Mortyr01 Napisano 3 Stycznia 2021 Napisano 3 Stycznia 2021 Pierwszy raz biorę się za regulację hamulca tarczowego, z reguły używałem v-brake'ów. Posiadam hamulec tylny, mechaniczny Ahlonga z tarczą Tektro. Jest montowany do ramy za pomocą przejściówki (adaptera). Zgodnie z poradnikami z YT, ustawiłem hamulec względem klocków, aby nie obcierały i dokręciłem śruby adaptera. Potem przykręciłem i wyregulowałem ustawienie prawego klocka (patrząc z tyłu) za pomocą śruby imbusowej. Obecnie klocki nie obcierają i hamulec zakleszcza się w pełni przy prawie wciśniętej klamce (luz klamki od kierownicy na 1 cm). Mam jednak wrażenie, że klocek lewy zbytnio naciska na tarczę, którą nagina do środka przy hamowaniu. Czy to należy poprawić? Czy może wykrzywić tarczę? Mam problem z lewym klockiem, bo jest schowany w obudowie hamulca do momentu hamowania i nie ma śruby regulacyjnej, nie wiem jak zapewnić równą odległość klocków. Cytuj
Accent_Szaj Napisano 3 Stycznia 2021 Napisano 3 Stycznia 2021 23 minuty temu, Mortyr01 napisał: nie wiem jak zapewnić równą odległość klocków. W tych hamulcach tylko jeden klocek pracuje, więc może zostać tak jak ustawiłeś. Czyli tarcza jak najbliżej prawego klocka(aby nie ocierał) i tak zostaje Cytuj
MikeSkywalker Napisano 3 Stycznia 2021 Napisano 3 Stycznia 2021 W mechanikach zawsze tarcza będzie się nieco wyginała podczas hamowania, inaczej będzie tylko jeśli dwa tłoczki będą ruchome. Lewy klocek jeśli nie masz śruby regulacyjnej ustawiasz naciągiem linki. Cytuj
Elmapeto Napisano 3 Stycznia 2021 Napisano 3 Stycznia 2021 Wszystko jest ok. Nic z tarcza się stać nie powinno. Tak jak pisze wyżej @MikeSkywalker lewy ustawiasz naciągiem. Tak kojarzę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.