Skocz do zawartości

[opony mleko płyn do dętek samouszczelniające dętki] uproszczenie opcji ghetto rozważania podsumowanie


szybszy

Rekomendowane odpowiedzi

Mirki od wielu lat jeżdżę na dętkach. Dętkę, mini zestaw naprawczy zaufanej niemieckiej firmy TipTop (łatki + klej+papier ścierny) i małą pompkę zawsze mam przy rowerze. Ciśnienia to 2,4 - 2,8 przy oponie 56-559 czy coś w tej okolicy. Nie mam czasu na pieszczenie z upuszczaniem, tak jak opuszczaniem siodełka.. :)

Opony to od kilku sezonów zwijane CST Jack Rabbit i Kenda SB8. Po prostu takie mi wpadły w dobrych cenach, to czy zwijana dla mnie nie ma znaczenia. Sprawdzają się zimą, latem i na każdym podłożu. Nie widzę przyjemności jeżdżenia na prędkości po błocie, zatem zapychanie klocków mnie nie dotyczy. Planuję przejść na druciaka Kendę K892 w cenie dla osób bez kompleksów, czyli ok 30 pln, m.in. z tego, że wygląda na taką o mniejszych oporach toczenia oraz posiada dość spore klocki po bokach i satysfakcjonujący przekrój na grzbiecie w porównaniu do semi-slicków.

Jeżdżę po asfalcie, chodnikach i bezdrożach. Staram się omijać boczne ścieżki w parkach i parkingi koło sklepów, lokalne meliny gdzie sporo potłuczonego szkła. Dziurka przytrafia się średnio 1-3x na rok / ok 6000-9000 km. Praktycznie zawsze w aglomeracjach. Za każdym razem po dopompowaniu powietrza można przejechać kolejne kilka-kilkanaście km (szczególnie po dobiciu pod 4,5 bar na CPN-ach ) co w zupełności wystarcza. Używam tylko dętek z wentylem samochodowym. Czasami na podstawie syczenia uda się od razu zlokalizować uszkodzenie. Po dotarciu do domu łatka załatwia sprawę. Jako, że piasta torpedo, do łatania nie zdejmuję koła... :) spokojnie da się zakleić dętkę jak i przejrzeć oponę pod kątem resztek szkła, kolca itp. Zatem dużego problemu nie ma. Ostatnio dziurka przytrafiła się 2x w kolejnych dniach... z racji niskich temperatur, dość szybkiego ubywania powietrza, dłuższej trasy nie za bardzo chciało mi się kilkanaście razy dopompowywać koło. Wkurzyłem się i ponownie zacząłem przeglądać forum... wpierw wpisy co do dętek z płynem, później płynu wlewanego do dętek i w końcu natrafiłem na ciekawą opcję ghetto. Mając na uwadze daty tematów jestem do tyłu kilka lat w bez dętkach rowerowych :) Zastanawiam się czy nie spróbować, którejś z powyższych wersji. W związki z tym pytania o Wasze opinie i doświadczenia. Zaszytym na forum dystrybutorom marek serdecznie dziękuję.

1

który płyn, mleczko i dętka z płynem samowulkanizującym działa w temperaturach tak do minus 10 stopni ?

2

który płyn, mleczko i dętki z płynem polecacie w ogóle ? Stens w szczególności, a i Trezado mają dość dobre opinie. Nie zależy mi bardzo na uszczelnianiu bocznych przekłuć. Podobno jednym z najlepszych jest Orange Seal w wersji Endurance.. ? ale tylko w jednym miejscu widziałem wpis na jego temat.

3

czy rzeczywiście w ghetto nie można pozostawić oryginalnej opaski stosując akcesoryjny lub z odzysku wentyl samochodowy z gwintem na całej długości ? Ewentualnie opaska dedykowana lub szara taśma klejąca wszelakiego zastosowania, ale nadal bez pociętej dętki ? To pod warunkiem, że stopka opony dość ciasno siedzi na obręczy i dość "ładnie" przylega do ścianki.  Nie mam zamiaru zmieniać kół na takowe z obręczami pod TR lub typowe tubeless.

2
czy opony CST Jack Rabbit, Kenda SB8 i budżetowa druciak, ale z grubszą ścianką Kenda K892 spełnią wymogi pkt 1 ? boki będą się pocić od mleczka ? obręcz to accent airplane 26"

3
próbował ktoś dodawać pieprzu zamiast brokatu do mleka? ewnt pociętego włókna szklanego ?  jeśli tak to w jakich proporcjach. podobno poprawia łatwość zaklejania dziur. poza tym mniej mleka można użyć. Ogólnie do mleka zraża mnie możliwość pobrudzenia ubrania.. a dzięi włóknom dziura szybciej by się zalepiła :)

4
czy poza pastą do montażu opon, stosował ktoś szare mydło ? ludwik niestety zwiera nie obojętny dla metali ocet.

5

Jakoś na allegro nie widać opon po haśle TR w rozmiarze 26", a 29" też nie za dużo. Może jakieś inne kryterium / oznaczenie ? Ekipa IT allegro oczywiście nie jeździ na rowerach, bo wystarczyło dodać kategorię. Co polecacie z budżetówek zgodnych z TR.

p.s.

Adminów proszę o usunięcie usterki... co jakiś czas nie działają strzałki góra,dół,prawo i lewo żeby przesunąć kursor, co znacznie utrudnia edycję tekstu. Myszka jest nie wygodna i nie używam jej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirki? To nie Wykop.

Przy oponach raczej musisz patrzeć w specyfikację konkretnych modeli. Bardzo dużo opon zwijanych aktualnie jest już Tubeless Ready. Jeżeli chodzi o opony 26', to to jest już wymarły gatunek i TR raczej jest mało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale też nie loża masońska... :) na spokojnie. Zauważyłem już, że trudno na forum o dystans. Postaram się jednak być formalny i poważny.

Jak by nie było dzięki za wyrozumiałość, wpis i brak spinki. No niestety używam tylko 26".

P.S.

O widzę kolejne, ale na szczęście dopiero drugie już w wielu for, gdzie edycja ma ograniczony czas... tak jak by chodziło o miliony $ lub życie ludzkości :)

Być może chodzi o ilość wyświetleń itp... Chciałem dodać:

Gorąca prośba nie cytujmy pierwszego wpisu przy każdej odpowiedzi.. niepotrzebnie wydłuża to temat i zmusza do przewijania stron. Wystarczą dwa słowa i wiadomo do czego się odnosimy. Szanujemy tym samym przyszłych czytających i ich czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...