisano 9 Lutego 2021 @KNKSPróbowałem rant nasmarować mydłem ale rant wskoczyć nie chciał, ale spróbuję
Mod Team durnykot Napisano 9 Lutego 2021 Mod Team Napisano 9 Lutego 2021 Na jaką obręcz chcesz wrzucić te Conti?
Bartek11 Napisano 9 Lutego 2021 Autor Napisano 9 Lutego 2021 @durnykot Na obręcz kross nie przystosowaną pod TR
Mod Team durnykot Napisano 9 Lutego 2021 Mod Team Napisano 9 Lutego 2021 Jeśli masz oponę już założoną , to daj bardzo dużo wody z mydłem na całym obwodzie opony i felgi. Conti są dosyć ciasne i mogą sprawiać problemy. Możesz też spróbować włożyć dętkę , napompować i zostawić na dłuższy czas ( na noc na przykład ). Wyciągasz dętkę, dajesz mydło na oponę i obręcz i powinno wskoczyć.
Bartek11 Napisano 9 Lutego 2021 Autor Napisano 9 Lutego 2021 Próbowałem już wodą z mydłem i opona tak jakby chciała ale nie mogła i w kilku miejscach powietrze ucieka, strzela) em już z ciśnienia 6bar i powietrze ucieka dalej
Mod Team durnykot Napisano 9 Lutego 2021 Mod Team Napisano 9 Lutego 2021 Spróbuj dać dętkę i napompuj . Rozciągniesz nieco oponę i powinna lepiej się układać. Zdarza się, że opona TLR nie współpracuje z obręcze non-TLR.
Bartek11 Napisano 9 Lutego 2021 Autor Napisano 9 Lutego 2021 Ok, poczekam z 2 dni na spokojnie bo mi się nie śpieszy i wtedy dam znać
Saszkiner Napisano 9 Lutego 2021 Napisano 9 Lutego 2021 7 minut temu, Bartek11 napisał: i w kilku miejscach powietrze ucieka, strzela) em już z ciśnienia 6bar i powietrze ucieka dalej Ale ucieka na całego czy to sa pojedyńcze babelki, jak pojedyńcze to mleko zrbo swoje, pytanie czy sie ułożyła i jest równo po całym obwodzie. Z ciśnieniem uważaj - cześć wylajtowanych obreczy nie wyrzymuje wysokiego ciśnienia. Bazowe koła Krossa non tubless latały u mjie ale ze Schablami. '"Nasrzeliwujesz" opone z wykręconym zaworkiem?
Bartek11 Napisano 9 Lutego 2021 Autor Napisano 9 Lutego 2021 Ucieka w miejscu wgniotek małych 1-2mm, próbowałem strzelać bez zaworka, ale charakterystycznego strzału nie było słychać
Mod Team bogus Napisano 9 Lutego 2021 Mod Team Napisano 9 Lutego 2021 Jak masz wgniotki na obręczach to nic może nie pomóc. Opona powinna bez uszczelniacza trzymać powietrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.