Skocz do zawartości

[Lakier] Odzyskanie matu na lakierze


Rekomendowane odpowiedzi

Da się jakoś odzyskać mat na przytartym lakierku? Lubie matowe lakiery, ale niestety dość szybko potrafią się wytrzeć i lekko polerować np od ciuchów, o naprawach drobnych rys nie wspominając.  Macie jakiś patent na przywrócenie matowego wykończenia lakieru bez pryskania całego elementu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Zigfir napisał:

Macie jakiś patent na przywrócenie matowego wykończenia lakieru bez pryskania całego elementu?

TEgo sie nie da zrobic... dlatego matowe lakiery wydaja sie fajne i  super...dla tych co ich nigdy nie mieli, bo nie idzie tego łednie zaprawic itd  :>>  Tez mam przypolerowana górrurke ... w matowym rowerze i jakis odpryski ktore wygladaja srednio no ale nic z tym za bardzo nie zrobie... za to rower ktory mialem w takim polmacie/satynie przypolerowalem  i nawet bardziej mi sie odoba bardziej blyszcacy :> 

I pryskanie nic nie da ... przeciez Ci sie to nie przylepi ... musialbys zaryzykowac matowienie i psikanie clarem na tak przygotowaną powierzchnie... nie jestem ekspertem z lakierowania ale moze to wygladac wtedy różnie :P 

w kazdym razie wyleczylem sie z matowych rowerow po pierwszym egzemplarzu ktory ma taki lakier :> 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Grzembol701 napisał:

spryskanie clarem spowoduje to, że będzie się błyszczeć

chodzilo mi o matowy clear, w moim rowerze (KTM) caly mat pochodzi z matowego clearu.

Mysle ze ten akapit powinien rozwiac watpliwosci dlaczego bedzie lipa :

Należy wspomnieć o podstawowym sposobie uniknięcia wad lakierniczych poprzez zachowanie wymaganego czasu odparowania lakieru bazowego przed nałożeniem lakieru bezbarwnego. To ważny parametr i należy go bezwzględnie przestrzegać – koniecznie zapoznajmy się z Kartą TDS produktu. Dlaczego to takie ważne? Jeżeli bezbarwny lakier położymy zbyt szybko to rozcieńczalnik z warstwy bazowej zostanie uwięziony przez klar, co może spowodować gazowanie na powierzchni lakieru bezbarwnego, a tym samym prowadzi do zmniejszenia przyczepności klaru do powierzchni. Jeśli bezbarwny nałożymy zbyt późno, to przesuszona warstwa bazowa nie zwiąże się z lakierem bezbarwnym, a w efekcie otrzymamy efekt łuszczenia się powierzchni lakierowanej -  wiecej na stronei http://lakiernik.com.pl/blyszczy-a-zachwyca/

Malo rzeczy w swiecie jest tak pewnych jak to, ze taki lakier na rowerze juz od odkad wyjechal z fabyki to jest suchy jak pieprz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się odzyskać matu, bo mat to "chropowaty" lakier, tyle. Oczywiście nie chodzi o technikę nałożenia, a dodatek do lakieru. Jak się wyślizga, to nie ma odwrotu. Szlifowanie papierem nic nie da, bo to robi rysy, a nie powoduje że przywraca się mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skom25 napisał:

Szlifowanie papierem nic nie da, bo to robi rysy, a nie powoduje że przywraca się mat.

Niezłe bzdury wypisujesz, lakierowałem ostatnio swoją ramę klarownym matem po czym i tak przejechałem papierem wodnym jest mat i to bez rys nawet pod latarką :)  Mowa o akrylu 2K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to będzie matowe, ale nie jest to wykończenie jak lakierem...

Mat od papieru ściernego, nawet tego drobnego, to mikro ryski. Mat w lakierze powstaje poprzez dodanie proszku.

Możesz sobie papierem ściernym oblecieć cokolwiek i będzie matowe, ale nie ma to nic wspólnego z lakierowaniem na mat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2021 o 14:13, Chociemir napisał:

Miałem matowe, mam matowe  i dla mnie są "fajne i super"...

No tak, wiele to wnosi do tematu ;'-)

Tez mam i uwazam ze to pomylka, bo rower po 2 sezonach wyglada zle.

20 godzin temu, Grzembol701 napisał:

@skom25 może pomylił matowanie z uzyskaniem matu ;)

Generalnie polozenie jakiegokolwiek lakieru na stary lakier jest bez sensu, trzeba conajmniej zmatowic...jakims papierem wodnym..ale jak podane wyzej, moga powstac widoczne rysy pod matem...jak i trwaloac bedzie watpliwa, bo wszystko jest stare i suche...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, cinol123 napisał:

No tak, wiele to wnosi do tematu ;'-)

Tez mam i uwazam ze to pomylka, bo rower po 2 sezonach wyglada zle.

 

Aha,  czyli wszyscy posiadacze rowerów z matowymi lakierami muszą "uważać" tak jak Ty?

Mój, mimo nienajmniejszego przebiegu wygląda znakomicie. Następny rower -jeśli tylko będzie wybór- również będzie matowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj uzytkownikow matowych samochodow czy sa zadowoleni ...i jakie sa opcje w tzw detailingu matowych lakierow vs niematowych (wylaczajac folie). Zwyczajnie, matowy lakier jest nienaprawialny. A kazdy niematowy mozesz wyprowadzic, wypolerowac i usunac wszelkie rysy i zmatowienia jesli nie sa przebite do bazy usuniesz bez sladu...na matowtm nawet byle ptasia kupa robi lipe jak tego na czas nie usuniesz i nic z tym nie zrobisz, zostanie placek o innym odcueniu.

A w rowerze, chyba nie chodzi o to zeby pilnowac czy sie nie poleruje gorrurki zatrzymujac sie na swiatlach...a jesli przewieszasz noge lub sadzasz tylek na ramie, zrobi sie blyszczacy...odpryskow nie usuniesz ..ot wyglada ladnie ale jest totalnie niepraktyczny w porownaniu do innych lakierow.

 

Zwyczajnie i praktycznie lakiery niematowe sa i odporniejsze  na uszkodzenia i mozna je wyprowadzic przez polerke nawet recznie bez najmniejszego problemu.

Zwykle mleczko polerskie np megs uc, kawalek starej skarpety i w cenie 70pln i rama z polyskiem czy w akrylu bedzie wygladac jak nowa.

Zrob to samo z matem ...o tym jest ten temat. Napisz jak usunac z matu drobne rysy np od krzakow czy blyszczace placki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...