Skocz do zawartości

[Sid Ultimate brak uszczelek] zakup nowego amora


mariusz77b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Chciałbym opisać pewną sytuację. Otóż w czerwcu 20 r kupiłem sobie nowy amor Sid Ultimate. Po przejechaniu 50 h chciałem zrobić serwis. Rozkręcam a tam brak uszczelek olejowych, brak płynu w dolnych lagach. Szok.

Idę dalej, odkręcam tłumik , a tam ok. 70 % płynu. Zgłaszam reklamację do sklepu w którym kupiłem amor. Ci wskazują iż prześlą go do polskiego serwisu. Dziś od sklepu otrzymałem informacje, iż serwis stwierdził, iż amor pomimo tego co opisałem jest w pełni sprawny i nie wpłynęło to wcale na jego trwałość o eksploatację,

Całość akcji opisałem na forumszajbajk ale tam z nieznanego dla mnie powodu - duży może więcej - zablokowali mi całkowicie dostęp ( mam nadzieję że tutaj administrator działa w interesie użytkowników a nie molochów/.

Jak tylko otrzymam oficjalne pismo wraz z amorem dołączę zdjęcie dla potomnych, może opinia autoryzowanego serwisu dystrybutora na Polskę , przyda się komuś

Pozdrawiam 

MB 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Teraz, mariusz77b napisał:

Rozkręcam a tam brak uszczelek olejowych, brak płynu w dolnych lagach.

Brak oleju na dole w nowych amorkach ( szczególnie w RSach ) to nic nowego.Z drugiej strony ma tam być 5 ml ( 10 ml w wersjach 2021 ),czyli stosunkowo mało.  Uszczelki olejowe to gąbeczki? To już jest nieco dziwne.

 

2 minuty temu, mariusz77b napisał:

Idę dalej, odkręcam tłumik , a tam ok. 70 % płynu.

Masz tam Chargera? Jeśli tak, to jego konstrukcja do poprawnego działania wymaga pełnego zalania i odpowietrzenia. 70% oleju może powodować niewłaściwą pacę w tej konstrukcji tłumika. Nie twierdzę, że było inaczej niż piszesz,aleraczej byś zauważył niewłaściwą pracę tłumika.

 

13 minut temu, mariusz77b napisał:

może opinia autoryzowanego serwisu dystrybutora na Polskę ,

Harfa-Harryson? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

Brak oleju na dole w nowych amorkach ( szczególnie w RSach ) to nic nowego.Z drugiej strony ma tam być 5 ml ( 10 ml w wersjach 2021 ),czyli stosunkowo mało.  Uszczelki olejowe to gąbeczki? To już jest nieco dziwne.

 

Masz tam Chargera? Jeśli tak, to jego konstrukcja do poprawnego działania wymaga pełnego zalania i odpowietrzenia. 70% oleju może powodować niewłaściwą pacę w tej konstrukcji tłumika. Nie twierdzę, że było inaczej niż piszesz,aleraczej byś zauważył niewłaściwą pracę tłumika.

 

Harfa-Harryson? :)

 

 

Nie Harfa, a Thirty Three - w tej firmie naprawiali mi na gwarancji manetkę xloc - naprawa polegała na tym że nawinęli pakuły pod uszczelkę i na nią założyli samą uszczelkę żeby nie ciekło, bo przecież nie da rady wymienić uszczelki i bolca.

 

Zaczekam na oficjalne pismo , zobaczę co tam napisali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mariusz77b napisał:

Witam wszystkich.

Chciałbym opisać pewną sytuację. Otóż w czerwcu 20 r kupiłem sobie nowy amor Sid Ultimate. Po przejechaniu 50 h chciałem zrobić serwis. Rozkręcam a tam brak uszczelek olejowych, brak płynu w dolnych lagach. Szok.

Idę dalej, odkręcam tłumik , a tam ok. 70 % płynu. Zgłaszam reklamację do sklepu w którym kupiłem amor. Ci wskazują iż prześlą go do polskiego serwisu. Dziś od sklepu otrzymałem informacje, iż serwis stwierdził, iż amor pomimo tego co opisałem jest w pełni sprawny i nie wpłynęło to wcale na jego trwałość o eksploatację,

Całość akcji opisałem na forumszajbajk ale tam z nieznanego dla mnie powodu - duży może więcej - zablokowali mi całkowicie dostęp ( mam nadzieję że tutaj administrator działa w interesie użytkowników a nie molochów/.

Jak tylko otrzymam oficjalne pismo wraz z amorem dołączę zdjęcie dla potomnych, może opinia autoryzowanego serwisu dystrybutora na Polskę , przyda się komuś

Pozdrawiam 

MB 

A wiesz, że dziś otwieram sobie tegoż szajbajka i zostałem również zablokowany. Ot tak sobie kompletnie nie wiem za co. Wyświetla się bzdurny komunikat, że nie masz prawa przeglądać treści itd.  Znam twój temat bo w nim pisałem również. Nie rozumiem za co mogli Cię zablokować? O co chodzi? Przecież pisanie o amorze i jego wadach to najnormalniejsza rzecz na świecie. Może to jakiś błąd na tamtym forum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mariusz77b napisał:

Rozkręcam a tam brak uszczelek olejowych, brak płynu w dolnych lagach.

Uszczelek olejowych czy gąbek (uszczelek piankowych)? Jak brakuje gąbek to w niektórych seriach OEMów to się zdarzało i nie ma znaczącego wpływu na pracę i trwałość amortyzatora. Jak brakowało uszczelek olejowych to mega wtopa, ale wtedy widziałbyś wycieki oleju, bo zewnętrzne go nie zatrzymają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkręckłeś chargera i stwierdziłeś, że było tam 70% oleju? Bardzo interesujące i szczerze powątpiewam w tą opowieść. Amortyzator, jeśli kupiłeś z pierwszej ręki i pochodzący z oficjalnej dystrybucji jestem przekonany, że był kompletny. Śladowe ilości.oleju w dolnych goleniach to standard.

Edytowane przez Dokumosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, mariusz77b napisał:

duży może więcej

Hehe, wszystkich zbanowali i zamknęli forum ;) 

3 godziny temu, kamfan napisał:

Jak brakuje gąbek to w niektórych seriach OEMów

To jest SiD Ultimate, nie jakichś XC30 OEM.

3 godziny temu, kamfan napisał:

Jak brakowało uszczelek olejowych to mega wtopa

Co to jest dla Ciebie uszczelka olejowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mariusz77b napisał:

Nie Harfa, a Thirty Three

Ale wiesz, że Thirty Three nie jest nawet autoryzowanym serwisem? A przynajmniej wg. danych ze strony Harfy-Harryson, która jest jedynym dystrybutorem na terenie Polski (Polskę obsługuje jeszcze Aspire, ale oni są w Czechach).

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli piankowe uszczelki olejowe - jeśli kolega pisze że ich brak jest nieistotny, to po co są, dlaczego producent zaleca ich okresową wymianę, czyszczenie etc.

Charger - napisałem ile płynu z niego wyciekło, a wszystko zebrałem i zmierzyłem , nauczony brakiem uszczelek, nawet nakręciłem filmik. Było w tłumiku ok 70% zalecanego płynu

7 godzin temu, TheJW napisał:

Ale wiesz, że Thirty Three nie jest nawet autoryzowanym serwisem? A przynajmniej wg. danych ze strony Harfy-Harryson, która jest jedynym dystrybutorem na terenie Polski (Polskę obsługuje jeszcze Aspire, ale oni są w Czechach).

A tego to szczerze nie wiedziałem. Mam tylko informację ze sklepu w którym kupiłem , że autoryzowany serwis producenta w postaci Thirty to stwierdził.

7 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

Hehe, wszystkich zbanowali i zamknęli forum ;) 

To jest SiD Ultimate, nie jakichś XC30 OEM.

Co to jest dla Ciebie uszczelka olejowa?

Jest to Sid Ultimate 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, TheJW napisał:

Ale wiesz, że Thirty Three nie jest nawet autoryzowanym serwisem?

Jesteś w błędzie. Jest autoryzowanym oficjalnym serwisem Rock Shox/SRAM. Nie myl dystrybutora z serwisem, a przynajmniej jak się nie znasz to się nie wypowiadaj.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, dure napisał:

Jesteś w błędzie. Jest autoryzowanym oficjalnym serwisem Rock Shox/SRAM. Nie myl dystrybutora z serwisem, a przynajmniej jak się nie znasz to się nie wypowiadaj.

Co nie zmienia faktu, a może wręcz jest w takiej sytuacji niedopuszczlne, popylinę - manetkę xloc nie zrobili, 3 razy naprawiali, aż dałem sobie spokój . Zamiast wymienić uszczelki w manetce, nawinęli pakuł i założyli starą uszczelkę.

Takie rzeczy to mogę sobie sam zrobić, ale jeśli coś mam na gwarancji, to ktoś za to płaci. Ja płacę, Pani płaci i Pan też płaci, bo przecież to wszystko wliczone jest w koszty tego co kupujemy, a przecież taki amor nie jest wart tych 4 tys.

Podobnie tarcze do roweru, lepsze 203 mm, to od 200 złotych, przecież do samochodu wychodzą taniej, a jest tam więcej stali, większe koszty produkcji, samej dystrybucji.

A jak Kolega twierdzi, autoryzowany serwis naprawia w ramach gwarancji jak rzeźbiarz w szopce, to niestety, wstyd i żenada. \Taka jest moja opinia. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1 godzinę temu, mariusz77b napisał:

Charger - napisałem ile płynu z niego wyciekło, a wszystko zebrałem i zmierzyłem , nauczony brakiem uszczelek, nawet nakręciłem filmik. Było w tłumiku ok 70% zalecanego płynu

 

16 godzin temu, mariusz77b napisał:

Po przejechaniu 50 h chciałem zrobić serwis

Nie czepiam się ale :

- serwis tłumika wykonuj się po 200 h, więc jego rozebranie jest niepotrzebne przy 50h.

- nie ma podanej konkretnej ilości oleju dla Chargera w SID Ultimate wg 

https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/gen.0000000006161-rev-a-2021-sid-and-sid-sl-service-manual.pdf

jak zatem określiłeś jego ilość skoro nie ma punktu odniesienia ? Pytam z ciekawości.

- rozbierasz sam nowy amorek ,który jest na gwarancji, wylewasz oleje i oddajesz do serwisu gwarancyjnego z roszczeniami dotyczącymi niewłaściwej ilości oleju. Gdzie tu sens?

8 minut temu, mariusz77b napisał:

Podobnie tarcze do roweru, lepsze 203 mm, to od 200 złotych, przecież do samochodu wychodzą taniej, a jest tam więcej stali, większe koszty produkcji, samej dystrybucji.

Mylisz się i nawet nie wiesz jak bardzo. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

 

Nie czepiam się ale :

- serwis tłumika wykonuj się po 200 h, więc jego rozebranie jest niepotrzebne przy 50h.

- nie ma podanej konkretnej ilości oleju dla Chargera w SID Ultimate wg 

https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/gen.0000000006161-rev-a-2021-sid-and-sid-sl-service-manual.pdf

jak zatem określiłeś jego ilość skoro nie ma punktu odniesienia ? Pytam z ciekawości.

- rozbierasz sam nowy amorek ,który jest na gwarancji, wylewasz oleje i oddajesz do serwisu gwarancyjnego z roszczeniami dotyczącymi niewłaściwej ilości oleju. Gdzie tu sens?

Mylisz się i nawet nie wiesz jak bardzo. 

 

Rozebrałem go , jak napisałem, z czystej ciekawości, wynikającej z tego co stwierdziłem wcześniej. Jeżeli nie było uszczelek oraz płynu w lagach, to prostym skrótem myślowym , poszedłem dalej, wnioskując że być może - a co okazało się prawdą - coś jeszcze jest skopane.

Tak dla ciekawych podam, że sklep po konsultacji z dystrybutorem, potwierdził mi - mam to na mailu - że mogło tak być i się zdarzyć, że nie założyli uszczelek oraz nie zalali dolnych lag. 

W instrukcji, do której się Odwołujesz, faktycznie nie ma podanej ilości płynu, ale jest tam wskazane, że tłumik zalewa się do pełna, a następnie odpowietrza. Po wlaniu tego co mi wyciekło po odkręceniu, do pełnego zalania brakowało jeszcze dużo. Po zalaniu brakującej ilości płynu, wyszło że różnica wynosiła 30% objętości. Jest to prosta fizyka z matematyką.

Co do gwarancji - odpisz mi i wytłumacz, co ma to wspólnego z tym, iż sam sobie rozkręciłem i stwierdziłem że nie ma tego, czy owego.

Gwarancja i tak działa, a gwarant może powoływać się na to że sam sobie robiłem serwis tylko i wyłącznie pod warunkiem, że udowodni iż serwis nie był przeprowadzony zgodnie z procedurą - śruby chyba każdy odkręca tak samo, podobnie jak rozbiera amor.

Przepisy w tym zakresie już dawno się zmieniły, nie musisz oddawać rzeczy do serwisu autoryzowanego, żeby mieć gwarancję. 

Jak pisałem przepisy zmieniły się co najmniej z 5 lat temu, ale mentalność i wiedza zwłaszcza polskich sprzedawców, pozostała na poziomie sprzed zmian przepisów, a więc jak piszę co najmniej 5 lat temu. Gwarant musi tylko udowodnić, iż w przypadku kiedy sam sobie robiłeś serwis np. amora rowerowego, zrobiłeś go niezgodnie z procedurą, co w przypadku tak prostej rzeczy jak amor jest wręcz niemożliwe. Dlatego niektórzy producenci, zwłaszcza aut, poszli dalej wymyślając specjalne klucze lub blokady w oprogramowaniu auta, żeby zwykły mechanik nawet nie próbował robić czegokolwiek np. w mercedesie od kilku lat nie wymienisz nawet klocków hamulcowych, bo wszystko jest sterowane elektronicznie i bez oprogramowania ich nie wymienisz , a za oprogramowanie każą sobie dużo płacić, tak więc dla zwykłego mechanika zakup jest nieopłacalny.

Może na mechanice nie znam się za bardzo, ale na prawie cywilnym znam się raczej dobrze, a przynajmniej dostatecznie,  bo mam z tego doktorat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dure napisał:

. Nie myl dystrybutora z serwisem, a przynajmniej jak się nie znasz to się nie wypowiadaj.

A ty przyjacielu się nie wypowiadaj, jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem.

Napisałem, chyba wyraźnie, że:

11 godzin temu, TheJW napisał:

Ale wiesz, że Thirty Three nie jest nawet autoryzowanym serwisem? A przynajmniej wg. danych ze strony Harfy-Harryson, która jest jedynym dystrybutorem na terenie Polski

Pokaż mi zatem Panie Mądralo, gdzie na stronie http://harfa-harryson.com.pl/all/serwisy-autoryzowane-rock-shox/ znajduje się informacja o wspomnianym serwisie Thirty Three. :) Mnie nie udało się jej znaleźć.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 godziny temu, mariusz77b napisał:

Co do gwarancji - odpisz mi i wytłumacz, co ma to wspólnego z tym, iż sam sobie rozkręciłem i stwierdziłem że nie ma tego, czy owego.

Udowodnij mi i światu ,że oleju było mniej niż powinno skoro rościsz do tego pretensje. Proste pytanie do doktora.

 

3 godziny temu, mariusz77b napisał:

Gwarant musi tylko udowodnić, iż w przypadku kiedy sam sobie robiłeś serwis np. amora rowerowego, zrobiłeś go niezgodnie z procedurą, co w przypadku tak prostej rzeczy jak amor jest wręcz niemożliwe.

Tu się mylisz ale nie mam zamiaru Cię przekonywać. Wystarczy dokręcić zbyt dużym momentem i zerwać śrubę ( co nie jest problemem ) lub użyć oleju lub smaru niezgodnego ze specyfikacją.

3 godziny temu, mariusz77b napisał:

ale mentalność i wiedza zwłaszcza polskich sprzedawców, pozostała na poziomie sprzed zmian przepisów, a więc jak piszę co najmniej 5 lat temu.

Klientów również....ja płacę ja wymagam i chcę. Pomijam ,że w tej wypowiedzi dosyć mocno uogólniasz i obrażasz sporą grupę sprzedawców. Nie mówili na uczelni ,że nie powinno się oceniać wszystkich na podstawie jednego przypadku? 

Przepisy pozwalające na wykonywanie napraw gwarancyjnych poza autoryzowanymi dystrybutorami i z wykorzystaniem części nie oryginalnych ( czyli nie posiadających logo producenta i pochodzących od niezależnych wytwórców ) zmieniły się w 2011 roku i były wynikiem dostosowania przepisów do dyrektyw unijnych. 

3 godziny temu, mariusz77b napisał:

Tak dla ciekawych podam, że sklep po konsultacji z dystrybutorem, potwierdził mi - mam to na mailu - że mogło tak być i się zdarzyć, że nie założyli uszczelek oraz nie zalali dolnych lag. 

Coś to zmienia? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

Udowodnij mi i światu ,że oleju było mniej niż powinno skoro rościsz do tego pretensje. Proste pytanie do doktora.

 

Tu się mylisz ale nie mam zamiaru Cię przekonywać. Wystarczy dokręcić zbyt dużym momentem i zerwać śrubę ( co nie jest problemem ) lub użyć oleju lub smaru niezgodnego ze specyfikacją.

Klientów również....ja płacę ja wymagam i chcę. Pomijam ,że w tej wypowiedzi dosyć mocno uogólniasz i obrażasz sporą grupę sprzedawców. Nie mówili na uczelni ,że nie powinno się oceniać wszystkich na podstawie jednego przypadku? 

Przepisy pozwalające na wykonywanie napraw gwarancyjnych poza autoryzowanymi dystrybutorami i z wykorzystaniem części nie oryginalnych ( czyli nie posiadających logo producenta i pochodzących od niezależnych wytwórców ) zmieniły się w 2011 roku i były wynikiem dostosowania przepisów do dyrektyw unijnych. 

Coś to zmienia? 

 

Dowód na brak oleju- robisz zdjęcia lub kręcisz filmik, to wystarczy.

Nie mówię o uszkodzeniach mechanicznych, bo przekręcie śruby jest już uszkodzeniem mechanicznym, Pan Kolega to chyba grupę sprzedawców reprezentuje. Ja piszę i proszę czytać ze zrozumieniem - wykonanie prac zgodnie z ich procedurą w tym i dokręcenie śruby.

Odpowiedź ogólna, bo i stwierdzenie ogólne i nikogo nie obrażam, stwierdzam fakty powszechnie znane i nikogo nie oceniam, proszę wskaż mi kogo oceniłem. Oceniłem tylko serwis Thirty bo i mam na to dowody w razie czego - zlecenia, protokoły etc. I moja ocena dotyczyła tylko tej firmy, nie oceniam Twojej firmy, bo jak napisałem, z wypowiedzi Kolegi wynika, że jest  też reprezentantem sprzedawców.

Co do mentalności klientów to niestety na niekorzyść sprzedawców świadomość ludzi w Polsce jest coraz większa o, czym świadczy ilość spraw w sądach z roszczeń konsumentów, takich jak ja, i ilość przegrywanych spraw sądowych przez sprzedawców.  To są fakty , a każdy już może się z nimi zgadzać lub nie , akceptować lub nie.

Póki co mamy jeszcze wolny kraj i wolność myślenia oraz wypowiedzi. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Accent_Szaj napisał:

To jest SiD Ultimate, nie jakichś XC30 OEM.

No i co z tego... znajomi w serwisach rozbierali Sidy, które podczas pierwszego serwisu nie miały tych gąbek. Tak samo jak powszechną praktyką w nowych Sidach jest to, że w goleniach dolnych jest minimalna ilość oleju (i tak w SIDach Ultimate, a nie jakichś XC30).

Tak jak pisałem jak się amor serwisuje regularnie, to te braki nie spowodują, że się uszkodzi czy szybciej zużyje, zwłaszcza jak przy pierwszym serwisie zostanie to uzupełnione. Ta gąbka ma poprawić płynność pracy i dodatkowo chronić przed dostaniem się syfu do tulei ślizgowych, jak w środku jest czysto to jej brak nic nie zmienia, jak w środku jest duży syf to i tak nie pomoże.

Edytowane przez kamfan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, kamfan napisał:

No i co z tego... znajomi w serwisach rozbierali Sidy, które podczas pierwszego serwisu nie miały tych gąbek. Tak samo jak powszechną praktyką w nowych Sidach jest to, że w goleniach dolnych jest minimalna ilość oleju (i tak w SIDach Ultimate, a nie jakichś XC30).

Tak jak pisałem jak się amor serwisuje regularnie, to te braki nie spowodują, że się uszkodzi czy szybciej zużyje, zwłaszcza jak przy pierwszym serwisie zostanie to uzupełnione. Ta gąbka ma poprawić płynność pracy i dodatkowo chronić przed dostaniem się syfu do tulei ślizgowych, jak w środku jest czysto to jej brak nic nie zmienia, jak w środku jest duży syf to i tak nie pomoże.

Czyli te gąbki pomagają jak zmarłemu kadzidło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, kamfan napisał:

znajomi w serwisach rozbierali Sidy

Znajomy znajomego :o??? Ja osobiście rozbierałem i były ;)

42 minuty temu, kamfan napisał:

te braki nie spowodują, że się uszkodzi czy szybciej zużyje,

To po co w ogóle uzupełniać?

42 minuty temu, kamfan napisał:

Ta gąbka ma poprawić płynność pracy i dodatkowo chronić przed dostaniem się syfu do tulei ślizgowych

Te gąbki, zwane uszczelkami olejowymi, służą do zatrzymania oleju w dolnych goleniach ;). Do tego co piszesz służą uszczelki kurzowe.

1_max.jpg.cf3a5fb5778f8209554cc1d64850ff03.jpg

@piter614 widzisz jakich nowinek się tu idzie dowiedzieć ;)?

Edytowane przez Accent_Szaj
Autokorekta :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Accent_Szaj napisał:

Znajomy znajomego :o??? Ja osobiście rozbierałem i były ;)

To po co w ogóle uzupełniać?

Te gąbki, zwane uszczelkami olejowymi, służą do zatrzymania oleju w dolnych goleniach ;). Do tego co piszesz służą uszczelki kurzowe.

1_max.jpg.cf3a5fb5778f8209554cc1d64850ff03.jpg

@piter614 widzisz jakich nowinek się tu idzie dowiedzieć ;)?

Też jestem zdania, że jeżeli ich nie ma i działa oraz że nie wpływa to na żywotność amora - jak rzekomo stwierdził serwis - to po co są.

Są 2 odpowiedzi:

- serwis tak stwierdził , bo chcą się pozbyć zgniłego jaja,

- producent robi nas w jajo, każąc je kupować, wymieniać , wiedząc , że jak stwierdził serwis, nie wpływają na nic.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mariusz77b napisał:

nie wpływa to na żywotność amora

Te uszczelki(gąbki) trzymają olej ,który wlewa się do goleni od dołu, w środku. Jak ich nie ma, to możesz mieć wilgotne górne lagi. Dodatkowo one również są nasączone olejem 15WT i smarują ślizgi, więc mają wpływ na szybsze zużywanie się amora.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Accent_Szaj napisał:

Te uszczelki(gąbki) trzymają olej ,który wlewa się do goleni od dołu, w środku. Jak ich nie ma, to możesz mieć wilgotne górne lagi. Dodatkowo one również są nasączone olejem 15WT i smarują ślizgi, więc mają wpływ na szybsze zużywanie się amora.

Ja to wiem, ale serwis i to niby autoryzowany wraz ze sklepem twierdzi , że nie.

Amor został rzekomo do mnie wysłany z opinią serwisu, jak go otrzymam to dodam zdjęcie dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...