grzechu2410 Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Cześć, czy ktoś z kolegów mógł by sprawdzić lub wie jak blokuje się amotryzator z chargerem Rl ,czy jest sztywny w 100 % czy możemy go wciśniąć jednak ? Najlepiej na spuszczonym powietrzu z amortyzatora. Chciał bym wiedzieć czy po serwisie mój dobrze działa. Na spuszczonym powietrzu ok 30 psi , czuć że blokada działa, ale nie potrzeba dużej siły żeby go wciśniąć z tąd moje wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Zawsze zostaje trochę skoku, mówi o tym nawet FAQ Rock Shox. Blokada to zamknięcie przepływu oleju, a nie mechaniczne zablokowanie goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 25 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Tak wiem, że to zamknięcie przepływu , a przed uszkodzeniem tłumika czówa zawór bezpieczeństwa i podczas wzrostu ciśnienia na zablokowanym widelcu otwiera się żeby nie doszło do uszkodzenia. Chodz czekam na dalsze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teraw Napisano 25 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2020 Nie blokuje się na kamień i nie powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 26 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2020 Mój ultimate sl 2021 mimo "najtwardszej" blokady też przepuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 28 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2020 kurcze mam wrażenie że moja stara REBA mocniej się blokowała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 RS nie blokują się na kamień (sztywny widelec) zawsze procentowo podda się taka jest jego budowa Kiedyś tłumik motioncontrol przerabiałem znajomemu i wtedy blokował się na kamień jednak grozi to uszkodzeniem amortyzatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Accent_Szaj Napisano 31 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2020 W dniu 25.12.2020 o 22:58, grzechu2410 napisał: mój dobrze działa Mój Charger 2.1 przy drugim kliknięciu jest zablokowany prawie na kamień Amor to RS SiD Ultimate World Cup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 10 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2022 Witam, odświeżę trochę temat. Kupiłem niedawno ROCK SHOX SID SL Select Charger RL. Po jakiś 600km oddałem go na serwis zerowy. Wcześniej miał minimalny uskok z 5-10% na blokadzie i twardy był, a teraz tak ze 25-30% się chowa i dopiero robi się twardy. Co może być przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 10 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2022 Zapowietrzony tłumik. Albo, jeśli blokada z manetki, linka się wyciągnęła i nie blokuje do końca, ale wtedy raczej w ogóle nie robiłby się całkowicie twardy. Na 99% zapowietrzony tłumik albo jakiś wyciek oleju po nieprawidłowym złożeniu tłumika. Jak z mojego sikał ostatnio olej to było identycznie, aż w końcu oleju wyciekło tyle, że blokada i tłumik przestały całkowicie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Sprawdzę linkę, sam tłumik podobno nie był serwisowany. Oddałem go bo naczytałem się, że z półki sklepowej amorki mają słabo nasączone gąbki i ogólnie wypada im zrobić serwis zerowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 To prawda, RS mają fabrycznie bardzo skromną ilością oleju w dolnych goleniach, tutaj mówimy, że są suche. Ciekawe, po co ktoś ruszał tłumik, jak serwis zerowy można zrobić bez demontowania widelca z roweru i odłączania blokady, nie wspominając już o wyciąganiu tłumika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 W 2 rowerze mam selecta na chargerze rl też zaczął wpadać po 15-20mm na blokadzie zanim "łapał" przelanie tłumika rozwiązało problemy, pytanie na jak długo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 Hmm byłem przy tym i w takiej formie wyglądał serwis. Być może to nie wina serwisanta. Serwisant też powiedział, że serwis podstawowy nie ma nic związanego z tłumikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 11 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2022 (edytowane) No czyli prawidłowo. Właściwie, to wystarczyłoby zsunąć dolne golenie tylko kawałek i dolać strzykawką oleju. Wychodzi na to, że albo nieszczęsny zbieg okoliczności, albo coś się rozszczelniło w tłumiku przy zdejmowaniu/zakładaniu dolnych goleni. Może ktoś się za bardzo szarpał z szaftem tłumika i doszło do rozszczelnienia albo uszkodzenia jakiegoś oringu. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzenie i odpowietrzenie tłumika. Edytowane 11 Sierpnia 2022 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Charger 2 blokuje sie niemal na kamień. Jak jest inaczej to zapowietrzenie albo wyciek. Przy dużym wycieku blokada przestaje dzialać. Pierwszy objaw to wlaśnie uginanie się mimo zamkniętej blokady. Moze być uszczelka wargowa, moze być pękniety bladder, albo wyciek spod niego. Generalnie do ogarnięcia. @Punkxtrzna się na rzeczy. Polecam 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 12 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2022 Dzięki, czasem coś udaje się zaradzić 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 13 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2022 Niestety nie mogę edytować poprzedniego posta, a komuś ta informacja na pewno się przyda. Rock Shox ma Chargera w wersji Race Day, w którym - wg serwisówki - można w razie zapowietrzenia wymienić jedynie olej bez uszczelek. W teorii jest nierozbieralny, ale przy odrobinie uwagi i właściwych narzędzi da się to zrobić. Na głównym tłoku jest zwykły o-ring, którego zużycie doprowadza do szybkiego zapowietrzania się tłumika. Można go wymienić, czego potwierdzeniem jest moje poniższe zdjęcie: 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 18 Sierpnia 2022 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2022 Amor ma dwa miesiące i jakieś 800km przebiegu, pojechał na serwis w ramach gwarancji. Zobaczymy co powiedzą, mam nadzieję, że przez serwis zerowy wykonany poza serwisem gwarancyjnym nie odrzuca gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 Amor wrócił z serwisu i teraz pytanie czy tak powinno być. Zablokowany stojąc w miejscu gdy próbuję go wcisnąć jest praktycznie na kamień, ale gdy go zablokuje na drodze asfaltowej i na stojąco mocno przyśpieszam, jest twardy, ale przy dużym nacisku, ma jakieś 20% ugięcia. Powinien tak pracować, czy mimo dużego nacisku powinien być sztywny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 16 Września 2022 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Września 2022 Nie będzie nigdy w 100% sztywny, bo przy ewentualnym dobiciu uszkodziłbyś amortyzator. Przy większym nacisku działają zabezpieczenia, które pozwalają na ugięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 Hmmm, @seba8121jesteś w stanie ugiąć zablokowany amortyzator do 20% ręcami i własną masa ? Dobrze rozumiem ten "duży nacisk" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 nawet gdy w miejscu stoi rower, to gdy mocno się na nim powieszę to gumka zostaje na jakiś 15-20%. I tak samo jest w czasie jazdy, na siedząco nie pracuje w ogóle, ale gdy "pompuje' na stojąco, mała praca jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 5% ugięcia to ok, ale tyle to za dużo. Ustawiłeś SAG ? Jaki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba8121 Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 (edytowane) Po powrocie amortyzatora z serwisu nie robiłem jeszcze żadnych ustawień. Szczerze mówiąc na szybko go wrzuciłem, ciśnienie tylko sprawdziłem na jakim jest poziomie i pośpieszyłem na zbiórkę. Czy wstępne ugięcie może mieć na to wpływ ? Jaki ustawić sag, dla ambitnego amatora, startującego w zawodach ? Edytowane 16 Września 2022 przez seba8121 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.