Skocz do zawartości

[Licznik/Nawigacja] Prezentacja oferty Bryton


Rekomendowane odpowiedzi

Nie każdy ma czas na zagłębianie się we wszystkie szczegóły techniczne wybieranego urządzenia i w pełni to rozumiem, bo lepiej ten czas poświęcić na jazdę.
Dla wszystkich zabieganych, krótka i konkretna prezentacja modeli z oferty Bryton.
W tym materiale wspomnę o:
-Rider 15E,
-Rider 320,
-Rider 450,
-Rider Aero 60,
-Rider 750,
-Rider 860,
oraz o akcesoriach marki Bryton, takich jak czujniki i podstawki montażowe.
W razie konkretnych pytań które masz, pisz! (nie wiem wszystkiego, ale znam kogoś, kto wie 
( ͡° ͜ʖ ͡°) )

Prezentacja oferty Bryton | Rider 15E/320/420/450/Aero60/750/860 - YouTube

Licznik.jpg

Edytowane przez Unbroken_reed
  • +1 pomógł 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny materiał, zawsze doceniam takie porównania - na pewno się przyda.

Natomiast z dodatkowych ciekawostek przeraziła mnie absurdalna cena czujników jak i niektórych akcesoriów tej marki (cenę wziąłem z Twojego filmu). Mam świadomość, że jest to już brand z ogólnoświatową dystrybucją, ale nadal nie czyni to ich produktami wyższej jakości nawet, mimo używania przez bodaj jedną drużynę UCI (swoją drogą współczuję tym zawodnikom). Dla porównania warto sprawdzić cenę czujników Magene, które z uwagi na swoją cenę są bardzo dobrą opcją.

Czujnik prędkości brytola za 169zł? Absurd. Pasek tętna za 259zł? Wysięgnik-łapa do licznika za 129zł? O co chodzi? :)

Oczywiście rozumiem taktykę od strony firmy, po prostu sprzedając tani, jako tako działający licznik wciągamy klienta w ekosystem a następnie zarabiamy na akcesoriach ale w czasach szybkiego i taniego internetu chyba taktyka ma dość krótkie nogi prawda?

Wytknę też jedną nieścisłość w Twoim materiale: napisałeś, że Bryton korzysta z map OpenStreetMap (co zresztą jest bardzo sensowną opcją) i nieograniczone mapy globalne. Porównując do Garmina, powiedziałeś, że w tym przypadku mapy są albo płatne albo limitowane co jest nieco dziennikarskim nadużyciem. Aby być ścisłym skoryguję: na urządzenia Garmina możesz wgrać sporo rodzajów map, które są zgodne z obsługiwanymi formatami. Bazowa mapa, którą dostajesz z urządzeniem jest zaawansowaną mapą rowerową przygotowaną przez firmę Garmin i częściowo bazującą na OpenStreetMap. Zazwyczaj jest to mapa kontynentu, na którym kupiłeś urządzenie choć w przypadku komputerka 1030+ jest to mapa Europy i Ameryki Północnej (albo Stanów, nie jestem 100% pewny). Oczywiście chcąc korzystać z komputerka np. w Australii jesteśmy zmuszeni albo dokupić oficjalną mapę od Garmina albo... po prostu wgrać darmowe mapy - np. OpenStreetMap lub wiele innych... więc... de facto Garmin daje funkcjonalność co najmniej większą niż ta w Brytonie ;).

Podsumowując: od kiedy rok temu wszedłem w świat Garmina jestem szczęśliwym i spokojnym człowiekiem. Natomiast z wielką chęcią potestowałbym różne budżetowe rozwiązania. Raczej prędko się nie przesiądę, w wielu dziedzinach świata jest mi dobrze z rozwiązaniami używanymi i przetestowanymi przez miliony. Oczywiście Garmin też miał gorsze lata, zwane w praktyce Edge 520, Edge 820 oraz Edge 520 Plus, które z drugiej strony pozwoliły nieco rozkwitnąć konkurencji - a zdrowa konkurencja oczywiście jest ważna i cenna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby Garminowskie akcesoria są tańsze ? Błagam... Magene, jakby nie było, to tańszy, chiński, zamiennik i gdybyś zdecydował się na oryginały to będą droższe niż Bryton. Bo niby dlaczego czujniki Brytona miały by być tańsze. Bo Garmin jest bardziej premium ? :D Z Wahoo tez się, na początku, wszyscy śmiali...

Sam jestem bardzo szczęśliwym użytkownikiem Garmin'a. Najbardziej szczęśliwy jestem wtedy, kiedy wymieniają mi, trzeci raz, badziewnego 830 na nowy egzemplarz, bo wiecznie nie działa tak jak powinien. Oczywiście gwarancja działa jak należy, nie ma co gadać B)

Równie szczęśliwy jestem kiedy informatykom Garmin'a udaje się uruchomić serwery po dłuuuuugim okresie przymusowego postoju, kiedy to GarminConnect leżał jak długi :D

Jeśli nie zauważyłeś, to na Garmin OpenStreetMap, to od jakichs 6 miesięcy widnieje komunikat: 

Sorry, due to server problems only country maps are currently available.

 

@Unbroken_reed Dobra robota.

Edytowane przez KNKS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, KNKS napisał:

Że niby Garminowskie akcesoria są tańsze ? Błagam...

Nigdzie nic takiego nie napisałem.

Teraz, KNKS napisał:

Bo Garmin jest bardziej premium ? :D 

A w życiu ;) Ale serwis obecnie ma przedni. Zwłaszcza na gwarancji ale i po gwarancji jest dobrze.

Teraz, KNKS napisał:

Z Wahoo tez się, na początku, wszyscy śmiali...

Wahoo skorzystało sporo na tych kilku latach nieprzytomności Garmina - udało im się wtedy stworzyć kilka ciekawych produktów, które miały swoją chwilę świetności, która już przeminęła a ich tworzony podobno od wielu lat zegarek to na ten moment pośmiewisko.

Teraz, KNKS napisał:

Najbardziej szczęśliwy jestem wtedy, kiedy wymieniają mi, trzeci raz, badziewnego 830 na nowy egzemplarz, bo wiecznie nie działa tak jak powinien.

A cóż Ci takiego nie działa? Miałem 530 był super, mam 830 jest super, mam Fenixa 6X Pro jest super. Jesteś tym jedynym nieszczęśliwym przypadkiem na milion? :P Serio, co się podziało takiego, że 3 razy wymieniają?

Teraz, KNKS napisał:

Równie szczęśliwy jestem kiedy informatykom Garmin'a udaje się uruchomić serwery po dłuuuuugim okresie przymusowego postoju, kiedy to GarminConnect leżał jak długi 

To prawda, w poprzednim roku poza covid-em mieliśmy też pierwszą tak poważną awarię systemów Garmina w jego historii. Ale co w związku z tym? Że Twoim zdaniem firma z budżetem 10x mniejszym będzie 100x stabilniejsza infrastrukturą? Nie, to jest kwestia zainteresowania. Nie życzę Brytonowi aby im tak padła infrastruktura oj wtedy byłoby ciężko.

Teraz, KNKS napisał:

Jeśli nie zauważyłeś, to na Garmin OpenStreetMap, to od jakichs 6 miesięcy widnieje tam komunikat: Sorry, due to server problems only country maps are currently available.

Nie mam pojęcia o czym mówisz, natomiast listę portali udostępniających przygotowane pod Garmina mapy znajdziesz tutaj:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/OSM_Map_On_Garmin/Download

Ja obecnie używam głównie innymi http://garmin.openstreetmap.nl/ i sprawdza się świetnie, natomiast lista jest długa i szeroka, więc z pewnością znajdziesz też portal, który przypadnie Ci do gustu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, arturooo3 napisał:

Ja obecnie używam głównie innymi http://garmin.openstreetmap.nl/ i sprawdza się świetnie, natomiast lista jest długa i szeroka, więc z pewnością znajdziesz też portal, który przypadnie Ci do gustu ;)

Używasz i nie widzisz co jest napisane czcionką w kolorze czerwonym ? :blink: hmmm...

Teraz, arturooo3 napisał:

A cóż Ci takiego nie działa? Miałem 530 był super, mam 830 jest super, mam Fenixa 6X Pro jest super. Jesteś tym jedynym nieszczęśliwym przypadkiem na milion? :P Serio, co się podziało takiego, że 3 razy wymieniają?

No widzisz, jeśli urządzenie które przejechało w tym sezonie 5870km, tylko na szosie (do mtb mam 820), musiało być wymieniane na nowe to chyba cos na rzeczy jest. Nie będę się wdawał w szczegóły, bo jestem zadowolony z obsługi gwarancyjnej  panów z Garmin'a i w związku z tym nie mam pretensji. Chwała Garminowi za to że wymienia urządzenia na nowe, a nie naprawia. Dodam tylko, że podobnie temat wygląda w przypadku drugiego, z trzech, egzemplarzy z którymi mam styczność. Jeśli kolega/użytkownik uzna to za stosowne, to sam się wypowie. Trzeci 830 pracuje idealnie.

Ale to nie temat o tym żeby oceniać jakość produktów Garmin i pisania peanów na cześć jedynie słusznego producenta komputerków rowerowych. To nie Korea Północna :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, KNKS napisał:

Używasz i nie widzisz co jest napisane czcionką w kolorze czerwonym ? :blink: hmmm... 

O no chociaż wiemy, że nie chodzi o jakieśtam OpenStreetMap-y, tylko stricte o ten Holenderski portal, bardzo wygodny zresztą. Faktycznie dawniej można było wyznaczyć fragmenty (tilesy) ręczne, obecnie trzeba pobrać cały kraj ale w czym problem nadal nie rozumiem? Na Edge 830 miejsca nie braknie :D Zresztą pobierałem z tego portalu nawet kilka rodzajów dla wygody i sprawdzenia na który mi się najwygodniej patrzy w Edge-u.

Teraz, KNKS napisał:

musiało być wymieniane na nowe to chyba cos na rzeczy jest. Nie będę się wdawał w szczegóły, bo jestem zadowolony z obsługi gwarancyjnej  panów z Garmin'a i w związku z tym nie mam pretensji. Chwała Garminowi za to że wymienia urządzenia na nowe, a nie naprawia. Dodam tylko, że podobnie temat wygląda w przypadku drugiego, z trzech, egzemplarzy z którymi mam styczność. Jeśli kolega/użytkownik uzna to za stosowne, to sam się wypowie. Trzeci 830 pracuje idealnie. 

Serwis jest super ale nie w tym rzecz - warto podzielić się informacją co nie zadziałało z pewnością dzieląc się takową pomożesz przyszłym użytkownikom, którzy może nie dostrzegają problemu.

Teraz, KNKS napisał:

Ale to nie temat o tym żeby oceniać jakość produktów Garmin i pisania peanów na cześć jedynie słusznego producenta komputerków rowerowych. To nie Korea Północna :D

Zdecydowanie nie, zwłaszcza, że takim "jedynym słusznym" to jak już wydawałby się bardziej SRM, zwłaszcza u zawodników profesjonalnych w kolarstwie. Natomiast świat profesjonalny po pierwsze też składa się z ludzi z krwi i kości i po prostu jest im zwykle wygodniej używać to, co lubią prywatnie a po drugie Garmin mądrze ugryzł rynek - bo uderzył sporty od kilku frontów dorzucając swoje doświadczenie nawigacyjne i w mapach, więc po prostu wygodniej jest w jednym systemie pływać, jeździć i biegać czy też wykonywać inne sporty. A już zwłaszcza gdy mamy do czynienia z kilkoma rodzajami aktywności, choćby triathlon - wtedy Garmin, Polar i Suunto zostają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie, czy warto dokładać te parę groszy z 320e do 420e, który tak w zasadzie ma tylko nawigację- a w zasadzie prowadzenie po wcześniej wgranym śladzie. Czy dużo czasu zajmuje wgranie śladu, czy taka jazda po kresce jest czytelna i czy jest rzeczywiście jest tak, że 420e gubi się jak zjedzie się ze śladu? Wiadomo- jeśli ktoś szuka nawigacji to są inne sprzęty do tego.  Natomiast fajną opcją może być zrzucenie sobie jakiegoś śladu z zawodów i bezstresowa jazda po kresce. Na szosie będzie oki, pytanie jak w terenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, nossy napisał:

czy warto dokładać te parę groszy z 320e do 420e

Dla mnie jak najbardziej warto, taka nawigacja jest 100x lepsza niż żadna. ;) 

4 godziny temu, nossy napisał:

Czy dużo czasu zajmuje wgranie śladu,

Zależy od wprawy i jak skomplikowany ślad chcemy ogarnąć, około 10-15 min;

4 godziny temu, nossy napisał:

czy taka jazda po kresce jest czytelna

Z pewnością wymaga przyzwyczajenia, ale jak najbardziej jest czytelna.

4 godziny temu, nossy napisał:

czy jest rzeczywiście jest tak, że 420e gubi się jak zjedzie się ze śladu?

Niestety nie odnajdzie nam samodzielnie drogi powrotnej na ślad, strzałka pokaże tylko że jesteśmy poza śladem. (i samodzielnie na orientację będziemy mogli wracać "w kierunku śladu" z którego zboczyliśmy)

4 godziny temu, nossy napisał:

Natomiast fajną opcją może być zrzucenie sobie jakiegoś śladu z zawodów

Taką możliwość daje już znacznie tańszy Bryton Rider 15E (zapisuje trasę i umożliwia jej późniejsze udostępnienie).

4 godziny temu, nossy napisał:

pytanie jak w terenie?

Teren - terenowi nie jest równy, ale z takich ogólnych doświadczeń z Brytonami mogę śmiało powiedzieć, że mają dobry zasięg. W zwykłym połogim lesie daje radę spokojnie. Problemy zaczynają się w głębokich dolinkach, gdzie ściśle otaczają nas zbocza.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Unbroken_reed napisał:

100x lepsza niż żadna. ;) 

a w tym wcześniejszym nie ma czasem strzałek, które Cię kierują gdzie jechać na podstawie śladu? Zamiast rysowanego sznurka są strzałki kierunku. Chyba, że już modele pomieszałem.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na !00% nie ma prowadzenia...to jest jedyna różnica między 320e, a 420e.10-15 min na wgranie śladu to wieczność, ale z drugiej strony tej opcji planuje używać bardzo sporadycznie. 15e ogólnie uważam za za...y komputerek w tej cenie, ale niestety nie oferuje pomiaru mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, nossy napisał:

10-15 min na wgranie śladu to wieczność

Samo przesłanie śladu na Brytona 420 nie trwa więcej niż kilka- kilkanaście sekund. Troszkę dłużej trwa odpalenie ścieżki już w samym komputerku, może z kilka minut, moim zdaniem ok 2-3 minuty ale pewnie jest to uzależnione od długości śladu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2021 o 19:44, nossy napisał:

na !00% nie ma prowadzenia...to jest jedyna różnica między 320e, a 420e.10-15 min na wgranie śladu to wieczność, ale z drugiej strony tej opcji planuje używać bardzo sporadycznie. 15e ogólnie uważam za za...y komputerek w tej cenie, ale niestety nie oferuje pomiaru mocy.

Kolega trochę przesadził, nie wgrywałem co prawda śladów typu Wisła 1200, ale trasy 50-150 km ze wskazówkami wgrywają się może z 2 minuty. Oczywiście sam upload trasy z telefonu na urządzenie to sekunda, mówimy o samym załadowaniu trasy w nawigacje. Ogólnie ja z 420E jestem mega zadowolony, kupiłem trochę drożej co prawda bo z Decathlonu za 500 ileś tam, ale chciałem mieć możliwość bezproblemowego zwrotu gdyby taki sposób nawigowania się nie spodobał, na szosie uważam jednak, że nic więcej specjalnie nie trzeba.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.01.2021 o 01:38, Unbroken_reed napisał:

Zależy od wprawy i jak skomplikowany ślad chcemy ogarnąć, około 10-15 min;

Miałem na myśli cały proces z tworzeniem trasy, stąd wspomniałem o skomplikowaniu trasy i 10-15 minutach :D Wgranie liczy się w sekundach i sam proces jest bezproblemowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tymczasowo, ustawiłem go jako niepubliczny (z linku można na niego wejść, zostawiłem tak, żeby np. Merida mogła go przeanalizować). 29.01.2021 umówiony jestem na konsultację z dystrybutorem odnośnie zastrzeżeń do rzetelności, o których napisali komentarz. Nie chcę robić złej roboty na rzecz tego produktu (jeśli popełniłem jakieś błędy) więc do tego czasu będzie niepubliczny. [A później się okaże, czy popełniłem błędy które klasyfikują go do usunięcia] Ale ilość informacji o 750 sprawia, że nagram kolejny materiał prawdopodobnie ponad pół godzinny o wszystkim co na jego temat wiem, a nie tylko kilka przemyśleń jak we wspomnianym materiale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
23 godziny temu, redekonstruktor napisał:

model 750

Niestety na chwilę obecną tylko te jedyne, oparte na OSM. W większości przypadków pokrywają najdrobniejsze ścieżki, ale od dystrybutora usłyszałem, że przewidziana jest aktualizacja w niedalekiej przyszłości dla naszego kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Unbroken_reed napisał:

 

Z Twojego filmu o 750-tce wynika że do nawigowania po lasach i bezdrożach lepsza będzie 860. Możesz coś więcej napisać o nawigowaniu na modelu 860.

Edytowane przez bogus92
Nie cytujemy poprzedzającego posta w całości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, redekonstruktor napisał:

Możesz coś więcej napisać o nawigowaniu na modelu 860

Bardzo dobre dla cierpliwych. Słaby procesor sprawia, że moc obliczeniowa potrafi dosłownie wyssać prąd do tego stopnia, że przy załączaniu map gaśnie ekran. Ale nie przekłada się to znaczną ilość łaciny przy obsłudze tego urządzenia. Ono po prostu ma taki rytm, troszkę wolniejszy niż dzisiejsze smartfony i trzeba się z tym pogodzić, poza tym ilość możliwości i szczegółowość map jest ponadwystarczająca do spacerowania z nim, a co dopiero do jazdy na rowerze. Na klawiaturę (2,8 cal wyświetlacz) nie narzekam mimo "serwisowych" niezgrabnych dłoni. Dodatkowym plusem jest rzeczywista pełna autonomia (urządzenie po wyjęciu z pudełka i wpisaniu hasła Wi-Fi jesteśmy w stanie aktualizować, zaopatrzyć w mapy itp, bez podłączania do komputera, czy nawet aplikacji.)
Ostatni dość zauważalny i bolesny minus to brak możliwości wyłączania ekranu. Myślę, że ograniczyłoby to zużycie energii i dałoby się na długich trasach wyciągnąć więcej z tej samej baterii, ale na chwilę obecną jest tylko "wygaszenie" czyli przyciemnienie ekranu który stale wyświetla informacje.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

A wracając do 420e to w każdej recenzji wyczytałem, że bez apki nie da się spersonalizować i używać licznika. Tymczasem mój świeżo wyjęty z pudełka odpalił się normalnie, również idzie ustawić wszystkie personalne dane (wzrost, waga, strefy tętna, sparować z czujnikami itp.). Zapewne żeby zrobić coś więcej trzeba ściągnąć appkę natomiast w podstawowej formie idzie go raczej używać bez apki. No właśnie apropos apki to za cholerę nie mogę pobrać jej na tablet (pojawia się komunikat w googlu "Twoje urządzenie nie jest zgodne z tą wersją", jako dostępne urządzenie widzi tylko mój telefon. Nie lata na androidzie 9.0 czy jak, Idzie tą apkę ściągnąć na win7?

Edytowane przez nossy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Czy ktoś ma może 420 z Brytona? Ponownie u mnie przestały działać powiadomienia z messengera i whatsapp-a. Info o przychodzących połaczeniach jest, sms też, nawet email z apki email a pierwsze dwa milczą. Zastanawiam się co i jak się podziało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...