Skocz do zawartości

[Manetka] Shimano SLX M7100 I-spec EV - przejście na obejmę


MagicznyKrzysztof

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Mam prawą klamkę hamulcową i manetkę tylnej przerzutki w systemie I-SPEC EV. Klamka i manetka są z tej samej grupy - SLX M7100. 

Obecny zakres regulacji obu elementów wobec kierownicy mi nie wystarcza. Lubię mieć klamkę celującą mocno w dół, a to z kolei wypycha manetkę bardzo wysoko z drugiej strony kierownicy. Więc przy idealnym dla mnie ustawieniu klamki mam bardzo nieidealnie ustawioną manetkę i muszę wykręcać nadgarstek, żeby zmieniać biegi.

Przeszperałem internety co mogę z tym fantem zrobić i wydaje mi się, że temat wygląda jak niżej:

1. Regulacja manetki wobec klamki odbywa się tylko w dwóch płaszczyznach - lewo/prawo oraz w osi "wokół kierownicy". Nie ma opcji obrócenia manetki pod kątem wobec osi kierownicy (co prawdopodobnie rozwiązałoby mój problem).
2. Nie ma opcji dokupienia obejmy na kierownicę (od Shimano albo z jakiejś chałupniczej produkcji) do manetki ispec.
3. Wobec tego musiałbym kupić nową manetkę (np. SLX czy tam XT) fabrycznie w wersji na obejmę.
4. Alternatywnie mogę pozostawić obecną manetkę, ale kupić klamkę z wyższej grupy (XT / XTR), które mają większy zakres regulacji montażu manetki do klamki.

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że dobrze kombinuję i nie jestem w którymś punkcie w błędzie?

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.01.2021 o 20:29, MagicznyKrzysztof napisał:

Czy ktoś mógłby potwierdzić, że dobrze kombinuję i nie jestem w którymś punkcie w błędzie?

Dobrze myślisz. 

Strasznie się ślimaczą z adapterami. Już są, ale nie do tej kombinacji której potrzebujesz.

Najtaniej i najbardziej racjonalnie będzie zamienić na manetkę(ja polecam M8100) i sprzedać obecną. Czyli pkt 3 ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, zastanawiam się teraz, czy faktycznie to jest mi tak potrzebne, zwłaszcza że różnica będzie tylko przy wbijaniu twardszych biegów. Nie kojarzę, żebym testował kiedyś rower z tą opcją, a może po prostu nie zwróciłem uwagi - a szkoda. Tak czy siak nie kojarzyłem, że w XT i XTR dorzucili jeszcze to - dobre info, dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzę sobie teraz na dostępność części i widzę, że manetka SLX na obejmie jest dostępna od ręki i w normalnej cenie, z XT jest już słabo i znalazłem najtaniej za 250 zł, czyli jak dla mnie to zdrowo przepłacone. Problemy z częściami w obecnej sytuacji rynkowej najwyraźniej robią swoje.

Widzę za to, że GX od Srama jest dostępny i ma normalną cenę. Działać z tyłem od Shimano będzie na pewno, kwestia jak z kulturą pracy i różnymi bajerami. Ja miałem okazję jeździć na dwunastorzędowych Sramach tylko "wokół sklepu". Ktoś ma tutaj jakieś doświadczenia, którymi mógłby się podzielić? Generalnie nie jestem jakoś napalony na tego GX, ale tak sobie na razie głośno myślę.

Inna rzecz, że też nie ma pośpiechu. Mam w pełni funkcjonalny kokpit, a sytuacja z niemożliwością ustawienia manetki w idealnym położeniu nie musi być rozwiązana na już. Dodatkowo teraz spadł śnieg, to w weekendy sobie jeżdżę pochodzić po górach, roweru używam mniej. Innymi słowy - spokojnie mogę sobie poczekać parę chwil, może jakieś pojedyncze sztuki XT spłyną do sklepów w normalnych cenach. Może tak, może nie. Zobaczymy ;D  

14 godzin temu, hudezz napisał:

Jeśli chcesz szerszy zakres regulacji w nowym Ispec to szukaj manetki XTR :) 

https://bike.shimano.com/en-EU/technologies/component/details/new-tech-i-specev.html

 

Obrót manetki wokół osi kierownicy dostępny jest w większym zakresie kątowym nie na manetce XTR, a na klamce hamulcowej - bo odpowiada za to obejma I-Spec z klamki, nie mocowanie manetki. Więc w tej opcji mógłbym zostawić sobie manetkę SLX, ale musiałbym wymienić prawą klamkę z SLX na XTR. Pisałem już o tym zresztą na samym początku. A tutaj już dochodzą kwestie ekonomiczne - taniej wymienić manetkę na wersję z obejmą niż klamkę na wyższą grupę.

Z kolei obrót manetki pod kątem wobec osi kierownicy wydaje się nie być opcją w żadnej z grup, Shimano po prostu daje regulację tylko w osi lewo-prawo oraz wokół osi kierownicy. Tak przynajmniej myślę. Może czegoś nie wiem?

W dniu 16.01.2021 o 00:47, Accent_Szaj napisał:

Zrzucanie o 2 i wrzucanie o 4,to raz. Poza tym manetki chodzą twardo dzięki czemu wiesz dokładnie który bieg wrzucasz.

Ilość biegów zmienianych za jednym ruchem (w obu kierunkach) nie jest dla mnie specjalnie istotna. To znaczy inaczej - fajnie mieć więcej, ale to, co jest w SLX, zupełnie mi wystarcza. Więc ta funkcjonalność akurat nie jest dla mnie argumentem w dyskusji za / przeciw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy lub cztery opcje:

1. Zostawiasz co masz i przyzwyczajasz się do i-spec (i-spec w wersjach wszelakich jest jakie jest, mam i-s II w fabrycznej konfiguracji, wolałbym obejmę, ale cóż... manetki mam deore 6000 i je po prostu lubię. W pierwszym rowerze mam bardzo fajne xt 3x9, tylko starsze i może dlatego nie tęsknię do instant release i innych usprawnień).

2.Oszczędnie: kupujesz manetkę deore m6100 na obejmę.

3. Estetycznie: kupujesz slx na obejmę. Dużej różnicy między oszczędnym Deore nie poczujesz, jeśli w ogóle.

4. Wykładasz 250 zetów na XT na obejmę i masz regulację jaką chcesz oraz najlepszą możliwą rozsądną manetkę 12s. Bo xtr nie ma żadnego uzasadnienia poza prestiżem w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MagicznyKrzysztof napisał:

nie jest dla mnie specjalnie istotna

Wyczytałem to z twojej poprzedniej wypowiedzi, ale mimo to wpisałem wszystkie zalety. 

Dodatkowo co najistotniejsze w XT biegi wchodzą bardzo precyzyjnie. Nie czujesz tak jak byś mieszał w zupie i nie trzeba dociągać manetki, aby bieg wskoczył. Masz mocny klik i wiesz że bieg jest ten co ma być 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę powiedzieć, że na obecnym SLX mam jakieś negatywne wrażenia z pracy manetek, ale jasne, rozumiem. Widzę, że fanklub XT jest silny :D Chętnie wezmę wasze opinie pod uwagę przy ewentualnym zakupie, dzięki!

Wracając do mojego głośnego myślenia - ktoś ma tutaj doświadczenia z manetkami Srama? GX, ewentualnie jakiś NX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mialem M7100, wymieniłem na M8100. Manetka pracuje dość twardo, lżej jak M8000, ale nadal twardo, i wielu osobom to nie pasuje i warto to dodać. SLX pracuje lekko i miękko - z mojej perspektywy jedyna wada to brak instant release. Moim zdaniem warto się przejść do sklepu i spróbować poklikać, bo mimo, że większość Ci powie, że XT lepsze, to nie znaczy, że jego twarda praca Ci się spodoba :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Sabarolus napisał:

Sam mialem M7100, wymieniłem na M8100. Manetka pracuje dość twardo, lżej jak M8000, ale nadal twardo, i wielu osobom to nie pasuje i warto to dodać. SLX pracuje lekko i miękko - z mojej perspektywy jedyna wada to brak instant release. Moim zdaniem warto się przejść do sklepu i spróbować poklikać, bo mimo, że większość Ci powie, że XT lepsze, to nie znaczy, że jego twarda praca Ci się spodoba :) 

 

O, to bardzo cenna uwaga. Dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Cześć wszystkim, wrócę jeszcze do tematu.

Jakiś czas temu wyrwałem po dobrej cenie używanego SLX na obejmę tak, żeby mieć coś przejściowego do momentu, aż nie wpadnie mi jakiś XT w cenie, którą zaakceptuję. I muszę powiedzieć, że w wersji na obejmę mogę już ustawić prawą stronę kokpitu (klamkę i manetkę) w dużo bardziej komfortowej dla siebie opcji.

Ale nie jest jednak idealnie - mianowicie górna powierzchnia łącznika obejma-manetka zahacza mi o dół klamki, wobec czego, choć same obudowy manetek i klamek nie stykają się, to regulacja już się kończy. I tutaj moje pytanie - czy ktoś z was wie, czy ten łącznik w manetce XT w wersji na obejmę jest bardziej wyprofilowany niż w SLX i przebiega bliżej obudowy manetki?

Wrzucam foto z zaznaczeniem, o który fragment mi chodzi:

image.png.31603584dee8244287f2daa800b8a6f2.png

Przelotnie myślałem też o manetce XTR (tylko pod kątem właśnie tej regulacji) lub nawet klamce XTR w systemie I-spec (jak wyżej), ale - abstrahując już od samych absurdalnych kosztów -  wydaje się, że nie da mi to za dużo. Na przykład klamka ma większą regulację, ale ten zakres wydłuża się w kierunku tylnego koła, nie przedniego. Więc dla mnie bez znaczenia. Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...