chudzinki Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Jakie są zalety i wady zawieszenia tego modelu https://www.bikes-lapierre.de/gamme/2013/mtb/cross-country/x-control-110 / https://katalog.bikeboard.pl/produkt,2012,rowery,2916 ? Czy jest to bardzo przestarzała konstrukcja? "Obroni" się w dzisiejszych czasach? Pomijam małe koło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyclicBike Napisano 28 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 Amortyzator przedni bez szału, prosta dość tania konstrukcja, sprężyna, blokada hydrauliczna, prosta manetka. Damper to chyba X fusion, właściwie nie podali informacji, tania półka. Jeśli chodzi o rower to fajny, musisz pamiętać, że takie ustawienie dampera w ramie jest bardzo progresywne, szczerze, to wolałbym taki rower, starszy renomowanej firmy, na dobrym osprzęcie, niż dzisiejsze wariactwo. Napęd 9S, w zależności od zapotrzebowania oczywiście, jednak moim zdaniem wystarcza w wielu sytuacjach, jest tańszy w eksploatacji, a rower sam w sobie ma dobry osprzęt. Kwestia tylko tak naprawdę ceny. Pzdrowr Poprawka, damper lapierre, więc właściwie to nie mam bladego pojęcia co to za manufaktura, zapewne zlecają komuś produkcję i nie ufałbym pod względem szukania ew. Serwisu, części zamiennych. Ale musisz wziąć pod uwagę, że naprawdę dużo trzeba wybulić, żeby mieć dobre zawieszenie w gotowym modelu jakiejkolwiek marki. Najlepiej tak naprawdę kupić to, co pasuje najbardziej pod względem geometrii, osprzętu, a zawieszenie wymienić pod bardziej odpowiadające, być może powietrzne, które daje duży komfort ustawień pod Siebie. Rowery z fabrycznie montowanymi sprężynami powietrznymi, są raczej dużo droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 9 godzin temu, CyclicBike napisał: Jeśli chodzi o rower to fajny, musisz pamiętać, że takie ustawienie dampera w ramie jest bardzo progresywne, szczerze, to wolałbym taki rower, starszy renomowanej firmy, na dobrym osprzęcie, niż dzisiejsze wariactwo. Właśnie chodzi mi przede wszystkim o budowę samej ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 29 Grudnia 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 10 godzin temu, CyclicBike napisał: Najlepiej tak naprawdę kupić to, co pasuje najbardziej pod względem geometrii, osprzętu, a zawieszenie wymienić pod bardziej odpowiadające, być może powietrzne, które daje duży komfort ustawień pod Siebie. Wymiana elementów zawieszenia nie jest tak prostą sprawą. Pomijając długość tłumika i skok musisz znać poziom tłumienia kompresji i powrotu, co jest szczególnie istotne w zawieszeniu z wirtualnym punktem obrotu - zakładając jakikolwiek tłumik możesz pogorszyć działanie zawieszenia. Głównym minusem Lapierra jest brak dokumentacji dla tłumika plus zawieszenie usztywniające się podczas pedałowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 To mnie trochę zmartwiłeś, ale tutaj nie pisaliście o niczym poza długością. To najpewniej będzie pewnie uderzyć do kogoś kto zajmuje się damperami i popytać co są w stanie z tym zrobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 @chudzinki Ale co tak..? Piękny youngtimer, taki xc z damperem , konstrukcyjnie to dwie dekady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 A niech będzie i cztery byle się opłaciło . Chyba (bo nie wiem czy będę w stanie się z nim rozstać...) już dojrzałem do zamiany crossa na coś bardziej terenowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 29 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2020 Dowiedziałem się tyle, że montowali rozbieralne i nierozbieralne... Jeżeli rozbieralne to z częściami i serwisem nie ma problemu. W drugim przypadku to wiadomo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 (edytowane) A przy porównaniu tego Lapierre do https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-900-s-27-5/_/R-p-301099 i https://www.olx.pl/oferta/fajny-rower-mtb-allmountain-trail-ghost-asx-4900-27-5-27-5-CID767-IDHXUOA.html to co najlepiej wypada jeżeli chodzi o ramę? To ma być drugi rower zastępujący crossa, który jest użytkowany niezgodnie z przeznaczeniem . Pomijam napęd, koła, hamulce i sztycę w Ghost. Chodzi mi tylko o ramę. W ogóle to zastanawiam się czy jest sens bawić się w używki jeżeli chodzi o budżetowe fulle... Edytowane 8 Stycznia 2021 przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Teraz, chudzinki napisał: W ogóle to zastanawiam się czy jest sens bawić się w używki jeżeli chodzi o budżetowe fulle... Moim zdaniem, najważniejszym w doborze roweru jest geometria, gdyż to ona definiuje jakie zastosowanie roweru jest najbardziej sensowne. Nie wiem gdzie, i jak chcesz jeździć, ale ta informacja pomogła by ocenić czy warto iść w nowoczesne, progresywne geo, czy może wystarczy old schoolowa geo (taka jak w tym Lapierre). Osobiście jeśli bym szukał roweru do XC (bo takim jest ten Lapierre z założenia) - to przy ograniczonym budżecie na pewno bym nie wchodził w 14 kilogramowe, stare konstrukcje, ale to ja, co nie znaczy, że w Twoim przypadku musi być tak samo. Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Przysłowiowy bułkowóz . Żadnych metrowych hopek, enduro, downhillu itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Teraz, chudzinki napisał: Przysłowiowy bułkowóz No to faktycznie, nie bardzo jest sens dopłacać za nowoczesne konstrukcje :-). Pozostaje kwestia, którą poruszyli koledzy , tzn. dostępność części, stare standardy itp. No i generalnie koszty utrzymania w przypadku fulla będą wyższe, jako bułkowóz może lepiej jednak jakiś ht? Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Teraz, KrzysiekCH napisał: może lepiej jednak jakiś ht? To bym został przy swoim crossie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzysiekCH Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Nie no, ht na grubszych oponach i amorkiem z większym skokiem (niż cross) będzie już zauważalna różnica. Ale wiesz generalnie powinieneś zawsze brać ten rower na który jesteś najbardziej "napalony", bo co z tego jak kupisz rower z rozsądku a nie będzie Ci się podobał :-) Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Tylko dorzucę ,ze obecnie geometria jest determinowana specyfikacją roweru. Np jeśli coś ma być do intensywnej jazdy w terenie do tego na kołach 29 ,to nawet shapeshifter i korekta kąta główki , nie wystarczy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Przypominam, że mowa tu o rowerach za 3, max. 4 tys. polskich zł i raczej nie na 29, bo w tej cenie to ciężko, przynajmniej w okolicy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 A to się rozpędziłem.. a można tak, tez bardzo ładnie https://www.olx.pl/oferta/rower-rocky-mountain-element-race-rock-shox-fox-shimano-deore-lx-CID767-IDGkYTE.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 To dopiero archaiczna konstrukcja . Teraz, Kemusi napisał: bardzo ładnie Hmmm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Do czegoś bym się przyznał , ale się wstydzę ... pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 8 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2021 Tajemniczo... Wzajemnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawjer194 Napisano 7 Maja 2021 Udostępnij Napisano 7 Maja 2021 W dniu 29.12.2020 o 11:05, durnykot napisał: Wymiana elementów zawieszenia nie jest tak prostą sprawą. Pomijając długość tłumika i skok musisz znać poziom tłumienia kompresji i powrotu, co jest szczególnie istotne w zawieszeniu z wirtualnym punktem obrotu - zakładając jakikolwiek tłumik możesz pogorszyć działanie zawieszenia. Głównym minusem Lapierra jest brak dokumentacji dla tłumika plus zawieszenie usztywniające się podczas pedałowania. Damper to Manitou Radium R , dowiedziałem się z Hiszpańskiego forum...Mam ten rower , konkretnie x- Control 210 z 2011 roku. Damper jest rozkręcalny i serwis można zrobić we Wrocławiu 🙂 Też zastanawiałem się jakiej firmy jest damper sygnowany logo Lapierre , dystrybutor na Polskę nie pomógł , trzeba było samemu poszperać 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.