Adamicki Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Witam. Mam problem z obręczą Mavic xc717 w tylnym kole. W tym rowerze są hamulce v-brake. Koła w rozmiarze 26 cali. To jest ten rower, tylko nie ma już miotły ani bagażnika.http://www.bikestats.pl/rowery/wheeler-1900zx_514_465.html Problem zauważyłem przy hamowaniu. Początkowo było to szarpanie przy hamowaniu, jednak po kilkuset km to postąpiło, że teraz da się hamować tylko całkowicie blokując koło (0 lub 1). Przyczyna taka, że obie pionowe ścianki obręczy odkształciły się na odcinku około kilku cm na zewnątrz. To odkształcenie względem pozycji wyjściowej jest pewnie rzędu 1-2 mm w każdą stronę i klocki hamulcowe hamują tylko na tym krótkim odcineczku lub wcale. 0 lub 1. Całkowita blokada koła lub żadne hamowanie. Obręcz to Mavic XC717 z 2006/2007 roku, ma przebieg 11 720 km. 220 km temu odkrylem, że obręcz jest pęknięta między oczkami, bo przyszczypnęła mi dętkę i zaflaczyłem. Zakleiłem robiąc kilka pełnych obrotów taśma izolacyjną i myślałem, że będzie spokój. Czy te 11,7 kkm to duży przebieg jak na obręcz? Przy kręceniu kołem słychać jakby coś w obręczy cykało w środku zawsze w tym samym położeniu koła. Zakładam, że to koniec życia tej obręczy i w związku z tym proszę o niezobowiązujące potwierdzenie tej diagnozy i o pomysły czym ją zastąpić i jakie szprychy. Ważę w przedziele 86-92 kg, rower 12,6 kg bez picia i dodatków. Mam pomysł na bikepacking jednodniowy w przyszłym roku, czyli dodajmy jeszcze rezerwę. Niech będzie maksymalna masa użytkownika z rowerem 110 kg. Jeżdżę rekreacyjnie, żadne skakanie, żadne maratony. To ma być rower na wycieczkę po leśnych ścieżkach, szutrach, żeby zobaczyć to czego z szosy nie widać. Teraz jest takie koło i piasta zostanie, jeśli po zajrzeniu do łożysk będzie ok. XT 760 / Mavic XC717 / Revo 2.0x1.5x2.0 + Alu nyple 32H Na pewno chcę by koło było trochę cięższe niż teraz, ale nie klocek. Mam jeszcze poprzednie pancerne koło w razie czego na ultra objuczanie roweru ciężkimi fantami. Myślę nad takimi obręczami, ale chętnie skorzystam z innych propozycji.https://www.rowertour.com/p/188815/alexrims-ace18-obrecz-mtb-26-srebrnahttps://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-alexrims-ace18-pd10222/?v_Id=6008https://www.bikestacja.pl/obrecz-mavic-xm-117-26-32h-czarna-v-brake-p-7379.htmlhttps://synkros.iai-shop.com/product-pol-6534-Obrecz-Mavic-26-xc-717-v-brake.html Szprychy kupię u siebie w mieście i tutaj będzie plecione. Tym razem wezmę Competition 2.0x1.8x2.0 mm, chyba że nie będą mieli. Czy nyple mogą zostać wykorzystane ponownie przy nowym zaplataniu? Z góry dzięki za pomoc.
WaGiant Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Myślę ze pęknięta . Ok 12 tyś km do spory dystans . Wszystko zależy do tego ile hamujesz i jakie masz klocki . Zresztą jak się ma pecha to obręcz może pęknąć nawet gdy wskaźnik jeszcze nie jest starty . Dziwi mnie tylko że wybrzusza się na dwie strony . Dla pewności spuść powietrze , a najlepiej zdejmij oponę . Jeśli jest pęknięcie to bez powietrza obręcz powinna się ,,wyprostować " . Tyle że jak masz już to stare pęknięcie to ja bym wymieniał od razu . Albo pękła środkiem . To nawet bardziej prawdopodobne .
seraph Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Po co zostawiać 13 letnią piastę? Jakaś zabytkowa? Kup całe nowe koło i po problemie. Na dodatek może wyjść nawet taniej.
Mod Team bogus Napisano 12 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2021 Wybrzusza się, bo powierzchnia cierna jest już tak cienka, że napompowana opona ją rozpycha. Jak jeszcze trochę napompujesz to powinna pęknąć całkiem. Jeżdżenie na takim kole jest niebezpieczne. Dla potwierdzenia możesz jeszcze wrzucić zdjęcia obecnego stanu obręczy. Jakiej obręczy byś nie wybrał będzie dobra, kwestia zasobności portfela i tego czy chcesz mieć mocne koła czy lekkie. Obręczy Mavica nie kupiłbym właśnie z uwagi na częste pękanie, lepiej Alexrims, Author czy Accent, nie są drogie, a sprawdzają się dobrze.
Adamicki Napisano 13 Stycznia 2021 Autor Napisano 13 Stycznia 2021 Dzięki za odpowiedzi. Pęknięcie tłumaczyłoby symetryczne rozwarcie ścianek na zewnątrz. Foto mi nie wyjdzie tak by to dobrze pokazać. Stara piasta zostanie, ponieważ zapewne jest dobra, przesmaruję tylko łożyska. Obecny przebieg koła uzyskałem w 13 lat, bo niewiele teraz jeżdżę tym rowerem. Jak coś działa poprawnie, to zawsze staram się używać jak najdłużej. Nową obręcz wezmę niemavica, pewnie Alex Rims ACE18, ale szprychy po namyśle jednak będą Revolution 2x1.5x2 mm. Żadna nie pękła mi nigdy, czyli nie jestem aż taki gruby., a na bikepacking mogę wziąć stare ciężkie koło. Ponawiam pytanie czy można wykorzystać drugi raz alu nyple?
Mod Team bogus Napisano 13 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 13 Stycznia 2021 Nie ma sensu wykorzystywanie nypli ponownie. Ich koszt nie jest duży, a przy wymianie szprych warto dać nowe, zawsze mniejsze ryzyko awarii niż w przypadku używania starych.
abdesign Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Dzisiaj składanie budżetowych kół 26 na obręczowe hamulce ma dzisiaj średni sens... kup gotowe... będzie taniej.
Adamicki Napisano 13 Stycznia 2021 Autor Napisano 13 Stycznia 2021 Poproszę w takim razie o konkretną sugestię wraz z linkiem do gotowego koła MTB 26 cali, które będzie miało masę poniżej 1000 g. Obecne koło ma masę 950 g.
WaGiant Napisano 16 Stycznia 2021 Napisano 16 Stycznia 2021 Gotowca nie kupisz . Chyba że jakiś leżak magazynowy , też szukałem i nie znalazłem . Jeszcze niedawno były dostępne Maviki crossride Ub . Ok 700 zł za komplet .
Adamicki Napisano 18 Stycznia 2021 Autor Napisano 18 Stycznia 2021 Też już wiem, że nie kupię, to tylko marzenia były:) A te gotowe Mavici to byłyby klocki ciężkie Jak dla mnie temat można zamknąć. Dzięki wszystkim za porady.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.