Skocz do zawartości

[Opony] Wolfpack


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Ostatnio trafiłem na opony Wolfpack. Zainteresowało mnie to, że przy szerokości 2.4 nadal można wybrać model o bardzo niskich oporach toczenia.

Ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi oponami? Jakieś opinie?

Pytanie dość ogólne, bo mam wrażenie że w Polsce to jednak nadal firma dość egzotyczna.

  • Mod Team
Napisano
1 godzinę temu, skom25 napisał:

Ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi oponami?

Ktoś ma. Wersja Trail TL

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Jakieś opinie?

Są .

Napisano

@durnykot

No to może zadam bardziej precyzyjne pytania.

Jak wrażenia z jazdy? Czy rzeczywiście cena idzie w parze z jakością? Masz porównanie z jakimiś popularnymi modelami?

Mierzyłeś realną szerokość? U mnie wejdzie max 2.4 w ramę, przy nieco oszukanym 2.35 miejsca za dużo już nie ma.

  • Mod Team
Napisano
1 godzinę temu, skom25 napisał:

Jak wrażenia z jazdy?

Dobre.

 

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Czy rzeczywiście cena idzie w parze z jakością?

Tak.

 

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Masz porównanie z jakimiś popularnymi modelami?

Mam.

1 godzinę temu, skom25 napisał:

Mierzyłeś realną szerokość?

Nie.

Odpowiedziałem precyzyjnie na precyzyjne pytania.

Napisano

Dzięki @durnykot, właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem na tym forum. Zrobiłem sobie prawie roczną przerwę, widzę że od tego czasu została garstka osób które mają coś do powiedzenia, bo reszta uciekła. Sądziłem że jako moderator, będziesz trzymał jakiś poziom wypowiedzi. Jak nie masz ochoty się wypowiedzieć, to po co w ogóle piszesz?

  • Mod Team
Napisano

Ale żeby nie było ,ze nie pomagam i tede.....

Można je porównać z oponami klasy Szwalbe NN lub Maxxis Forekaster, Conti TrialKing czy MicheliWildGrip'r ( zresztą doskonałe opony )  Dodatkowo jest zestaw Maxxis Shory/Minion DHR ale to nieco inna klasa opon.

Opony używane m.in w  Karkonoszach, Beskidach i na Singletracku .

Wolfpacki- zero problemów z montażem, trzymają powietrze bez mleka. Po zalaniu mlekiem żadnych widocznych mikroprzecieków ( często spotykanych z Conti). Znacznie cichsze niż Maxxisy , znacznie mniejsze pory toczenia niż Maxxis i Conti ale porównywalne z NN. Bardzo dobra trakcja na suchym i lekko wilgotnym terenie. Przód ma leciutką tendencję do uślizgu na sypkich ścieżkach ale jest to dobrze komunikowane i łatwe do opanowania- nie jest to nagłe przekroczenie granicy jak w Szwalbe. 

Średnio sobie radzą w dużym błocie i bardzo mokrej trawie czy śliskich ,karkonoskich trawersach.  Jazda na Singletracku tuż po średnich opadach- cud, miód i orzeszki.

Wspomniane Szwalbe NN ( wersja TLR Snejkcośtam ) w rozmiarze 2.4 niestety nie mają startu do Wolfpacków pod każdym względem. KAŻDYM. 

Super uniwersalne opony do trailu czy lekkiego ęduro ( cokolwiek to jest). Odpowiednio miękkie z dobrą przyczepnością i niskimi oporami toczenia. Przebiły Micheliny ,które dla mnie była oponami prawie idealnymi. 

 

PS- i po co ten nerwy i fochy? 

Widzę Poważny Człowiek .....

Napisano
Teraz, durnykot napisał:

Widzę Poważny Człowiek .....

Za pierwszym razem uznałem że to żart, za drugim już średnio.

Tak czy inaczej, dzięki za opinie, o coś takiego właśnie mi chodziło.

Aktualnie mam Maxxis Forekaster. Z jednej strony podoba mi się jak jeżdżą w terenie ( o ile na Mazowszu jest teren... ), natomiast nieco zamulają na asfalcie. No i hałas jaki generują przy tej okazji jest przerażający. Stała się też dość dziwna rzecz, ale wynika to chyba z niskiego ciśnienia. Na bocznych ściankach, widać jakby "napęczniałe" kawałki opony, tak jak ułożony jest oplot. Jest to w kilku miejscach, po około 5mm szerokości.

Zastanawiam się nad czymś o nieco mniejszych oporach toczenia, tyle że nie chcę też tracić za dużo z właściwości terenowych. Mam wrażenie że model Race mógłby być odpowiedni, zwłaszcza przy szerokości 2.4.

  • Mod Team
Napisano

Jak nie chcesz eksperymentować z oponami to może warto iść w sprawdzoną Vittorie? Sam zmieniłem z Hutchinson/Maxxis i nie żałuję decyzji. Wersje 2,35 także występują w razie potrzeby, choć 2,25 są już dosyć szerokie.

  • Mod Team
Napisano
Teraz, skom25 napisał:

No i hałas jaki generują przy tej okazji jest przerażający.

To fakt.

 

Teraz, skom25 napisał:

Stała się też dość dziwna rzecz, ale wynika to chyba z niskiego ciśnienia. Na bocznych ściankach, widać jakby "napęczniałe" kawałki opony, tak jak ułożony jest oplot. Jest to w kilku miejscach, po około 5mm szerokości.

Miałem podobnie z jedną oponą ( Forekasterem ). Dodatkowo każda ma jedno, dwa miejsca przez które cały czas wycieka mleczko ( niezależnie od tego jakie stosuję ). Po zmianie z Forekasterów na Wolfpacki zmiana była szczególnie dostrzegalna w hałasie i trakcji na ściekach pokrytych luźnym piaskiem ( w Karkonoszach tak miałem )- Forekaster na przedzie dosyć szybko wydał w poślizg , Wólfpack w podobnych stacjach trzyma zdecydowanie lepiej. Jutro mogę pomierzyć opony.

Napisano

@bogus92 jakiś konkretny model? Ceny tych opon są na tyle wysokie, że trochę nie mam ochoty na kolejne eksperymenty :D 

@durnykot byłbym wdzięczny. Gdzie kupowałeś swoje? Na Allegro widzę tylko jednego sprzedawcę.

  • Mod Team
Napisano

@skom25 osobiście używam Mezcal.29x2.25, model Barzo jest zdecydowanie bardziej agresywny i możesz się nim zainteresować.

Do wyboru z każdego modelu opcja TNT oraz TLR. Obie dobrze się zamleczają, TNT jest nieco cięższa, ale dedykowana pod bezdętki.

Napisano

Chyba jednak zdecyduję się na Wolfpack, ze względu na rozmiar 2.4. Lubię opony o dużej objętości.

Teraz tylko pytanie, który model? Race czy Cross? Zależy mi żeby miały mniejsze opory toczenia niż Forekaster, ale jednak większą przyczepność niż Race King.

Wolfpack_Cross_1_as.png

Wolfpack-MTB-_Race_1_as.png

  • Mod Team
Napisano

Nie wiem jak wychodzi Wolfpack, ale Vittoria przy 2.25 ma naprawdę spory balon. Jak weźmiesz wersję 2.35 to będzie jeszcze lepiej.

Często te 2.4 może być oszukane i węższe np. od 2.25 Vittorii, ale na pewno nie jest to reguła.

Napisano

Barzo wygląda przyzwoicie, ale ten kolor bocznych ścianek :ermm:

Pojawiło się jeszcze pytanie dodatkowe. Jaki powinien być odstęp między oponą a ramą?

Aktualnie, przy 2.35 ( realnie 57 mm) mam około 11mm miejsca po każdej stronie, mierząc od najbardziej wystającej części bieżnika. Jeżeli wezmę 2.4, czyli teoretycznie 60 mm, to ta przestrzeń spadnie do około 9/10 mm.  

Napisano
Teraz, skom25 napisał:

Jaki powinien być odstęp między oponą a ramą?

Taki, żeby zmieściło się ewentualne błoto i syf. Albo żeby koło miało miejsce na pracę, jeśli zestaw rama+koło nie jest zbyt sztywny. Nigdzie nie spotkałem się jeszcze z podaną konkretną wartością. Jak masz sztywny zestaw i jeździsz tylko po suchym, to i 3mm wystarczą, ale przy uniwersalnym zastosowaniu raczej trzymałbym się okolic 1cm.

  • Mod Team
Napisano
12 godzin temu, skom25 napisał:

Teraz tylko pytanie, który model? Race czy Cross? 

Cross na przód, Race na tył.

Wersja Trail 2.25 ma szerokość 55mm mierzone po karkasie i 53 mierzone po bieżniku ( obręcz o szerokości wew 22.5 mm ,ciśnienie 25 psi ).

Napisano
14 minut temu, TheJW napisał:

Taki, żeby zmieściło się ewentualne błoto i syf. Albo żeby koło miało miejsce na pracę, jeśli zestaw rama+koło nie jest zbyt sztywny. Nigdzie nie spotkałem się jeszcze z podaną konkretną wartością. Jak masz sztywny zestaw i jeździsz tylko po suchym, to i 3mm wystarczą, ale przy uniwersalnym zastosowaniu raczej trzymałbym się okolic 1cm.

Ja tam wiem czy jest sztywny? Sztywna oś i boost, tyle mogę powiedzieć :ermm:

Czasami zdarza się jeździć po lekkim błocie, ale raczej unikam miejsc które oblepią mi cały rower. 

No nic, pomierzę jutro dokładnie, bo klasycznie...

synek to trzeba usiąść na spokojnie - malpa polak | Meme Generator

  • Mod Team
Napisano
12 godzin temu, skom25 napisał:

Barzo wygląda przyzwoicie, ale ten kolor bocznych ścianek :ermm:

Też byłem sceptyczny, ale szare ścianki po zakurzeniu się bieżnika są niewidoczne. Jeśli chcesz to mogę podesłać zdjęcia real na rowerze.

Napisano
W dniu 25.12.2020 o 11:34, durnykot napisał:

Cross na przód, Race na tył.

Wersja Trail 2.25 ma szerokość 55mm mierzone po karkasie i 53 mierzone po bieżniku ( obręcz o szerokości wew 22.5 mm ,ciśnienie 25 psi ).

Dzięki, dopiero teraz zauważyłem że dodałeś wymiary.

Pomierzyłem dokładnie ramę i wychodzi że mam ~75 mm pomiędzy rurkami. Aktualna opona ma 56,5 mm. 

Sam nie wiem jaki rozmiar wziąć. Chciałbym duży balon, więc 2.4, ale martwi mnie trochę że może być mało miejsca. U Ciebie obręcz ma 22,5 mm, u mnie 29 mm, więc opona będzie trochę szersza. Obawiam się że jak realnie zostanie około 8 mm na stronę, dojdzie do tego lekka praca ramy i koła, to nawet mały kamyk może zahaczyć o ramę.

Ciężko też znaleźć informacje, bo recenzji dużo nie ma. Dziwne jest to, że balon modelu Speed był szerszy niż Cross.

Pisałem do producenta i najszersza opona jaka wejdzie to 2.4. W nowszym modelu z identyczną ramą siedzi WTB Trail Boss 2.4.

Gdyby to była tańsza opona to bym kupił, sprawdził i najwyżej sprzedał. Tyle że patrząc na ilość ofert na Allegro i w sklepach, dodatkowo ogłoszenia prywatne OLX, to może być ciężko, bo mało kto na nich jeździ.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...