Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pierwszy raz biorę się za regulację hamulca tarczowego, z reguły używałem v-brake'ów. Posiadam hamulec tylny, mechaniczny Ahlonga z tarczą Tektro. Jest montowany do ramy za pomocą przejściówki (adaptera). Zgodnie z poradnikami z YT, ustawiłem hamulec względem klocków, aby nie obcierały i dokręciłem śruby adaptera. Potem przykręciłem i wyregulowałem ustawienie prawego klocka (patrząc z tyłu) za pomocą śruby imbusowej. Obecnie klocki nie obcierają i hamulec zakleszcza się w pełni przy prawie wciśniętej klamce (luz klamki od kierownicy na 1 cm). Mam jednak wrażenie, że klocek lewy zbytnio naciska na tarczę, którą nagina do środka przy hamowaniu. Czy to należy poprawić? Czy może wykrzywić tarczę? Mam problem z lewym klockiem, bo jest schowany w obudowie hamulca do momentu hamowania i nie ma śruby regulacyjnej, nie wiem jak zapewnić równą odległość klocków.

Napisano
23 minuty temu, Mortyr01 napisał:

nie wiem jak zapewnić równą odległość klocków.

W tych hamulcach tylko jeden klocek pracuje, więc może zostać tak jak ustawiłeś. Czyli tarcza jak najbliżej prawego klocka(aby nie ocierał) i tak zostaje

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...