pieuk1117 Napisano 10 Stycznia 2021 Napisano 10 Stycznia 2021 Zakupiłem na próbę pierwszą szosę dla siebie na weekendowe wypady po okolicy. Obecnie jest na kołach Shimano R501 o szerokości wewn 15c i oponach 23mm Michelin Dynamic Sport. Zastanawiam sie nad zmianą opon, bo i tak ta z tyłu ma małe nacięcie a koło będę oddawał do centrowania, chciałbym szersze by poprawić komfort jazdy, nie podoba mi się w nich czerwony pasek. Jak wspomniałem jazda rekreacyjna, żadnego ścigania, asfaltami różnej maści - od dobrych po takie nierówne i połatane, po dziurach nie jeżdzę Fajnie jakby opony były jakieś wzmacnianie, właśnie ze względu na różne asfalty oraz to że waga bikera spora 105kg. Celować w slicki czy jakieś z bieżnikiem. Jazda raczej w suchych warunkach, ale nie wykluczam jazdy po niespodziewanym deszczu. Jaki rozmiar? Obręcze wg instrukcji przyjmują opony do 32mm szerokości, ale mierząc obecne opony na rowerze nie wejdą takie, myślę że max 28mm. Fajnie jakby łatwo się zmieniało kapcia w trasie, więc pewnie zwijane.
nossy Napisano 10 Stycznia 2021 Napisano 10 Stycznia 2021 25-28 to chyba będzie optimum dla tej szerokości opon. Z lekkich, a dobrych masz conti gp5000, z tanich i lekkich duro hypersonic albo stinger. Hypersonica używam w zimowym zestawie kół szosowych i jest oki. No ale u mnie waga mniejsza. Jeśli nie chcesz patrzeć na wagę i cenę to fajna opcja to conti gatorskin. Niektórzy chwalą sobie vitorrię zafiro pro.
TheJW Napisano 10 Stycznia 2021 Napisano 10 Stycznia 2021 Miałem slicki Vittorii (Zafiro Pro Slick) i były pocięte już po pierwszych jazdach. Potem kupiłem Rubino Pro 25c, właśnie z myślą o jeździe w podobnych warunkach do Ciebie. Generalnie były spoko, tylko trochę kiepsko trzymały mnie w zakrętach na sucho (o deszczu nie wspominam, bo życie mi miłe i nie składam się w zakręty jak pada). Teraz mam fabrycznie montowane Giant Gavia Course 1 w systemie tubeless i powiem szczerze, że są naprawdę świetne! Miałem przejechać się na nich 2-3 razy i zmienić na Rubino Pro Control 28c, bo sądziłem, że będą kiepskie, a tu takie pozytywne zaskoczenie. 28c to dobra droga, trzymaj się tego jakiej opony byś nie kupował.
bombka Napisano 10 Stycznia 2021 Napisano 10 Stycznia 2021 Używam opon specialized turbo pro, naprawdę fajne oponki, wytrzymałe, super trzymają i fajnie się toczą.
1415chris Napisano 10 Stycznia 2021 Napisano 10 Stycznia 2021 Ja bym sie zastanowil nad 28 na tak waskiej, 15mm wew, szerokosci obreczy. W sumie, to nie ma znaczenia, czy slicki, czy z bieznikiem. Opona szosowa nie potrzebuje zadnego bieznika. Za to jak zachowuje sie opona na nawierzchni w glownym stopnku odpowiedzialna jest mieszanka gumy. Jak nie masz jakis wygorowanych wymagan, to stawiaj na sprawdzone, mocne zwijane opony. Ja nie mam tu doswiadczenia ale cos w desen wspomnianych Gatorskinow, 4 Seasons. Na tym etampie odradzam opony w stylu GP5000 lub inne idace w tym kierunku.
Giovanni_Cigno Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 O. A dlaczego GP5000 odradzasz? Dla mnie Continental GP5000, obok opon Pirelli P Zero Velo, to najlepsze, całkiem wszechstronne i niezawodne gumy na szosę. Świetne na suchym, ale i na mokrym dawały radę nad wyraz skutecznie.
Nemrod82 Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 Bo do jazdy rekreacyjnej bardziej przydaje się odporność na przebicia i żywotność niż niska masa i opory toczenia. No a za przyczepność na szosie odpowiada tak jak kolega wyżej wspomniał mieszanka plus ciśnienie. Tylko właśnie przy 105 kg raczej za nisko się nim nie zejdzie.
Gość Napisano 11 Stycznia 2021 Napisano 11 Stycznia 2021 tu se mozna wybrac, czy ma byc szybko, czy ma sie nie przebijac... niestety jak ma byc szybko to bedzie sie czesciej przebijac https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews I np Conti 4season na ktorych zrobilem juz kilkanasice tys km ..nigdy nie przebilem, a takie GP5000 (wiem prech) przebilem podczaas rozdziewiczania 50km od domu
pieuk1117 Napisano 12 Stycznia 2021 Autor Napisano 12 Stycznia 2021 Dzięki za odzew. Fajnie że padła tu marka Vittoria, bo z ich opon jestem zadowolony na MTB i Zaffiro Pro rev 4 lub 5 jest jedną z gum które biorę pod uwagę do zakupu. A co powiecie na Maxxis Dolomites? CONTINENTAL Grand Prix 4-Season wydaje się ok, ale przekracza mój budżet na opony, przyjąłem 100zł max. Co samo się tyczy GP5000. Mam natomiast jeszcze pytanie o zmianę rozmiaru opony. Po pierwsze, czy dopuszczalne jest zamontowanie do obręczy 15mm wewn, opon o szerokości 28mm? Po drugie. Dokładnie przyjrzałem się ramie i obecnym kołom i mam mały dylemat, czy w ogóle wejdzie mi opona 18mm. Z tyłu pomiędzy obecną oponą a tylnymi widełkami na górze i na dole jest około 1cm na stronę luzu (na dole nawet około 1,5cm na stronę), ale pomiędzy oponą a tym wspornikiem na górnych widełkach, do którego mocuje się tylni hamulec jest tylko 5, może 6mm. Z przodu jest nieco trudniej, po bokach jest około 5mm luzu na stronę, i jakieś 8mm do góry. Zakładając planowaną zmianę opon na 28mm czy te opony zmieszczą się w ramie? Nie będzie jakieś obcierki na skrętach itp.?
abdesign Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 akurat gp5k trzymają jakby były z kleju zrobione nawet przy nabitej 8-mce... jedna z lepszych opon. Tyle że to opona dobra... więc szybko znika i łatwiej ją uszkodzić. za to zaffiro to łyżwa nie opona... jak Vittorie i nie ma być wybitnie drogo... to kierunek > Rubino Pro
Nemrod82 Napisano 12 Stycznia 2021 Napisano 12 Stycznia 2021 Bardzo dobre budżetowe opony ma Duro. Takie Duro Hypersonic/Stinger to chyba najbardziej opłacalny zakup pod względem stosunku jakości do ceny.
1415chris Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Nie wiem na ile jest to regula ale czytalem pare wypowiedzi uzytkownikow ww opon, ktore opisywaly slaba ich przyczepnosc.
Nemrod82 Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Szczerze to nie ufałem im tak jak Gp5000 czy Pro One. W sumie nie miałem z nimi kłopotów z przyczepnością ale sama mieszank gumy wydawała się nieco twardsza.
Mareq_BB Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Ja jeżdżę na Stingerach. Jeździłem w deszczu, teraz zimą nadal jeżdżę i dają radę. Może nie wchodzę w zakręty z ogromną prędkością i przechyłem .
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 A kolega to ma budżet w ogóle bardziej 150zł na te opony czy 500zł? Bo widzę, że trochę w odpowiedziach żonglowanie budżetem Ja przy wadze 105kg też na wszelki wypadek proponowałbym coś ze wzmocnieniem/wkładką/trwalszego.
pieuk1117 Napisano 13 Stycznia 2021 Autor Napisano 13 Stycznia 2021 Godzinę temu, arturooo3 napisał: A kolega to ma budżet w ogóle bardziej 150zł na te opony czy 500zł? Bo widzę, że trochę w odpowiedziach żonglowanie budżetem Ja przy wadze 105kg też na wszelki wypadek proponowałbym coś ze wzmocnieniem/wkładką/trwalszego. Wydaje mi się, że o kasie na opony pisałem tylko w jednym poście (z dwóch) w tym temacie i to bylo 100zl za sztukę. Około:). Dziś macalem w sklepie schwalbe lugano https://www.sbike.pl/opona-schwalbe-lugano-ii-700x28c-kg-czarna-zwijana-o_13951.html oraz CONTI ultra sport.
Gość Napisano 13 Stycznia 2021 Napisano 13 Stycznia 2021 Ultra Sport II są super (III podobno też) ale nie są jakoś specjalnie wzmacniane. W okolicy 100zł sztuka faktycznie wzmacniane od Continentala to są Gatorskin-y: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-gatorskin-pd9427/ i nimi to można śmiało jeździć bez obaw także po żwirze. Są jeszcze wręcz nazywane przez niektórych gravelowymi Contact Speedy: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-continental-contact-speed-pd2841/ ale tak naprawdę to o ile większość czasu nie spędzasz na szutrach to Ultra Sporty też pewnie dadzą radę.
Nodo Napisano 18 Stycznia 2021 Napisano 18 Stycznia 2021 Trochę się podepnę. W zeszłym roku trochę moje oponki oberwały przez słońce i są w kiepskim stanie (co ciekawe szutry na wyścigu wytrzymały mimo to). W tym roku jednak planuję już je zmienić, tym bardziej, że tylna ma już 2 dość spore przecięcia. Czy możecie coś powiedzieć na temat Tufo Comtura Duo? A może ktoś też wie, czy na obręczach Mavic Aksium w Canyon Endurace Al 6.0 z 2019 roku wchodzą opony 28c? Z tego co już od jednej osoby tutaj się dowiedziałem wchodzą opony Vittoria Zaffiro 28c, może ma ktoś jeszcze podobne doświadczenie? Nie chcę w ciemno trochę zamawiać. Canyon twierdzi, że max wchodzi 25c, po czym mówią, że dodawane przez nich Continental Grand Prix SL 25c realnie układają się na tej obręczy jak 28c. No i nieco jestem w kropce, ale chyba zaryzykuje...
Mihau_ Napisano 18 Stycznia 2021 Napisano 18 Stycznia 2021 @Nodo mega jakość wykonania (handmade in czech republic) świetnie trzymają się na suchym, świetnie trzymają się na mokrym, bardzo dobra ochrona przed przebiciem, niestety wierzchnia warstwa łatwo się tnie na kamieniach 28c na mavic aksium disc po napompowaniu do 7 bar mają 31mm realnej szerokości
Nodo Napisano 18 Stycznia 2021 Napisano 18 Stycznia 2021 Hm... No to albo muszę lokalnie szukać 28c i przymierzyć organoleptycznie, albo z neta zamawiać 25c...
1415chris Napisano 19 Stycznia 2021 Napisano 19 Stycznia 2021 W ostatnim dziesiecioleciu szytki Tufo dorobily sie miana wezy ogrodowych. Nie zebym planowal ale jestem ciekaw, jak ich opony maja sie do reszty.
Nodo Napisano 19 Stycznia 2021 Napisano 19 Stycznia 2021 Jak na razie znalazłem, że Tufo Comtura Duo 28c na obręczy 18mm układają się realnie na 28.5mm, a obręcze Mavic Aksium w moim Canyonie mają 17mm szerokości wewnętrznej. Jeśli chodzi zaś o same opony Tufo to opinie znalazłem dosyć dobre.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.