Amarider Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Cześć poszukuje do swojego roweru nowych opon. Myślę o 2.1 albo 2.2. Jeżdżę głównie miasto czasem lekki teren. Proszę was o pomoc w doborze, bo sam nie mogę się zdecydować z powodu tego że dostępne jest masa najróżniejszych modeli. Czy jest sens brać inną oponę na przód i na tył? Druga sprawa to, że składam nowe koła i mam dylemat w wyborze obręczy. W oko wpadła mi dt swiss e512. Szerokość wewn-25mm zewnętrzna 30mm. Jest to obrecz do enduro i dlatego nie jestem pewien czy nada się ona do spokojniejszej jazdy czy przyj nie przyjmie oponę 2.1, 2.2. Czy może lepiej wybrać węższą wersję m442 szer. Wewn. 22.5mm?Czy między 2.2 a 2.1 odczuje znaczna różnice w oporach toczenia, i czy ma na nie wpływ tylko opona, czy obrecz też? Czy w systemie tubelles mogę dać tyle ciśnienia co w detkach?
revolta Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Ja mam takie obręcze... Jeździłem na RR 2.1 i na saguaro 2.25 Nie ma problemu, ważę 110 kg, przez dwa lata i 8 tys km żadnej centry koła.
Gość Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 25mm to standardowa obręcz. Nada się idealnie. Pomiędzy rozmiarami opon które podałeś często nie ma właściwie żadnej różnicy w praktyce, szczególnie porównując pomiędzy sobą różnych producentów. Na tubeless pompujesz tyle by opony nie "przeginało" w zakrętach i może być to mniej niż na dętkach ale jak masz jezdzić po asfalcie to bez sensu pompuj tyle samo. Na jakiś oponkach w rodzaju continental race king będzie spoko i na asfalcie i poza. W lekkim terenie niekoniecznie jest potrzeba brać inną oponę na przód
Mod Team bogus Napisano 12 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2021 Obręcz 25 mm to dzisiaj standardowe rozwiązanie. Bez problemu możesz założyć opony 2.1 czy 2.2, czy szersze. Jeśli brać pod uwagę taki sam model opony w różnych rozmiarach to różnice w oporach toczenia będą pomijalne i niezauważalne bez testów laboratoryjnych. Ciśnienie w oponach tubeless zwykle jest niższe od opon z dętkami przy takim samym zastosowaniu, ale nie oznacza to, że nie możesz napompować więcej.
woojj Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Godzinę temu, bogus92 napisał: Obręcz 25 mm to dzisiaj standardowe rozwiązanie. Fajnie by było.....to dobry wybór, ale seryjne rowery z takimi obręczami dla 29 (sztywniaki) to nadal jakiś margines. Choć trzeba przyznać że w końcu się zmienia i 23 wewnętrznie to codzienność. Po ilu latach obecności na rynku???
Mod Team bogus Napisano 12 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2021 Zgadza się. Pisząc o standardowym rozwiązaniu miałem na myśli raczej, że nie jest to coś nietypowego jak na dzisiejsze czasy.
MikeSkywalker Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Między 2.1 a 2.2 nie ma żadnej różnicy, bieżnik między poszczególnymi oponami gra większą rolę. Standardowo - polecę Kendę SBE, Piedmont, Race Kingi. Co do obręczy - sugerowałbym się ceną i wagą bardziej niż szerokością, obie wspomniane obręcze się nadadzą.
wkg Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Ja kiedyś się bawiłem w 2,1 na tył, 2,25 na przód i szczerze mówiąc nie odczułem większej różnicy. Teraz mam na przód Barzo 2,25 a na tył Mezcal 2,25 - obie w lżejszej wersji. Mezcal na przód na lekki teren też się nada ale jednak Barzo lepiej trzyma na zakrętach, lepiej się oczyszcza - jest znacznie pewniejsza. Teraz na tył dałbym Saguaro - głównie z sentymentu. Jak nie jeździsz po błocie, oblepiającej glinie to na oba koła Saguaro też będzie bardzo dobrze.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.