Skocz do zawartości

[Elektryk] MTB mały budżet


Modi

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień doby wszystkim
Chciałbym kupić elektryka do jazdy po niskich górkach ok 1000 m, moja przygoda z elektrykiem to głównie firma Haibike i przyzna szczerze na razie w tej marce szukam, nie chcę wydać dużej kasy budżet ok 12k. Znalazłem coś takiego Haibike SDURO FullSeven 1.0, bardzo proszę o Waszą opinię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O samym elektryku się nie wypowiem ale weź od razu załóż wymianę amortyzatora i hamulców, czyli bez szaleństw jakieś 2,5k. Jakiś RS 35 Gold, czy Sector i coś, co hamuje najlepiej czterotłoczkowe SLX czy Magura MT5 + tarcze.
Elektryk to ciężki kloc, a do tego góry to nie może być takie totalne badziewie w stylu tego XCM czy Tekro. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mnie mocno zastanawiał argument hamulców w rowerze elektrycznym. Ile taki rower jest cięższy od standardowego? 10 kg? Rozrzut wagi rowerzystów na takim samym sprzęcie jest dużo większy. Nagle dodatkowe 10 kg powoduje że rower nie hamuje?

Rozumiem argument że Tektro to badziewie, bo sam bym to zmienił, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego jest to łączone z rowerem elektrycznym, a dokładniej jego wagą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę 70kg czyli niewiele. Jechałem z dodatkowym ładunkiem w postaci namiotu i całego szpeju więc rower ważył tyle co elektryk. Tak, dodatkowe 10kg robi ogromną różnicę jak masz zatrzymać sprzęt o sterowności żaglówki zjeżdżając po kamieniach ze stromej góry. Fakt, że środek ciężkości w elektryku jest niżej więc to nie wpływa aż tak źle na sterowanie ale masa do hamowania jest ta sama. A jak ktoś jeszcze waży 30kg więcej to dodatkowo trzeba w duże tarcze zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 Ja poszukałbym przecenionych rowerów z 2020 r . Można taniej lepszy model znaleźć - https://www.dobrerowery.pl/haibike-sduro-fullseven-lt-2-0-500wh?combination_id=32231&gclid=EAIaIQobChMI9e_Wypr07QIVkgZ7Ch17wggcEAQYASABEgKNZ_D_BwE

Oczywiście jeśli rozmiar się znajdzie .

2 Przy takim budżecie może jednak warto ciut dołożyć i wyjść poza najtańszy model -https://rower.com.pl/haibike-sduro-fullseven-lt-2-0-2080547

3 Gdybym kupował ten najtańszy to najpierw pojeździł bym  sprawdził  jak to działa , a dopiero potem myślał o ew wymianach . Jestem pewien że fabrycznie zamontowany amor i hamulce umożliwiają bezpieczną i przyjemną jazdę , a że nie jet to górna półka to już inna sprawa .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, WaGiant napisał:

Jestem pewien że fabrycznie zamontowany amor i hamulce umożliwiają bezpieczną i przyjemną jazdę

W centrum Wrocławia tak. Ale to jest full, a autor mieszka w górach. Amor XCM nie pozwala na przyjemną jazdę w terenie, bo zwyczajnie nie robi tego co powinien. Da się tym jechać (bez amora też się da) ale to jest męka. Choć bezpiecznie to akurat jest, bo jedzie się znacznie wolniej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady, zapytam w takim razie jaki budżet trzeba założyć aby potem nie trzeba było wymieniać od razu komponentów?

Wolę dołożyć parę tyś niż potem żałować.

W ramach testów jeździłem na sduro fullseven 8.0 https://mocnerowery.pl/haibike-sduro-fullseven-80.html

i sprawdzał się, górki po 800 /900 m brał z marszu, ze zjazdem też nie było problemu, ale tu cena jest dużo większa niż mój zakładany budżet.

Na ten model też patrzyłem: https://rower.com.pl/haibike-sduro-fullseven-lt-2-0-2080547

Jak pisze WaGiant, ale czy osprzęt (hamulce, amortyzator) jest w miarę, oczywiście nie mówię o ekstremalnych jazdach tylko o rekreacyjnej jazdy po górkach ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten fullseven lt 2.0 wydaje się już ok. Znacznie lepszy, po prostu działający amortyzator do tego z odpowiednim skokiem, żeby nie bać się wjeżdżać nawet tam gdzie się nie powinno ;) Hamulców nie znam ale przynajmniej na papierze wyglądają dobrze i też zapewne nie będą już wymagać wymiany. Jeśli tylko jest dostępny to warto się zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę nikogo namawiał na kupowanie roweru z tanim amorem ani hamulcami ale ...  jeździłem na XCM i działał zaskakująco dobrze . Może dlatego że to był rower damski i miał dość miękką sprężynę . W moim e mam XCRa i tu sprężyna jest dużo twardsza ale nie na wybieranie nierówności  narzekam tylko na zbyt agresywne odbicie . Hamulce MT200 też dają radę . Twistera w każdym razie da się zjechać .

Oczywiście nie zmienia to faktu że model 2.0 jest lepszy i warto dopłacić .

Edytowane przez WaGiant
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, WaGiant napisał:

Twistera w każdym razie da się zjechać .

Żebyś Ty widział czym się ludzie na Twistera wybierają. Widziałem tam rowery miejskie, a nawet monocykle ;) Zresztą mnie ciągnie, żeby go gravelem zrobić. Ale to nie o to chodzi, bo twisteropodobnych ścieżek jest jak na lekarstwo. Większość to rąbanka po kamieniach ale jest też pełno dróg pożarowych, robiących za autostrady rowerowe. Wygląda to jak popularna droga wyjazdowa na Szyndzielnię, tylko tu akurat jeszcze kupa pieszych chodzi. Droga bardzo łatwa technicznie, dość równa i jak nie ma ludzi można tam bardzo przyjemnie zjechać. ALE... na takich drogach co ileś metrów są korytka odprowadzające wodę. Jedziesz tam w dół bez szaleństw takie przyjemne 30-40km/h i jak się wpier... na XCM w takie korytko to zrobisz to tylko raz. Przy następnym zwolnisz do 10, a te drogi ciągną się kilometrami więc zwalniasz co chwila. Podczas gdy na jakimkolwiek normalnym amortyzatorze po prostu się przez to przelatuje.

Sam zjeździłem większość okolicznych gór na Hexagonie z XCT. Dało się, choć to dramat był. Ale on kosztował 10 razy mniej niż ten elektryk. Więc płacąc taką kwotę, elektryk czy nie, należy jednak oczekiwać minimum przyzwoitości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej
Dzięki jeszcze raz za rady, dzięki Wam nie wyszedłem na kompletnego laika ;).
Dziś byłem w sklepie, jednocześnie serwisie i niestety modelu powyższego (2.0)  już nie ma - dają model wyższy w dobrej cenie (12 k):
https://www.pamirbike.pl/product/ebike/SDURO_FullNine_3.0
Natomiast kuszą mnie modelem:

https://www.pamirbike.pl/product/ebike/XDURO_AllMtn_2.0

lub

https://www.pamirbike.pl/product/ebike/SDURO_FullNine_4.0

gdzie musiałbym dołożyć prawie 3 tys. - co myślicie?
Mam jeszcze jedno pytanie koła 29 czy 27,5 cala wybrać do jazdy po górkach?

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem zwolennikiem motorowerów, ale ten sduro 3.0 za 12k to niezła oferta, gdy ktoś chce mieć dobry full motorower nie dopłacając za napis na ramie. Co rozmiaru kół, co kto lubi, jeżeli się ma te 175 cm wzrostu, to moim zdaniem 29" jest wygodniejsze. Chyba, że się skłaniamy ku rąbankom ęduro, to można skierować oko na plusowe 27,5.

Ceterum censeo, że do jazdy po górkach to owszem full, ale z silnikiem organicznym, czyli mną. Na dzień dobry 8 kilo lżej i mechanicznie bardziej niezawodnie.

Edytowane przez KurczakNorris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są zupełnie różne rowery. Jak Ci budżet pozwoli to jasne, że ten:
https://www.pamirbike.pl/product/ebike/XDURO_AllMtn_2.0

Sam bym go kupił ;) Tym możesz się wybrać wszędzie, jedyne ograniczenia to umiejętności i psychika.

Pozostałe dwa to XC ze skokiem 100mm. Do jazdy po szlakach w większości będzie ok, całe góry Twoje. Ale jakby Cie kiedyś podkusiło wjechać na trasy enduro to to nie będzie dobry pomysł. Xduro wybaczy znacznie więcej błędów.
Kwestia potrzeb i tego jak długo masz zamiar tym jeździć. Sduro ma ograniczone możliwości terenowe więc jakbyś za kilka lat chciał więcej to bez zmiany roweru się nie obejdzie. W Xduro nie ma tego problemu.

Sam mam fulla ze skokiem 120 i trochę żałuje, że te 5 lat temu nie dołożyłem skromne... 50% więcej kasy. Rowery to głupie hobby ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej
Jutro ostatecznie jadę po rower, dziś odwiedziłem jeszcze kilka sklepów i oprócz dwóch modeli już wcześniej rozpatrywanych:

https://www.pamirbike.pl/product/ebike/XDURO_AllMtn_2.0
i

https://rowery.shop.pl/index.php?route=product/product&product_id=3320&search=sduro+3.0+lt

Doszły jeszcze dwa modele, które mam dostępne w ramie xl są droższe ok 16/17 tyś, ale mają mocniejszą baterię (625)

https://www.giant-bicycles.com/pl/stance-eplus-1-pro-29
i
https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-eplus-3-pro-29

Warto w nie zainwestować?

Jeszcze do końca nie zdecydowałem czy nie skłonić się bardziej do roweru XC, ze względu na komfort dłuższych tras.

proszę o Waszą opinię i jeszcze raz dzięki za dotychczasową pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

Dziękuję Wszystkim za pomoc, po wielu perturbacjach z dostępnością, (teraz rowery z 2020 znikają w szybkim tempie), a dla mnie też był ważny serwis, wybrałem sklep od razu z punktem serwisowym, ostatecznie kupiłem rower:

https://rower.com.pl/haibike-xduro-nduro-2-0-2080594

Za dobrą cenę 14 tyś, jestem po pierwszej jeździe rower radzi sobie bardzo dobrze, wjazd na górkę 800 m na standardowym wspomaganiu bez włączania najmocniejszego trybu i to po śniegu, w dół hamulce dają radę pomimo mojej wagi 98 kilogramów.

Tak, że jeszcze raz dzięki.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Hej

Miałem napisać po 6 mc ;)
Rower sprawuje się super, na warunki, w których jeździłem (śnieg, kamienie, duża różnica wzniesień) słabsza maszyna odpada, szczególnie się sprawdza regulowana sztyca. Dużą zaletą jest to, że to jest full. Jak na razie tylko jedna guma złapana :)

Jakie mamy u nas trasy możecie zerknąć tutaj: https://www.facebook.com/EbikemwGory

Dla przypomnienia rower to Haibike XDURO Nduro 2.0
Miłej jazdy wszystkim!

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...