Kostek0917 Napisano 30 Grudnia 2020 Napisano 30 Grudnia 2020 Witam! Zarejestrowałem się u was niedawno i mam pewien nurtujący problem. Mianowicie, zakupiłem trenażer rowerowy elite qubo power mag smart b+, posiadam rower szosowy Kross Vento 3.0 2020, zakupiłem również do roweru oponę specjalną do trenażera ( z decathlonu marki van rysel) na koło 28. Problem jest następujący, po chwili gdy jadę na trenażerze około od 5 do 8 min następuje przebicie dętki w tylnim kole. Wymieniałem już dętke 3 razy cały czas ten sam problem. Po 2 drugim przebiciu pojechałem do osoby, wulkanizatora, który zajmuje się również rowerami. Myślałem że to wina fartucha jako, iż źle sam coś robiłem przy wymianie dętki. On mi wymienił, po czym znowu chciałem zrobić trening i ponownie to samo. Znów udałem się do niego on zdjął fartuch i założył nowy, no i wsiadłem właśnie dzisiaj chwile pojechałem i nagle znów poszła mi dętka. Macie jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić? Mówie z góry jestem amatorem, chętnie przyjme wszystkie porady
Mihau_ Napisano 30 Grudnia 2020 Napisano 30 Grudnia 2020 Przebicie czy pęknięcie? Bo może przeginasz z dociskiem i temperatura jest za wysoka
Kostek0917 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Napisano 30 Grudnia 2020 Przebicie, tzn jak przeginam z dociskiem? Wydaje mi się że zawsze trenażer będzie miał oparcie takie samo w tylnim kole
Mod Team safian Napisano 30 Grudnia 2020 Mod Team Napisano 30 Grudnia 2020 Jakie ciśnienie w oponie? Z dociskiem to tam ciężko przegiąć, bo z tego co widzę to jest on realizowany 'grawitacyjnie' - ile ważysz? :p
Kostek0917 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Napisano 30 Grudnia 2020 Opona ma ciśnienie 8 bar, waże koło 90kg
Looser Napisano 31 Grudnia 2020 Napisano 31 Grudnia 2020 3 godziny temu, Kostek0917 napisał: Opona ma ciśnienie 8 bar, na oponie powinien być podany zakres z jakim powinna pracować, 8 bar nie wydaje się wartością kosmiczną, ale nie znalazłem info na stronie dec'a zawsze strzela w tym samym miejscu? jak tak to sprawdź co to za miejsce na obręczy/oponie, tam ewidentnie tkwi problem
1415chris Napisano 31 Grudnia 2020 Napisano 31 Grudnia 2020 Sa to rozne miejsca na detce, wzgledem wentyla, czy mniej wiecej to samo? Sprawdz w jakim stanie masz tasme/opaske na obreczy, czy przypadkiem otwor na nypel nie jest gdzies odsloniety, rowniez laczenie obreczy. Rowniez sprawdz opone od srodka, tak jak to sie robi, gdy zlapiesz gume na zew. Kciukiem delikatnie po calym obwodzie opony (od srodka). Rozumiem, ze nie uzywasz jakis super lekkich detek? Ale nawet, to nie jest normalne, to co opisujesz. Sprawdz jeszcze czy nie masz jakis gwozdzi na rolce trenazera
cervandes Napisano 31 Grudnia 2020 Napisano 31 Grudnia 2020 Koło jest tylne, nie tylnie. Tylnie to liczba mnoga. Przy kolejnym kapciu zdejmując oponę i dętkę zapamiętaj położenie, żeby dobrze przeanalizować miejsce w którym nastąpiło przebicie - tam przecież coś musi być i je powodować.
Mareckik Napisano 31 Grudnia 2020 Napisano 31 Grudnia 2020 Jeśli masz gładka oponę do jazdy na zewnątrz, to zamontuj ją i jedź na niej. Przed podpięciem pod trenażer przeczyść ją dokładnie szmatką, aby pozbyć się ziarenek piachu i czy innego brudu, bo w innym przypadku zniszczysz rolkę. Zobaczysz, czy nadal pęka Ci dętka. Jeździłem trzy sezony na Qubo nie używając dedykowanych opon, a drogowych Conti GP i GP4000
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.