kubinnn Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Czołem, Chciałbym Was zapytać o radę w kwestii zakupu opon szerszych o 3mm. Obecnie jeżdżę dość typowej szosie na Mavicach 25c, niemalże bez bieżnika. Nie interesują mnie za bardzo wyścigi - raczej podróże i randonneuring. Jestem ciężki, a do tego na długich trasach czasami bardzo ciężko jest ominąć jakiś szutrowy/leśny odcinek, dlatego zastanawiam się, czy warto kupić opony 28c z delikatnym bieżnikiem. Nie mierzyłem jeszcze dokładnie przerwy między ramą a oponą, ale na oko są tam 3-4 milimetry z każdej strony, więc na potrzeby rozmowy załóżmy, że opona 28c wejdzie (jeszcze skonsultuję to z jakimś specem od rowerów, który zobaczy to na żywo). Obecne koła też powinny je zmieścić (Mavic Aksium). Myślałem np. o takich: https://allegro.pl/oferta/vittoria-randonneur-700x28-czarna-drut-9701117231 Czy według Waszego doświadczenia tak niewielka zmiana szerokości + dodanie delikatnego bieżnika przełoży się w odczuwalnym stopniu na komfort jazdy poza asfaltem? I czy ew. macie do polecenia jakieś inne opony tego typu? Chciałbym zamknąć się z zakupem opon w kwocie 300 zł, ale jeśli uda się nie przekroczyć 200, to jeszcze lepiej Edit: jeszcze dodam, że w zasadzie nigdy nie modyfikowałem żadnego roweru w tak znacznym stopniu jak nowe opony, dlatego chętnie przyjmę różne rady, także te najbardziej podstawowe
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 W szosie nie zawracałbym sobie głowy dodatkowym bieżnikiem. Lepiej skupić się na jakości gumy, mieszance, bo ona często decyduje nie tylko o szybkości / przyczepności, ale i komforcie. Co się zaś tyczy szerokości. Szosowo przechodziłem drogę 23c -> 25c -> 28c -> 32c i za każdym razem to była zmiana na plus. Między 25c a 28c jest spora różnica jeśli faktycznie opona będzie szersza. Poleciłbym Conti 4000 SII, ale one realnie układają się często na 30-31 mm więc może zabraknąć miejsca.
kubinnn Napisano 13 Stycznia 2021 Autor Napisano 13 Stycznia 2021 Dzięki, dobrze wiedzieć. Przypomniałem sobie że kiedyś, w poprzednim rowerze miałem Schwalbe Delta Cruiser Plus i byłem bardzo zadowolony. Teraz znalazłem taką: https://www.rowertour.com/p/51832/schwalbe-durano-plus-700-x-28c-sg-opona-szosowa-drutowana-reflex- Popatrzyłem trochę i opinie na ich temat są raczej dobre, ale faktycznie może być problem, jeśli opona "ułoży się" i realnie będzie trochę szersza. Miał ktoś z nimi doświadczenie i może się na ten temat wypowiedzieć?
Sil_afein Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 39 minut temu, lukasamd napisał: Co się zaś tyczy szerokości. Szosowo przechodziłem drogę 23c -> 25c -> 28c -> 32c i za każdym razem to była zmiana na plus. Między 25c a 28c jest spora różnica jeśli faktycznie opona będzie szersza. Poleciłbym Conti 4000 SII, ale one realnie układają się często na 30-31 mm więc może zabraknąć miejsca. Osobiście bardzo lubię połączenie 23c z przodu i 25c z tyłu. Aczkolwiek ostatnio coraz częściej zastanawiam się nad dwiema 28c z przodu. Aczkolwiek jeżdże na Conti 4000 SII i nie wiem czy to ma sens, skoro 25 układa się szerzej. Bo wraz ze zmianą chciałem przejść na Pirelli, ale to pewnie jeszcze za jakieś 2 tysiące, bo jeszcze sporo życia zostało na obecnych gumach.
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Continental GP5000 na asfalt. Poza asfaltem, na ciśnieniu typowo szosowym, raczej szans na komfort nie ma.
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 @kubinnn pisze, że owszem ma szosę ale nie potrzeba mu prędkości ani wyścigów a raczej chce endurance-ową, wypadową, wygodną, wytrzymałą oponę na luźne podróże a tutaj niektórzy wylatują z oponami stricte wyścigowymi ... Ja to czasem nie rozumiem niektórych ludzi... 1. @kubinnn gdybyś podał co to za rower oraz jaki rocznik to byśmy raczej byli w stanie w Internecie znaleźć ile maksymalnie wejdzie szerokości do Twojego roweru 2. Tak, między 25c a 28c jest całkiem odczuwalna różnica, szerokość to jedno, drugie to pompowanie niżej niż 25c Jeżeli to jest rower szosowy, to mocno bieżnikowana opcja może tam nie wejść niestety. Natomiast opon szosowych enudrance/szosowo-gravelowych jest całkiem spory wybór i dwie bardzo dobre nadal SZYBKIE opcje to: Panaracer Gravelking 28c Continental Contact Speed 28c Jeżeli mimo wszystko chcesz próbować tam zmieścić odrobinę więcej bieżnika to możesz spróbować np: Continental Contact 28c Schwalbe Maraton Plus 28c
kubinnn Napisano 13 Stycznia 2021 Autor Napisano 13 Stycznia 2021 @arturooo3, niestety szukałem jakichś informacji na temat tego roweru, ale nie udało mi się nic znaleźć - kupiłem go z drugiej ręki, a producent ramy to chyba jakaś totalnie niszowa firma albo po prostu chińczyk. Wiem tyle, że jest karbonowa To raczej żaden nowy model, sądząc po zewnętrznie poprowadzonych linkach. Poniżej wklejam zdjęcie ramy (może komuś mówi ona cokolwiek więcej, niż mi) i widoku z tyłu na przerwę między ramą, a oponą.
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Jak nie ma nawet nazwy modelu to musisz próbować Chyba, że jeszcze ktoś rozpozna.
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 to jest włoska rama karbonowa. Nazwa brzmi tak po włosku że widzę jakby ktoś machał rękami ją wypowiadając szukaj w google "telaio coppi" a coś na pewno znajdziesz. Telaio to po włosku rama
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Patrząc na zdjęcie, to jeżeli aktualna opona ma 25c, to według mnie 28c to za dużo. Typowo szosowe 28c pewnie wejdzie, ale zostanie minimum miejsca. Rama trochę pracuje, obręcz pewnie też, do tego zawsze jest jakiś brud na drodze, może być za ciasno. Dodatkowo, przynajmniej w rowerach w których ja miałem, u góry zawsze było więcej miejsca niż na dole. Co do jazdy poza asfaltem. Ile pompujesz na 25c? 6 Barów? Załóżmy że przy 28c zejdziesz do 5,5 Bara. To nadal jest kamień. Na asfalcie pewnie poczujesz lekką różnicę, w terenie nie ma takiej opcji, nadal będzie męczarnia.
Mihau_ Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Między 25 a 28 odczuwa się mniejszą różnicę niz między 23 a 25 Jeśli chcesz kupić "dobre" opony to szukaj czegoś lepszego niż tanich drutówek 6 minut temu, skom25 napisał: Załóżmy że przy 28c zejdziesz do 5,5 Bara. Kamień przy 5,5 bara To temat o oponach w szosie a nie pływaniu pontonem
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Jeździłem na szosie 3 sezony, na MTB 6, a na każdym na kilku kompletach różnych opon. Także daruj sobie jakieś docinki...
SoloTM Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Jeśli jest ciężki to 25 pompuje po 8-8,5 bar. I rozmiar 28 niewiele zmieni. Pół bara pewnie. Rożnica będzie, ale nie spodziewaj się szoku, po prostu na oponach 25/28 unikaj szutrów. To jest na asfalt, szosowy rower. 28 może być ciężko zmieścić patrząc po zdjęciach, choć może się udać. Ciężko powiedzieć.
Mihau_ Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 I co z tego, że jeździłeś? Czy jest to czegoś wyznacznikiem? Autem ludzie jeżdżą po kilkadziesiąt lat a żarówki nie potrafią wymienić. Ty po 3 latach jazdy na szosie i 6 na mtb pytasz czy wkładać podkładki pod suport. 5,5 bara w szosie, nawet w oponie 28 to nie żaden kamień tylko flak, który sprawia, że przy byle jakim sprincie/depnięciu na stojąco nie można mówić o jakiejkolwiek "pewności prowadzenia". Nawet nie chcę wiedzieć jak można określić szytkę nabitą do 10-11bar
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 @Mihau_ gdybyś przeczytał post o podkładce, to byś zrozumiał gdzie był problem. No ale być może czytanie ze zrozumieniem szwankuje. Czyli uważasz że 5,5 Bar na szutrze to komfort? Wyobraź sobie że ciśnienie dostosowuje się do wagi. No ale ja się nie znam, bo zapytałem o podkładkę...
Mihau_ Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 samo 28c nie nadaje się na szuter i ciśnienie nie ma tu nic do rzeczy, inna sprawa, że nikt do tej pory o szutrze tutaj słowa nie napisał zresztą odniosłem się do "5,5 bara to kamień" a nie wyimaginowanych, marketingowych komfortów podczas jazdy rowerem szosowym
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 No cóż, padło poza asfaltem, więc pewnie o coś takiego chodzi. Ja ważę tyle co nic i uwierz mi, że 6 Barów dla mnie to już właśnie kamień. Ja nigdy od roweru szosowego nie oczekiwałem komfortu i właśnie to próbuję przekazać autorowi. Szosa to szosa, będzie twardo. @Mihau_ nie bierz do siebie moich wypowiedzi. Czasami palnę kilka słów za dużo.
kubinnn Napisano 13 Stycznia 2021 Autor Napisano 13 Stycznia 2021 Panowie, dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Byłem z rowerem w serwisie i pan mechanik, podobnie jak @skom25, odradził mi wciskanie tam opony 28c. Moja szosówka pozostaje klasyczną szosówką. Będę musiał bardziej uważać na nierównościach, ale za to zostaje mi trochę grosza w kieszeni Odnośnie ciśnienia - na oponach mam podane rekomendowane ciśnienie 7-9 barów i staram się trzymać tak odrobinę poniżej 8. To moja pierwsza szosa i nie mam porównania, ale jak dla mnie opony są wtedy twarde jak kamień i toczą się niesamowicie lekko.
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Godzinę temu, Mihau_ napisał: I co z tego, że jeździłeś? Czy jest to czegoś wyznacznikiem? Autem ludzie jeżdżą po kilkadziesiąt lat a żarówki nie potrafią wymienić. Ty po 3 latach jazdy na szosie i 6 na mtb pytasz czy wkładać podkładki pod suport. 5,5 bara w szosie, nawet w oponie 28 to nie żaden kamień tylko flak, który sprawia, że przy byle jakim sprincie/depnięciu na stojąco nie można mówić o jakiejkolwiek "pewności prowadzenia". Nawet nie chcę wiedzieć jak można określić szytkę nabitą do 10-11bar Mihau, z Ciebie jest jakiś strasznie nerwowy człowiek. 5-6bar jest całkowicie poprawne dla opony 28mm https://axs.sram.com/guides/tire/pressure - tu masz dobry kalkulator i policz dla siebie
Mihau_ Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Teraz, komandosek napisał: Mihau, z Ciebie jest jakiś strasznie nerwowy człowiek. 5-6bar jest całkowicie poprawne dla opony 28mm Ale ja nigdzie nie napisałem, że to "niepoprawnie". Ale nazywanie takiego ciśnienia "kamieniem" to lekkie nadużycie
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Teraz, kubinnn napisał: Panowie, dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Byłem z rowerem w serwisie i pan mechanik, podobnie jak @skom25, odradził mi wciskanie tam opony 28c. Moja szosówka pozostaje klasyczną szosówką. Będę musiał bardziej uważać na nierównościach, ale za to zostaje mi trochę grosza w kieszeni Odnośnie ciśnienia - na oponach mam podane rekomendowane ciśnienie 7-9 barów i staram się trzymać tak odrobinę poniżej 8. To moja pierwsza szosa i nie mam porównania, ale jak dla mnie opony są wtedy twarde jak kamień i toczą się niesamowicie lekko. Te wytyczne na oponie to... no cóż, traktuj z przymróżeniem oka.
Gość Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 17 godzin temu, kubinnn napisał: Odnośnie ciśnienia - na oponach mam podane rekomendowane ciśnienie 7-9 barów i staram się trzymać tak odrobinę poniżej 8. To moja pierwsza szosa i nie mam porównania, ale jak dla mnie opony są wtedy twarde jak kamień i toczą się niesamowicie lekko. Jeżeli nie ważysz dużo możesz sprawdzić 7 barów. 18 godzin temu, skom25 napisał: Ja ważę tyle co nic i uwierz mi, że 6 Barów dla mnie to już właśnie kamień. что??? Halo, co się dzieje? 6 barów w rowerze szosowym to komfort i bajka, dzisiaj to wszystkie dzieci wsadzałyby 32c albo szersze do szosy, to potem "6 barów to kamień" ja się pytam gdzie się podziały opony 20-21c pompowane do 12 barów? Pojeździłby jeden i drugi na Conti 4000 20c napompowanych na 12 barów, pomachałby pompką to by się nauczył co to je rower szosowy a jakby zmężniał taki jeszcze??! Dzisiaj to każdy młodziak gravela i opony MTB albo najlepiej widelec z amortyzacją do tego gravela i mówi, że jeździ na rowerze szosowym . Jako ciekawostka podam, że u mnie w oponach Schwalbe 23c jest sugerowany zakres ciśnienia 6-10 barów, w Conti Ultra 25c podali po prostu max określony na 8.5 bara, a w oponach Bontragerowskich to nie ważne czy 25c czy 28c, w obu kompletach to samo nadrukowali tj: 5.5-7.9 bara.
abdesign Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 @skom25 rozpędziłeś się z tym kamieniem i 5,5 czy 6-cioma barami... normalne średnie ciśnienie dla opon 28c... przy Twojej wadze której nie znam - ale pewnie nie ważysz jakoś sporo mniej niż 65kg.... Dla mnie 75kg - chociaż nie jeżdżę w ogóle na 28c - pewnie wolałbym raczej ciut więcej niż te 6. Edyta - o widzę, że się wciąłem w sam środek piaskownicy
Gość Napisano 14 Stycznia 2021 Napisano 14 Stycznia 2021 Oczywiście, wiem że postępuje źle. Ty za to też jesteś miękki, bo kiedyś to były drewniane koła, a nie jakaś guma dla zniewieściałych pedalarzy. Kiedyś to było, teraz to nie ma... A kamień odnosił się do właściwości terenowych. Tam nie ma różnicy czy 8 czy 5, to jest nadal kamień na coś co nie jest asfaltem.
zekker Napisano 15 Stycznia 2021 Napisano 15 Stycznia 2021 W dniu 13.01.2021 o 16:52, arturooo3 napisał: Jak nie ma nawet nazwy modelu to musisz próbować W dniu 13.01.2021 o 17:02, komandosek napisał: to jest włoska rama karbonowa Chyba czas przejść się do okulisty, przecież widać nazwę modelu: Coppi Storm. Inna sprawa, że niewiele informacji na szybko można znaleźć, głównie jakieś oferty sprzedaży.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.