CYBER1 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 (edytowane) Witam Sorki że taka słaba jakość ale nie wiem jak inaczej to nagrać ale mam nadzieję, że widać o co chodzi, górne lagi klinują się w dolnych. Sprężyna,tłumik, uszczelki wyjęte same górne i dolne lagi. Na pewno nie jest to wina krzywych górnych lag, sprawdzałem na 2 lagach i klinują się jeszcze bardziej niż te na filmie. Tuleje ślizgowe są za ciasne, czy dolne lagi są krzywe? Edytowane 30 Grudnia 2020 przez CYBER1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Kacper, a to nie są przypadkiem te tuleje od tokarza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Co Ty człowieku robisz... Wiadomo że będą chodziły z lekkim oporem, zwłaszcza że oleju to tam raczej nie ma. Tyle że wysuwasz górne lagi, a potem waląc o ziemię próbujesz je wsunąć. Nie wpadłeś na to że górne lagi w tym momencie zaczepiają o krawędź dolnych ślizgów? Podziwiam sposób w jaki obchodzisz się ze sprzętem. Potem zdziwienie że coś działa źle. Z tego co widzę, to jedna laga jest też wyjechana do metalu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Teraz, chudzinki napisał: Kacper, a to nie są przypadkiem te tuleje od tokarza? Orginalne. Teraz, skom25 napisał: Nie wpadłeś na to że górne lagi w tym momencie zaczepiają o krawędź dolnych ślizgów? Lagi powinny opadać pod własnym ciężarem a nie się klinować czy chodzić mega ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Panowie to zwykła prowokacja myślę że temat do zamknięcia się nadaje Nikt normalny na sucho nie wali widelcem o ziemi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 (edytowane) Sprawdź czy sobie czegoś nie pokrzywiłeś wsadzając jedną gokeń górną w jedną dolną i potem drugą górną w tą samą dolną a następnie to samo z drugą stronę. W sumie 4 możliwości. Jeśli wsadzając jedną goleń nie ma za dużego tarcia...Swoją drogą znając "wyczyny" Kacperka amor raczej na śmietnik - powinien wrócić do XCMa czy co tam miał kiedyś co tak piał z zachwytu. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez Dokumosa 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 A historia tego widelca jest jaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 30 Grudnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Tragiczna 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 (edytowane) 6 godzin temu, Dokumosa napisał: Sprawdź czy sobie czegoś nie pokrzywiłeś wsadzając jedną gokeń górną w jedną dolną i potem drugą górną w tą samą dolną a następnie to samo z drugą stronę. W sumie 4 możliwości. Jeśli wsadzając jedną goleń nie ma za dużego tarcia... Na pierwszych górnych lagach tych trochę wytartych. Prawa górna laga włożona w prawą dolną goleń chodzi prawie dobrze lekko opada ale nie do końca. Prawa górna laga włożona w lewą dolną goleń chodzi z oporem sama nie opada. Lewa górna laga włożona w lewą dolną goleń chodzi z oporem, sama nie opada. Lewa górna laga włożona w prawą dolną goleń chodzi prawie dobrze lekko opada ale nie do końca (nie wiem jak to opisać). Na drugich górnych lagach z dobrą anodą. Lewa górna laga włożona w lewą dolną lagę chodzi z totalnym oporem. Lewa górna laga włożona w prawą dolną lagę chodzi trochę lżej niż powyższą ale nadal z oporem. Sama nie opada. Prawa górna laga włożona w lewą dolną lagę chodzi z totalnym oporem. Prawa górna laga włożona w prawą dolną lagę chodzi trochę lżej ale nadal z oporem. Sama nie opada. Podsumowując lewa strona chodzi zdecydowanie gorzej od prawej. 6 godzin temu, abdesign napisał: A historia tego widelca jest jaka? Widelec kupiłem od gościa co jeździł w DH w górach na wypady (nie codziennie) za okazyjną cenę bo chciał go jak najszybciej sprzedać pewnie wiedział, że ma krzywe tuleje i chciał go opchnać.Od początku jak go kupiłem chodził tępo, zamulony i stopniowo zaczęła się wycierać anoda pomimo serwisu najpierw na lewej ladze na dole potem na górze. Edytowane 30 Grudnia 2020 przez CYBER1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Czyli na podstawie widelca o nieznanej przeszłości uogólniłeś "w swój specyficzny sposób" opinię na całą markę. Odnośnie samego widelca to sprawdź czy nie pochodzi z trefnej serii w której krzywiły się i pękały golenie dolne. Producent wymieniał to oczywiście bezpłatnie. Kolejna sprawa - skąd pewność że dół i góra są fabryczne? Może to jakieś lepiszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 (edytowane) 33 minuty temu, Dokumosa napisał: Odnośnie samego widelca to sprawdź czy nie pochodzi z trefnej serii w której krzywiły się i pękały golenie dolne. Producent wymieniał to oczywiście bezpłatnie. Na dolnych lagach jest E 2 17 https://www.prnewswire.com/news-releases/sram-recalls-rockshox-front-suspension-forks-due-to-crash-and-injury-hazards-300879543.html Górne lagi tak samo jak dolne są raczej na pewno są fabryczne. Teraz pytanie co z tym zrobić ? Wyjać tuleje , zeszlifować ich z zewnątrz, następnie włożyć ich z powrotem powinny zrobić się luźniejsze? Jak tutaj http://serwisbajka.pl/wymiana-slizgow-w-sid-zie/2/ Czy wytoczyć nowe tuleje? Edytowane 30 Grudnia 2020 przez CYBER1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Zmienić dolne golenie. IMHO tuleje górne i dolne z nieznanych przyczyn (prawdopodobnie dzwon) przestały leżeć w osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 30 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Teraz, Dokumosa napisał: IMHO tuleje górne i dolne z nieznanych przyczyn przestały leżeć w osi. Jakim przyrządem można to dokładnie zmierzyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 Maszyną współrzędnościową. Około 200-300 zł +VAT za godzinę pomiarów: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_współrzędnościowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 30 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2020 55 minut temu, CYBER1 napisał: zeszlifować ich z zewnątrz, następnie włożyć ich z powrotem Kacper, to już zupełna dygresja - bo mnie bardzo interesują regionalizmy. Gdzie (oczywiście tylko o region Polski pytam) ten rusycyzm "ich" czyli zamiast "je" czyli normalnego biernika od "one" się używa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Temat rzeka Autor znany Powtarza się na forum szajbaj oraz endurotrofy nawet te sama pytania zadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 31 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 (edytowane) 23 godziny temu, KSikorski napisał: Maszyną współrzędnościową. Około 200-300 zł +VAT za godzinę pomiarów: https://pl.wikipedia.org/wiki/Maszyna_współrzędnościowa Znajomy tokarz takiej nie posiada. Chodziło mi o jakieś domowe sposoby? http://serwisbajka.pl/wymiana-slizgow-w-sid-zie/2/ Jak zrobię tak jak w linku powyżej żeby lagi lekko chodziły to co to spowoduje? 23 godziny temu, abdesign napisał: Kacper, to już zupełna dygresja - bo mnie bardzo interesują regionalizmy. Gdzie (oczywiście tylko o region Polski pytam) ten rusycyzm "ich" czyli zamiast "je" czyli normalnego biernika od "one" się używa? Wschodnia Polska Edytowane 31 Grudnia 2020 przez CYBER1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 Nie ma domowych sposobów na takie pomiary. Można wykonać dedykowany sprawdzian z stroną przechodnią i nieprzechodnią, koszt pewnie około 2000 +VAT. Takich tematów nie da się opędzić znajomym tokarzem, musi być profesjonalna narzędziownia. Prosty przykład to stabilizacja temperatury pomieszczeń. 4 stopnie rocznych wahań temperatury dyskwalifikuje zakładad z poważniejszych prac, jeśli nie mają obrabiarek z automatyczną korekcją temperatury otoczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Kiedyś przeglądałem forum pinbike tematu nie znajdę ale czytałem że rozpychają te tuleje specjalna praską, fakt lagi wpadały lekko jednak długo tuleje nie wytrzymują i robi się luz bardzo szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 (edytowane) Jak widać w RS to powszechne O taką? https://www.mtbr.com/threads/tight-bushings-harshness.1129699/ https://www.mtbr.com/threads/pike-bushing-woes.1048028/ https://www.mtbr.com/threads/resizing-rockshox-fork-bushings.498240/ Luz się robi dlatego, że między tulejami a lagą nie ma trwałego filmu olejowego (,który zapewniał by tarcie mokre) z powodu zbyt małej ilości oleju w dolnych lagach. 11 godzin temu, KSikorski napisał: Prosty przykład to stabilizacja temperatury pomieszczeń. 4 stopnie rocznych wahań temperatury dyskwalifikuje zakładad z poważniejszych prac, jeśli nie mają obrabiarek z automatyczną korekcją temperatury otoczenia. Chińczyki na Tajwanie na pewno na 100% taką posiadają Edytowane 1 Stycznia 2021 przez CYBER1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 To żadne hi tech. Nawet polskie obrabiarki avia opcjonalnie mają montowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Tak takie coś nawet widzę że czytałeś ten temat Nie wiem jak się ma to w praktyce Ale osobiście uważam że po pewnym czasie tuleje same się wyrobią i będzie luz Nie wiem po co to ci potrzebne czy będziesz czuł różnice podczas jazdy, lecąc 2 metowego dropa czy tłukąc trasy enduro z dużą prędkością różnicy nie odczujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Teraz, piter614 napisał: Nie wiem po co to ci potrzebne czy będziesz czuł różnice podczas jazdy, lecąc 2 metowego dropa czy tłukąc trasy enduro z dużą prędkością różnicy nie odczujesz Po to, że po pierwsze tuleje są tak ciasne, że aż lagi się ścierają, zacierają. A po 2 chodzi jak drewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 1 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Wyślij do Wichu Workshop niech Ci to zrobią sam raczej nic nie zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CYBER1 Napisano 1 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2021 Do nich to za żadne skarby świata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi