Skocz do zawartości

[opony] Opony 26" na dalsze wypady


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

szukam opon 26" do dalszych kilkudniowych wypadów na kilkaset km, ale bez sakw, głównie cięższy plecak i torebka podsiodłowa.

Polecane są Marathon Plus Tour albo Continental Contact Travel; ważę 90kg

W obiegu są leżaki magazynowe, na forum polecano dawno temu np. Saguaro 2.0", czy ktoś może się na ich temat wypowiedzieć, bo nie znam ich TPI.

A może jakieś ciekawe kombinacje różnych opon (szerokości) przód/tył. 

Napisano

Sugerowałem się uniwersalnością samej opony, ale chodzi głównie o asfalt. Marathony od Schwalbe są dla mnie raczej zbyt mocarne, nie wiem czy potrzebuję aż tak mocnej wkładki antyprzebiciowej. Na pewno mają ten plus że posiadają pasek reflex.

Napisano

Generalnie o wszystkich marathonach piszą, że słabo wypadają na mokrym. No i wysokie TPI oznacza szybsze ścieranie się przy dużych obciążeniach, ale jak wspomniałem nie mam zamiaru używać ciężkich sakw, to raczej takie mini-maratony. Chodzi przecież tez o komfort. 

Napisano
Godzinę temu, whiteindian napisał:

Generalnie o wszystkich marathonach piszą, że słabo wypadają na mokrym. 

Używam Schwalbe Maraton Plus Tour w swoim rowerze służącym mi jako dojazd do pracy. W ubiegłym roku to było w sumie jakieś kilkaset km. Co mogę o nich powiedzieć...zero kapci, na mokrym nie zdarzyło mi się abym doświadczył jakiegoś uślizgu. Po asfalcie toczą się z  lekkim oporem  ale jak wcześniej pisałem wybrałem je celowo by nie łapać gum. W innym moim rowerze też od roku mam Maratony tyle że odmianę MTB Plus....ciężkie ale naprawdę pancerne. Dwa lata temu używałem w grawelu Maratony Plus...ale przechodząc na mleko poszły w odstawkę nie potrzebowałem  ich wkładki antyprzebiciowej która zdała co prawda egzamin ale wypadały ciężej niż G One Allround TL.

Napisano

@Strek co do Plus Tour mówisz o wersji 1.75" czy 2.0"; czy obie tak samo toczą się po asfalcie?

 

Napisano
Teraz, whiteindian napisał:

@Strek co do Plus Tour mówisz o wersji 1.75" czy 2.0"; czy obie tak samo toczą się po asfalcie?

 

Mam Plus Toury 1,75....Maratony Plus jeśli chodzi o toczenie wypadały lepiej...tyle że jeśli w grawelu miałem  sztywny widelec nie najlepiej wybierały drgania.

Napisano

Taką opinię usłyszałem od człowieka który sprzedawał swoje plus tour po przejechaniu 700km wzdłuż Dunaju, a oponę tylną miał zajechaną. Ale może zdanie powinno brzmieć, że opona ściera się pod obciążeniem tak jak podobne opony z takim TPI. 

 

 

Napisano

Zaproponuję coś innego , sprawdzonego . Ja od wielu lat jeżdżę na tym tylko w rozmiarze 2,1 . https://allegro.pl/oferta/geax-opona-zwijana-26-mezcal-47-559-26x1-9-10060988252?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_UZSD_pla_sport_rowery-nca&ev_adgr=Rowery&gclid=EAIaIQobChMIoM_esIeI7gIVBtiyCh0i7gAqEAQYASABEgJJ4fD_BwE

Jeśli jazda w górach ( tzn w terenie ) nie jest przewidziana to 1,9 mogą być . Opony są bardzo lekkie i mają naprawdę małe opory toczenia . Na asfalcie jadą dobrze , w terenie radzą sobie lepiej niż by się wydawało . No , mokre kamulce to nie jest ich środowisko . To stary model Mezcala , nie jest już produkowany .

Na asfalt i w łatwy teren bardzo fajne też są te https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-cx-comp-pd3071/?v_Id=135067

albo te https://rowerek.pl/product-pol-7509-Opona-Author-Cross-MTB-26x1-75-uniw.html?gclid=EAIaIQobChMI987cjoqI7gIVEkCRBR3F1QYaEAQYASABEgIz7fD_BwE

I podobnie jak przy Mezcalach na mokrym trzeba ostrożniej .

 

Napisano

A oponki w takim układzie z tyłu węższa, z przodu szersza zdają egzamin? Na przykład z tyłu Marathon Plus Tour 1.75, a z przodu coś uniwersalnego w stylu Race King? Generalnie celuję w  drutówki, choć większość propozycji która tu padła sprawdzi się. Gdyby to były typowe wyprawy z sakwami, to wybory są raczej jednoznaczne bo wkładka antyprzebiciowa musi być najlepsza. 

 

Napisano

Dużo zależy od nawierzchni. Gdy planowałem operację w Albanii przewidywałem dużo jazdy po górach i fatalnych drogach z kamienistą nawierzchnią. Chciałem mieć pewną oponę, nie stawiającą dużych oporów. W miarę szeroką co by chociaż minimum komfortu zapewniała.

Wybrałem Hutchinson Python 2.10. Sprawdziła się wyśmienicie. Po asfalcie mogłem robić sprawne przeloty. A albańskim interiorze radziła sobie znakomicie, kamienista nawierzchnia zapewniała dobrą przyczepność, a spora szerokość czyniła jazdę bardziej komfortową. Naprawdę byłem zadowolony. Ale to opona na twardą nawierzchnię. W ukraińskie Karpaty bym jej nie założył.

Napisano
7 minut temu, lewocz napisał:

Wybrałem Hutchinson Python 2.10

Ile kkm na nich przejechałeś (co z bieżnikiem), to był Python 2 zwijana? 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...