Bujak77 Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 (edytowane) Skok mierzyłem dawno temu jak ustawiałem SAG. Spuściłem całkowicie powietrze i dobiłem do końca. No chyba, że źle zmierzyłem (wątpię). Teraz nie mam czasu, nawet żeby pojeździć, więc nie sprawdzę ponownie. Edytowane 8 Stycznia 2021 przez Bujak77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bujak77 Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Godzinę temu, abra napisał: Odnośnie więc machete. Zielony bottom out spacer mam 33mm, ale reszta w zasadzie nie pasuje do niczego. Wg mojego pomiaru skok mam 110 a nie ma takiej konfiguracji dla kół 29' i bottom out spacer 33mm. Bez ponownego rozbierania się nie obejdzie . Na razie kontuzja i warunki pogodowe i tak nie pozwalają na wycieczki, więc jutro chyba znowu zaszyję się w garażu bo nie będę mógł spać. Pewnie nic z tym nie zrobię ale muszę wiedzieć dlaczego tak a nie inaczej. No i markhor w drugim rowerze to samo, za krótki skok o 30mm, (zamiast 120 jest 90).@Bujak77 - mierzyłeś max skok tą samą metodą jak ja? Jak masz ten element 33 mm to masz wersję 140 na pewno. Może coś źle poskladałeś? No chyba, że Decathlon coś namieszał i Lagi są z innej wersji? To chyba wymiar lag górnych/dolnych ? Ja Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 28 minut temu, Bujak77 napisał: To chyba wymiar lag górnych/dolnych ? Tak, to jest długość całej lagi, łącznie z częścią "schowaną" w koronie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 (edytowane) Nie rozbierałem ani sprężyny powietrznej ani tłumika, wiec te elementy są tak jak fabryka zrobiła (więc po tym nie da się źle poskładać, no żywcem się nie da). Powodem była czystość wewnątrz lagów i prawidłowe nasmarowanie fabryczne i ilość oleju. Tak naprawdę sugerowałem się obawami, że często producenci żałują materiału i bez zerówki bywają problemy. Nie robiłem zerówki w decathlon bo wiosną covid szalał (bardziej w głowach) a ja głównie skupiałem się jak spieprzać przed groźnymi leśnikami w czasie zakazów wstępu do lasów. Na fora zapisałem się dopiero po sezonie radosnego brykania MTB i dopiero wtedy zacząłem się interesować technikaliami. Tak więc po otworzeniu lagów i stwierdzeniu, że nic tu po mnie, bo jest clear, zrobiłem tylko uszczelki kurzowe, nalałem nowego oleju i z ciekawości .... zmierzyłem skok. No i się zdziwiłem. I żeby to jeden rower.. ale dwa? I to teoretycznie trochę różniące się? Jak wam coś jeszcze wpadnie do głowy chętnie się zasugeruję. Jutro rozbiórka i pomiary. A poniżej konfiguracje machete dla 29", które nijak mi nie pasują do tego co zmierzyłem. Edytowane 8 Stycznia 2021 przez abra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 9 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 Trochę się wyjaśnia. CSA mam 341mm. Długość pręta sprężyny mam 311mm a nie 322. Wg dokumentacji do tego co na fotce pasuje konfiguracja #7 140mm dla kół 27" a nie 29". Z tym, że tam zielony bottom spacer powinien być 21mm a nie 33 jak u mnie. Rockrider jakiś miszmasz tu zrobił. I się teraz zastanawiam co z tym fantem począć. Korci mnie ręcznie skrócić ten zielony dystans, choć i tak skrócenie go o 10mm wydłuży skok do 120 a nie 140. Kwestia też gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 (edytowane) To co podajesz tutaj jest pod koła 27,5. Pod 29 jest to: Aaa nie mała pomyłka, teraz doczytałem Wychodzi więc na to, że masz założony shaft od wersji 27,5. Długość zielonej tulejki jest dobra, więc jej nie skracaj. Gdyby to było w jednym amortyzatorze to można było by to uznać, że w fabryce źle poskładali ale to dotyczy dwóch. Możesz jeszcze zapytać w serwisie jakimś np. Spider Suspension, Wichu Workshop co oni o tym myślą. A ten shaft zmierzyłeś od ich samych końców? Bo na zdjęciu wygląda, że nie zmierzyłeś od początku, od jego dolnej części (no chyba że to tylko na zdjęciu tak wygląda) Edytowane 9 Stycznia 2021 przez Mateusz15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 9 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 Zmierzyłem dobrze tylko fotkę robiłem pod kątem żeby wykazać wartość pomiaru. Natomiast zacząłem sobie dokładnie studiować i przyglądać się jak to działa, robić różne inne pomiary i wychodzi mi że chyba nie jest tak źle i chyba pierwotnie gdzieś popełniłem błąd. Ale opiszę potem jak już skończę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 9 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 Nie można skrócić zielonego bottom spacer, bo po drugiej stronie tłumik wystaje na 30mm z hakiem, więc wtedy zamiast ograniczenia na gumowym zderzaku byłoby na sztywnym końcu tłumika. Natomiast źle pomierzyłem poprzednim razem, a winny był uchwyt błotnika pod sterem, który kolidował z rampą dolnej goleni, czego nie zauważyłem i blokował ostatnie 10mm. Mimo tego mojego błędu i tak konfiguracja amortyzatora odbiega o teych z serwisówki. Tzn rod 311mm + bottom spacer 33mm do CSA 341mm. Wg fabryki nie ma takiego zestawu . Dokonując już skrupulatnego pomiaru wyszło mi, że maksymalny zakres ruchu jest 132mm mierząc na pręcie po napompowaniu do ciśnienia w którym powietrze dociśnie mechaniczną sprężynę do bumper top out i mając na uwadze prawidłowe ustawienie w dolnej golenii zielonego spacera i bottom out bumper. Potem po montażu ten skok potwierdził mi się już dokonując pomiaru: najpierw bez powietrza żeby wysunąć jak najdalej się da oring a potem po napompowaniu by lagi zeszły w dół dokonany pomiar . Potwierdziło się 132mm. Dużo się nauczyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Stycznia 2021 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 2 minuty temu, abra napisał: Tzn rod 311mm + bottom spacer 33mm do CSA 341mm. Wg fabryki nie ma takiego zestawu Bo masz wersję OEM zrobioną dla Decathlon, która nie jest standardowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz15 Napisano 9 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 52 minuty temu, abra napisał: maksymalny zakres ruchu jest 132mm Więc wszystko się zgadza, jest 140 mm, u mnie w manitou r7 100mm po spuszczeniu powietrza było około 93mm, reszta skoku to już jest ten gumowy odbojnik, manitou mają to do siebie, że trudno jest je w pełni zamknąć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 9 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2021 (edytowane) Dzięki wszystkim uczestnikom tego wątku za wskazówki i sugestie. Dla mnie była to pewna zagwozdka ale i możliwość rozwikłania a przy okazji przyjemność organoleptycznego zapoznania się z konstrukcją. Edytowane 9 Stycznia 2021 przez abra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowego . Markhor jaki ma odpowiednik w stajni Suntour`a? Raidon? Recon? Praca i trwałość. Tak orientacyjnie. A Machete? Zaznaczam, że chodzi o Rockridery, bo wiem, że tam jakieś gorsze wersje wkładają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Oczywiście strzeliłem gafę, ale nikt nie zauważył . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2021 Porównam do rockshoxa: Machete Comp porównałbym do recona, a Machete Pro do reby. Markhor to taki xc30. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Czyli tragedii nie ma, ale mogło być lepiej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) 21 godzin temu, chudzinki napisał: A Machete? Zaznaczam, że chodzi o Rockridery, bo wiem, że tam jakieś gorsze wersje wkładają. Skąd to wiesz? Ja mogę ocenić tylko po jednym, w miarę intensywnym sezonie - nadal są jak nowe, przy czym nie robiłem serwisu zerowego. Wg mnie w manitou nie ma takiej potrzeby jak np w RS. Jak dla mnie ogólna konstrukcja machete i markhor jest niemal identyczna, różnica główna to średnica golenii 32 vs 30mm i długość skoku Edytowane 18 Lutego 2021 przez abra 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 (edytowane) To zgoła odmienna opinia... Skąd wiem? Tutaj nawet na forum była wzmianka o tym - chodzi o gorsze tłumiki. Edytowane 18 Lutego 2021 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Nie natknąłem się na ten wątek. Może wynika z tego, że w RR tłumik jest zastosowany pod blokadę z manetki, czyli taki zero-jedynkowy - blokada / jakaś fabryczna stała wartość. Ale dotyczy to raczej tylko tłumienia kompresji, bo tłumienie powrotu jest już płynnie regulowane wajchą od spodu. Nie czuję się fachowcem ale mnie się wydaje, że tłumienie powrotu ma największe znaczenie w praktyce. W każdym razie z moich organoleptycznych doświadczeń regulacja tym parametrem daje najbardziej odczuwalne rezultaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Podziękował! Tak, chodzi chyba o ten tłumik ABS, ale to nie jest jeszcze ten temat gdzie pisali o Rockriderach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 18 Lutego 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 No tak, tylko że z tego nie wynika, że tłumik wkładany w manitou do RR jest gorszej jakości tylko, że jest inny. Jest inny bo musi być inny z uwagi na zastosowaną koncepcję blokady z manetki na kierownicy. Inna cecha funkcyjna, coś za coś. Jak dla mnie wygoda blokady amorów przeważa nad potrzebą regulacji tłumienia kompresji. Zdecydowanie ważniejsze dla stabilizacji roweru na dziurach jest tłumienie powrotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Pewnie masz rację, nie znam się . I znowu o tym tłumiku ... Pewnie i tak nie odczułbym różnicy . Tak wczytując się w temat to nie są złe te amorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Markhor i machete comp mają tłumik bez płynnej regulacji kompresji. Tylko blokada 100%. Machete pro ma tłumik ABS+ z płynną regulacją kompresji (taki sam jak w mattoc`cu comp). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 19 minut temu, KSikorski napisał: Markhor i machete comp mają tłumik bez płynnej regulacji kompresji. Czyli takie są w RR. Temat jasny . A ktoś jeszcze może porównać ww. do Suntoura bądź RS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 18 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2021 Mam RS`a z motion control i manitou z ABS+ i manitou moim zdaniem działa lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mamarkowski Napisano 15 Marca 2021 Udostępnij Napisano 15 Marca 2021 W dniu 8.01.2021 o 19:37, Mateusz15 napisał: Tak, to jest długość całej lagi, łącznie z częścią "schowaną" w koronie To ja się podepnę z pytaniem pewnie głupim, ale może nie - a da się sprawdzić bez rozbieerania, czy mam model z potencjałem do zmiany skoku na 130/140? Kupiłem w nizłej cenie nową, ale starą Maczetę 120 boost, zgapiłem, że jest niższy niż zainstalowany poprzednio SR 120 mm, no i kąt główki się zepsuł z fajnych 66,5 do 68. Zmiana skoku by naprawiła, ale sprzedawca nie kojarzy rocznika. Żeby pomierzyć górne lagi, musiałbym rozebrać, sam się cykam, a płacić stówkę tylko za stwierdzenie, że nie da się, trochę żal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.