grzechu2410 Napisano 25 Grudnia 2020 Napisano 25 Grudnia 2020 Cześć, czy ktoś z kolegów mógł by sprawdzić lub wie jak blokuje się amotryzator z chargerem Rl ,czy jest sztywny w 100 % czy możemy go wciśniąć jednak ? Najlepiej na spuszczonym powietrzu z amortyzatora. Chciał bym wiedzieć czy po serwisie mój dobrze działa. Na spuszczonym powietrzu ok 30 psi , czuć że blokada działa, ale nie potrzeba dużej siły żeby go wciśniąć z tąd moje wątpliwości. Cytuj
Gość Napisano 25 Grudnia 2020 Napisano 25 Grudnia 2020 Zawsze zostaje trochę skoku, mówi o tym nawet FAQ Rock Shox. Blokada to zamknięcie przepływu oleju, a nie mechaniczne zablokowanie goleni. Cytuj
grzechu2410 Napisano 25 Grudnia 2020 Autor Napisano 25 Grudnia 2020 Tak wiem, że to zamknięcie przepływu , a przed uszkodzeniem tłumika czówa zawór bezpieczeństwa i podczas wzrostu ciśnienia na zablokowanym widelcu otwiera się żeby nie doszło do uszkodzenia. Chodz czekam na dalsze opinie Cytuj
teraw Napisano 25 Grudnia 2020 Napisano 25 Grudnia 2020 Nie blokuje się na kamień i nie powinien. Cytuj
grzechu2410 Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Napisano 28 Grudnia 2020 kurcze mam wrażenie że moja stara REBA mocniej się blokowała Cytuj
piter614 Napisano 31 Grudnia 2020 Napisano 31 Grudnia 2020 RS nie blokują się na kamień (sztywny widelec) zawsze procentowo podda się taka jest jego budowa Kiedyś tłumik motioncontrol przerabiałem znajomemu i wtedy blokował się na kamień jednak grozi to uszkodzeniem amortyzatora Cytuj
Accent_Szaj Napisano 31 Grudnia 2020 Napisano 31 Grudnia 2020 W dniu 25.12.2020 o 22:58, grzechu2410 napisał: mój dobrze działa Mój Charger 2.1 przy drugim kliknięciu jest zablokowany prawie na kamień Amor to RS SiD Ultimate World Cup Cytuj
seba8121 Napisano 10 Sierpnia 2022 Napisano 10 Sierpnia 2022 Witam, odświeżę trochę temat. Kupiłem niedawno ROCK SHOX SID SL Select Charger RL. Po jakiś 600km oddałem go na serwis zerowy. Wcześniej miał minimalny uskok z 5-10% na blokadzie i twardy był, a teraz tak ze 25-30% się chowa i dopiero robi się twardy. Co może być przyczyną ? Cytuj
TheJW Napisano 10 Sierpnia 2022 Napisano 10 Sierpnia 2022 Zapowietrzony tłumik. Albo, jeśli blokada z manetki, linka się wyciągnęła i nie blokuje do końca, ale wtedy raczej w ogóle nie robiłby się całkowicie twardy. Na 99% zapowietrzony tłumik albo jakiś wyciek oleju po nieprawidłowym złożeniu tłumika. Jak z mojego sikał ostatnio olej to było identycznie, aż w końcu oleju wyciekło tyle, że blokada i tłumik przestały całkowicie działać. Cytuj
seba8121 Napisano 11 Sierpnia 2022 Napisano 11 Sierpnia 2022 Sprawdzę linkę, sam tłumik podobno nie był serwisowany. Oddałem go bo naczytałem się, że z półki sklepowej amorki mają słabo nasączone gąbki i ogólnie wypada im zrobić serwis zerowy. Cytuj
TheJW Napisano 11 Sierpnia 2022 Napisano 11 Sierpnia 2022 To prawda, RS mają fabrycznie bardzo skromną ilością oleju w dolnych goleniach, tutaj mówimy, że są suche. Ciekawe, po co ktoś ruszał tłumik, jak serwis zerowy można zrobić bez demontowania widelca z roweru i odłączania blokady, nie wspominając już o wyciąganiu tłumika... Cytuj
seba8121 Napisano 11 Sierpnia 2022 Napisano 11 Sierpnia 2022 Hmm byłem przy tym i w takiej formie wyglądał serwis. Być może to nie wina serwisanta. Serwisant też powiedział, że serwis podstawowy nie ma nic związanego z tłumikiem. Cytuj
TheJW Napisano 11 Sierpnia 2022 Napisano 11 Sierpnia 2022 (edytowane) No czyli prawidłowo. Właściwie, to wystarczyłoby zsunąć dolne golenie tylko kawałek i dolać strzykawką oleju. Wychodzi na to, że albo nieszczęsny zbieg okoliczności, albo coś się rozszczelniło w tłumiku przy zdejmowaniu/zakładaniu dolnych goleni. Może ktoś się za bardzo szarpał z szaftem tłumika i doszło do rozszczelnienia albo uszkodzenia jakiegoś oringu. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie i odpowietrzenie tłumika. Edytowane 11 Sierpnia 2022 przez TheJW Cytuj
HarveyDent Napisano 12 Sierpnia 2022 Napisano 12 Sierpnia 2022 Charger 2 blokuje sie niemal na kamień. Jak jest inaczej to zapowietrzenie albo wyciek. Przy dużym wycieku blokada przestaje dzialać. Pierwszy objaw to wlaśnie uginanie się mimo zamkniętej blokady. Moze być uszczelka wargowa, moze być pękniety bladder, albo wyciek spod niego. Generalnie do ogarnięcia. @Punkxtrzna się na rzeczy. Polecam 1 Cytuj
Punkxtr Napisano 12 Sierpnia 2022 Napisano 12 Sierpnia 2022 Dzięki, czasem coś udaje się zaradzić 😉 Cytuj
Punkxtr Napisano 13 Sierpnia 2022 Napisano 13 Sierpnia 2022 Niestety nie mogę edytować poprzedniego posta, a komuś ta informacja na pewno się przyda. Rock Shox ma Chargera w wersji Race Day, w którym - wg serwisówki - można w razie zapowietrzenia wymienić jedynie olej bez uszczelek. W teorii jest nierozbieralny, ale przy odrobinie uwagi i właściwych narzędzi da się to zrobić. Na głównym tłoku jest zwykły o-ring, którego zużycie doprowadza do szybkiego zapowietrzania się tłumika. Można go wymienić, czego potwierdzeniem jest moje poniższe zdjęcie: 2 Cytuj
seba8121 Napisano 18 Sierpnia 2022 Napisano 18 Sierpnia 2022 Amor ma dwa miesiące i jakieś 800km przebiegu, pojechał na serwis w ramach gwarancji. Zobaczymy co powiedzą, mam nadzieję, że przez serwis zerowy wykonany poza serwisem gwarancyjnym nie odrzuca gwarancji. Cytuj
seba8121 Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 Amor wrócił z serwisu i teraz pytanie czy tak powinno być. Zablokowany stojąc w miejscu gdy próbuję go wcisnąć jest praktycznie na kamień, ale gdy go zablokuje na drodze asfaltowej i na stojąco mocno przyśpieszam, jest twardy, ale przy dużym nacisku, ma jakieś 20% ugięcia. Powinien tak pracować, czy mimo dużego nacisku powinien być sztywny ? Cytuj
Mod Team bogus Napisano 16 Września 2022 Mod Team Napisano 16 Września 2022 Nie będzie nigdy w 100% sztywny, bo przy ewentualnym dobiciu uszkodziłbyś amortyzator. Przy większym nacisku działają zabezpieczenia, które pozwalają na ugięcie. Cytuj
HarveyDent Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 Hmmm, @seba8121jesteś w stanie ugiąć zablokowany amortyzator do 20% ręcami i własną masa ? Dobrze rozumiem ten "duży nacisk" ? Cytuj
seba8121 Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 nawet gdy w miejscu stoi rower, to gdy mocno się na nim powieszę to gumka zostaje na jakiś 15-20%. I tak samo jest w czasie jazdy, na siedząco nie pracuje w ogóle, ale gdy "pompuje' na stojąco, mała praca jest. Cytuj
HarveyDent Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 5% ugięcia to ok, ale tyle to za dużo. Ustawiłeś SAG ? Jaki ? Cytuj
seba8121 Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 (edytowane) Po powrocie amortyzatora z serwisu nie robiłem jeszcze żadnych ustawień. Szczerze mówiąc na szybko go wrzuciłem, ciśnienie tylko sprawdziłem na jakim jest poziomie i pośpieszyłem na zbiórkę. Czy wstępne ugięcie może mieć na to wpływ ? Jaki ustawić sag, dla ambitnego amatora, startującego w zawodach ? Edytowane 16 Września 2022 przez seba8121 Cytuj
HarveyDent Napisano 16 Września 2022 Napisano 16 Września 2022 To ty królu złoty w zawodach startujesz i pytasz jak SAG ustawić? Nie masz swojego "ulubionego" cisnienia? Olaboga 😀sprowadziłeś ciśnienie i co? Może tam jest cisnienie pod 40kg ridera..... Ustaw SAG jak bozia nakazala , sprawdz jak to dziala i możemy rozmawiać. Tylko nie pytaj jak i ile bo milion poradników na Googlach i YT o tym. 1 Cytuj
seba8121 Napisano 17 Września 2022 Napisano 17 Września 2022 SAG wiem jak ustawić, przed jazdą po serwisie ustawiłem go tak jak było poprzednio, czyli około 110, co dało jakieś 15% ugięcia. Pytanie moje o sag bardziej miało na myśli, czy dla kogoś kto jeździ coś więcej niż zjazd z krawężnika, ustawić sagu więcej czy może mniej niż podpowiada przeciętny poradnik. Czy to może tylko i wyłącznie kwestia indywidualna. Gdy mam ustawiony sag na poziomie 20% zdarza mi się, że na jakimś uskoku, zamykam cały amor. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.