Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, czy ktoś z kolegów mógł by sprawdzić lub wie jak blokuje się amotryzator z chargerem Rl ,czy jest sztywny w 100 % czy możemy go wciśniąć jednak ? Najlepiej na spuszczonym powietrzu z amortyzatora. Chciał bym wiedzieć czy po serwisie mój dobrze działa. Na spuszczonym powietrzu ok 30 psi , czuć że blokada działa, ale nie potrzeba dużej siły żeby go wciśniąć z tąd moje wątpliwości. 

Napisano

Zawsze zostaje trochę skoku, mówi o tym nawet FAQ Rock Shox. Blokada to zamknięcie przepływu oleju, a nie mechaniczne zablokowanie goleni.

Napisano

Tak wiem, że to zamknięcie przepływu , a przed uszkodzeniem tłumika czówa zawór bezpieczeństwa i podczas wzrostu ciśnienia na zablokowanym widelcu otwiera się żeby nie doszło do uszkodzenia. Chodz czekam na dalsze opinie 

 

Napisano

RS nie blokują się na kamień (sztywny widelec) zawsze procentowo podda się taka jest jego budowa 

Kiedyś tłumik motioncontrol przerabiałem znajomemu i wtedy blokował się na kamień jednak grozi to uszkodzeniem amortyzatora 

  • 1 rok później...
Napisano

Witam, odświeżę trochę temat. Kupiłem niedawno ROCK SHOX SID SL Select Charger RL. Po jakiś 600km oddałem go na serwis zerowy. Wcześniej miał minimalny uskok z 5-10% na blokadzie i twardy był, a teraz tak ze 25-30% się chowa i dopiero robi się twardy. Co może być przyczyną ?

Napisano

Zapowietrzony tłumik. Albo, jeśli blokada z manetki, linka się wyciągnęła i nie blokuje do końca, ale wtedy raczej w ogóle nie robiłby się całkowicie twardy. Na 99% zapowietrzony tłumik albo jakiś wyciek oleju po nieprawidłowym złożeniu tłumika. Jak z mojego sikał ostatnio olej to było identycznie, aż w końcu oleju wyciekło tyle, że blokada i tłumik przestały całkowicie działać. ;)

Napisano

Sprawdzę linkę, sam tłumik podobno nie był serwisowany. Oddałem go bo naczytałem się, że z półki sklepowej amorki mają słabo nasączone gąbki i ogólnie wypada im zrobić serwis zerowy.

Napisano

To prawda, RS mają fabrycznie bardzo skromną ilością oleju w dolnych goleniach, tutaj mówimy, że są suche. 

Ciekawe, po co ktoś ruszał tłumik, jak serwis zerowy można zrobić bez demontowania widelca z roweru i odłączania blokady, nie wspominając już o wyciąganiu tłumika... 

Napisano

Hmm byłem przy tym i w takiej formie wyglądał serwis. Być może to nie wina serwisanta. Serwisant też powiedział, że serwis podstawowy nie ma nic związanego z tłumikiem. 

 

IMG_20220811_124231.jpg

Napisano (edytowane)

No czyli prawidłowo. Właściwie, to wystarczyłoby zsunąć dolne golenie tylko kawałek i dolać strzykawką oleju. ;)
Wychodzi na to, że albo nieszczęsny zbieg okoliczności, albo coś się rozszczelniło w tłumiku przy zdejmowaniu/zakładaniu dolnych goleni. Może ktoś się za bardzo szarpał z szaftem tłumika i doszło do rozszczelnienia albo uszkodzenia jakiegoś oringu.
Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie i odpowietrzenie tłumika.

Edytowane przez TheJW
Napisano

Charger 2 blokuje sie niemal na kamień. Jak jest inaczej to zapowietrzenie albo wyciek. Przy dużym wycieku blokada przestaje dzialać. Pierwszy objaw to wlaśnie uginanie się mimo zamkniętej blokady. Moze być uszczelka wargowa, moze być pękniety bladder, albo wyciek spod niego. Generalnie do ogarnięcia. @Punkxtrzna się na rzeczy. Polecam 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Niestety nie mogę edytować poprzedniego posta, a komuś ta informacja na pewno się przyda. 
Rock Shox ma Chargera w wersji Race Day, w którym - wg serwisówki - można w razie zapowietrzenia wymienić jedynie olej bez uszczelek. 

W teorii jest nierozbieralny, ale przy odrobinie uwagi i właściwych narzędzi da się to zrobić. Na głównym tłoku jest zwykły o-ring, którego zużycie doprowadza do szybkiego zapowietrzania się tłumika. Można go wymienić, czego potwierdzeniem jest moje poniższe zdjęcie: 

 

_DSC1046.JPG

  • +1 pomógł 2
Napisano

Amor ma dwa miesiące i jakieś 800km przebiegu, pojechał na serwis w ramach gwarancji. Zobaczymy co powiedzą, mam nadzieję, że przez serwis zerowy wykonany poza serwisem gwarancyjnym nie odrzuca gwarancji. 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Amor wrócił z serwisu i teraz pytanie czy tak powinno być. Zablokowany stojąc w miejscu gdy próbuję go wcisnąć jest praktycznie na kamień, ale gdy go zablokuje na drodze asfaltowej i na stojąco mocno przyśpieszam, jest twardy, ale przy dużym nacisku, ma jakieś 20% ugięcia. Powinien tak pracować, czy mimo dużego nacisku powinien być sztywny ?

  • Mod Team
Napisano

Nie będzie nigdy w 100% sztywny, bo przy ewentualnym dobiciu uszkodziłbyś amortyzator. Przy większym nacisku działają zabezpieczenia, które pozwalają na ugięcie.

Napisano

nawet gdy w miejscu stoi rower, to gdy mocno się na nim powieszę to gumka zostaje na jakiś 15-20%. I tak samo jest w czasie jazdy, na siedząco nie pracuje w ogóle, ale gdy "pompuje' na stojąco, mała praca jest. 

Napisano (edytowane)

Po powrocie amortyzatora z serwisu nie robiłem jeszcze żadnych ustawień. Szczerze mówiąc na szybko go wrzuciłem, ciśnienie tylko sprawdziłem na jakim jest poziomie i pośpieszyłem na zbiórkę. Czy wstępne ugięcie może mieć na to wpływ ? Jaki ustawić sag, dla ambitnego amatora, startującego w zawodach ? 

Edytowane przez seba8121
Napisano

To ty królu złoty w zawodach startujesz i pytasz jak SAG ustawić? Nie masz swojego "ulubionego"  cisnienia? Olaboga 😀sprowadziłeś ciśnienie i co? Może tam jest cisnienie pod 40kg ridera..... 

Ustaw SAG jak bozia nakazala , sprawdz jak to dziala i możemy rozmawiać. Tylko nie pytaj jak i ile bo milion poradników na Googlach i YT o tym. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

SAG wiem jak ustawić, przed jazdą po serwisie ustawiłem go tak jak było poprzednio, czyli około 110, co dało jakieś 15% ugięcia. Pytanie moje o sag bardziej miało na myśli, czy dla kogoś kto jeździ coś więcej niż zjazd z krawężnika, ustawić sagu więcej czy może mniej niż podpowiada przeciętny poradnik. Czy to może tylko i wyłącznie kwestia indywidualna. Gdy mam ustawiony sag na poziomie 20% zdarza mi się, że na jakimś uskoku, zamykam cały amor. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...