Skocz do zawartości

[Rama] Sama rama pod projekt roweru a'la trekkingowego


Ntkgzd

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,
chciałbym złożyć rower, który od początku będzie na moich częściach a rama będzie spełniała poniższe założenia:

- umożliwiająca włożenie przedniego widelca w stylu SR Suntour SF11-NRX D-LO (bardziej chodzi mi o rozmiar i sposób mocowania niż o model - to chyba najczęściej spotykane rozwiązanie?)
- przystosowana do montażu tylnego zacisku hamulcowego pod tarcze hamulcowe, ale również z opcją instalacji hamulca szczękowego na potrzeby instalacji rowerowego zabezpieczenia ABUS blokada tylnego koła PRO SHIELD PLUS 5950
- przystosowana do montażu tylnego pełnego bagażnika
- przystosowana do montażu pełnego błotnika
- rama pod koła 28"
- mufa suportu (tuleja suportowa): 68 mm

Nie są to chyba wyszukane wymagania. Rzecz w tym, że moim zdaniem bez sensu jest kupować nowy rower i od razu wyjmować z niego osprzęt (chyba, że mam to traktować jako początek przygody w trakcie której przez rok będę się bujał z częściami zanim ostatecznie je sprzedam). Budżet na taką ramę od 1000 do 2000 zł.

Co możecie poradzić w tym temacie, na co zwrócić uwagę?

Napisano
Teraz, Ntkgzd napisał:

Cześć,
chciałbym złożyć rower, który od początku będzie na moich częściach a rama będzie spełniała poniższe założenia:


- przystosowana do montażu tylnego zacisku hamulcowego pod tarcze hamulcowe, ale również z opcją instalacji hamulca szczękowego na potrzeby instalacji rowerowego zabezpieczenia ABUS blokada tylnego koła PRO SHIELD PLUS 5950


Nie są to chyba wyszukane wymagania.

To są bardzo "wyszukane wymagania".

Napisano

Trudno porównywać. Posiadam rower na ramie Unibike Viper i od kilkunastu lat daje radę (ewolucji roweru było kilka). Generalnie mam sentyment do marki. Jedyny mankament unibike'a to taki że nie sprzedają samych ram. Nordkapp to już wieloletni projekt i z tego co się orientuje dość dobry. Za nią przemawia przede wszystkim cena. 
Podaj więcej danych co do wymagań. 

Napisano

Jeśli Unibike to 8/10 to Accentowi może dałbym 4/10, bo o ile same ramy są okej to już malowanie bardzo kiepskie - chyba że Nordkapp się jakoś wybija na plus. Pęknięte ramy też kojarzę, właśnie tej drugiej marki, a Unibike jest bardzo wytrzymały. 

Ale - pomijając pomysł instalacji zabezpieczenia o którym mowa, i które działa średnio bo rowerem nie można odjechać ale można go wynieść - i które można też zamontować na adapterach, moja rada jest taka żebyś szukał crossowego roweru który Ci się spodoba, do tego wymienił w nim na starcie to co chcesz wymienić a resztę sprzedał. Bo płacenie za samą ramę połowę tego co za rower uważam za lekkie przegięcie. 

Mam dwa rowery, z których zachowałem same ramy a części sprzedałem w innych ramach, kupionych luzem, jako całe rowery, ale to dlatego że chciałem zmienić praktycznie wszystko. Przy budżecie jaki zakładasz na ramę uważam że to najlepsze rozwiązanie. 

Na Twoim miejscu kupiłbym jak tylko się pojawią Unibike Prime, nie wiem jak rama na 2021 ale ta na 2020 miała mocowanie pod tarczówke i v-brake w zestawie, zmienił co trzeba a resztę po prostu sprzedał. Koła pójdą od ręki, napęd też, jedyne co to z widelcem może być problem ale jest wart tyle co nic. 

Napisano

Zależy mi też na pełnych błotnikach, które da się sensownie zamocować - nie wiem czy Unibike Prime też to oferuje? No i nie widzę na zdjęciach możliwości zamocowania w nim zacisków do tarcz hamulcowych. Z tego co się zorientowałem to jesteś mechanikiem rowerowym (czy jak to się fachowo nazywa :P) to zapewne wiesz lepiej niż ja ;).

Dla pewności dopytam - gdybym w sumie kupił ramę Accent Nordkapp i rower Unibike Prime, przepakował wszystko z Prime'a na Nordkapp'a, sprzedał Unibike'a na ramie Nordkapp'a za powiedźmy 1000 zł to mam ramę jakiej potrzebuję? :)

Dodatkowo pytanie czy może jednak warto kupić jeszcze inny model Unibike'a wiedząc, że rama tam będzie jeszcze bardziej solidna i wytrzymała i zastosować ten sam manewr? Tylko ja się ze zdjęć niestety nie ogarnę, który Unibike posiada to co wymieniłem na samym początku.

Co do zabezpieczenia to ja go potrzebuję tylko w sytuacjach, kiedy nie mam gdzie przypiąć roweru i zostawiam go na 5 minut. Jak mam się gdzie przypiąć to do tego zabezpieczenia można dopiąć łańcuch, który się zaplata dookoła nieruchomego elementu.

P.S. Mnie zależy na solidnej ramie, dlatego jeśli Accent Nordkapp dostał mniej za subiektywną ocenę wizualną to prośba o poprawkę :). Mnie i tak w takim przypadku będzie chodziło po głowie wypiaskowanie ramy i zrobienie jej w wymarzonym kolorze.

Napisano

Dobrze że się przypomniałeś - napisałem wczoraj na smartfonie, jakieś emoji mi się wkleiło które nie pozwalało wysłać posta i zapomniałem o nim.

Ramy we wszystkich crossowych modelach będą podobne jeśli chodzi o wytrzymałość. Różnica jest taka że w wyższych modelach (od Crossfire) linki są prowadzone wewnątrz ramy. 

A mocowanie jest, może gdzieś znajdziesz fotki od lewej strony, jak nie mogę Ci zrobić jak będę w domu, tato ma ten model. 

Mógłbyś wziąć model Flash który ma już koła pod tarczówki, wychodzi też w wersji z błotnikami i bagażnikiem. 

Aczkolwiek co do bagażnika nie jestem przekonany, jest mocowany na górze jednopunktowo z wykorzystanie błotnika z taką blaszką jako element nośny. A standardowych bocznych otworów pod bagażnik nie ma. 

Ale tak czy inaczej. Kupując jakikolwiek rower pozbawiasz go części, przekładasz je do taniej ramy w chodliwym rozmiarze (Nordkapp może być ale kosztuje 700, celowałbym w 200-400, nawet używkę) i masz bazę do budowy innego. 

Trzeba to sobie wszystko wrzucić w Excela i wtedy widać ile mniej więcej wychodzi sama rama. 

Nie pamiętam ile wyszła mnie rama crossowa Treka ale pewnie spokojnie zamknęła się w 1000 zł. Z tym że zostawiłem sobie sporo części a sprzedałem jedynie amor koła i kompletny napęd. 

Niemniej jednak choć ją lubię to ramy Unibike z prostą geometrią i pewnie nieco cięższe są na pewno solidniejsze. 

Tak naprawdę ramy które znajdziesz w gotowych rowerach z reguły będę bardziej dopieszczone i przemyślane niż gołe ramy dostępne na rynku. Tutaj jeśli chodzi o rowery crossowe, trekkingowe czy podobne nie ma prawie żadnego wyboru - jakiś pojawia się w góralach, w ramach stalowych itd ale tu już wchodzimy na wyższą półę. 

Więc wydaje mi się że opcja kupienia markowej ramy, z dożywotnią czy co najmniej długą gwarancją, której nie traci się w przypadku zmiany osprzętu (to trzeba zawsze sprawdzić) jest najlepszym rozwiązaniem. 

Napisano

Rowery Unibike znam dobrze, bo u nas są bardzo popularne, przewinęło się ich przez moje ręce bardzo dużo, i to naprawdę wdzięczne sprzęty. Owszem, mało kto modyfikuje je jakoś mocno, ale jakąś bazą do rozbudowy są. Bardzo często sama zmiana amortyzatora na coś lepszego czyni z nich sensownie zestawione rowery. 

Gdybym miał mieć tylko jeden rower byłby to Marin Muirwoods, ale gdybym był mniej wkręcony w temat i był Kowalskim (ale z jakiś względów z doświadczeniem które mam) kupiłbym właśnie Unibike, zapewne Fusion. 

Zresztą - ciągle marzy mi się Expedition na emeryturze :D 

Napisano

@MikeSkywalker dzięki wielkie za cenne informacje. Przekonałeś mnie aby za bazę przyjąć ramę Unibike'a, będzie z tym świetna zabawa :). Teraz tylko czekać aż wrzucą galerię rowerów z 2021 - od poniedziałku nie da się nic przeglądać :P. Jakby jeszcze wrócili z modelem ramy, która jest przystosowana pod Gates Carbon Drive to bym chętnie to przetestował aczkolwiek z jakiegoś powodu nie ma już w ofercie Unibike Freeway, możliwe, że nie była tak dobrze zaprojektowana? Też nie wiem czy spełniałaby moje wymagania :), ale to tak raczej w ramach ciekawostki jak się na tym jeździ.

Napisano

Na pewno podnieśli ceny, no ale nie ma się co dziwić. 

Ten Freeway to może gdzieś jeszcze zalegać po sklepach :P

Pewnie była okej, ale za droga, więc popularność żadna i zrezygnowali. I była krótsza, byłbyś mocniej pochylony jak na crossowej.

 

Napisano

@MikeSkywalker z tego co udało mi się ustalić to tylko Unibike Prime 2021 spełnia moje wszystkie założenia (trekkingowe rowery Unibike, które nie posiadają hamulców tarczowych podobno nie mają możliwości zamocowania zacisków pod tarcze hamulcowe z tyłu ramy - to jest informacja, którą dostałem u największego sprzedawcy rowerów tej marki w Poznaniu). Także wszystko wiem, jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc :).

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

@MikeSkywalker to LDS'y mają być robione w połowie marca (wiem, ponieważ czaję się jeszcze na to, aby żonie też na tej damskiej ramie 17" skręcić rower). Tego GTS'a 2021 to miał tylko jeden największy dystrybutor rowerów Unibike w Poznaniu i tylko 1 sztukę 21". Swoją drogą - nie wiem komu może być wygodnie na Unibike Prime bez jakichkolwiek przeróbek - ta pozycja jest dla masochistów :P.

Napisano

Też tak myślałem kupując rower dla taty - już mając w zanadrzu kierownicę ergo, i gotowy do szukanie idealnego mostka. Ale zmieniliśmy tylko chwyty na ergonomiczne i rower wygodny. 

Ja szczerze to Prime nie pamiętam dokładnie, dużo więcej wyższych modeli miałem pod tyłkiem, a te mają regulowany mostek i nieco prostują sylwetkę. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...