Skocz do zawartości

[Klucz] imbusowy do bębenka piasty


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym odkręcić bębenek Joytech (na 90 %). Klucz imbusowy 10 mm jest za mały, po prosty wpada. Sprawdziłem klucz 12 mm, ten z kolei jest za duży. Opcji zbyt wielu nie ma, kupiłem 11 mm "Kuźnia".

Niestety okazało się że klucz ten jest za mały, czuć opór, ale przy mocniejszym dociśnięciu klucz przeskakuje. Z tego co się orientuję nie ma już kluczy pośrednich. Klucz nowy, bębenek nigdy nie odkręcany. Nie mam pojęcia co jest grane? Jak mam odkręcić ten bębenek od piasty. Czytałem że ciężko się to czasami odkręca, ale żeby klucz nie pasował. Mieliście podobny problem?

Fotka bębenka, to raczej Joytech, wygląda jakby tam nie powinien być klucz sześciokątny tylko dwunastokątny.

 

Odkręciłem kluczem imbusowym 12 mm, z tym że odkręcałem od strony przeciwległej do kasety. W piaście została nakrętka i chyba jej nie da się wyciągnąć, czy to racja??

W takim razie zastanawia mnie po co te 12 rowków, na wielu zdjęciach widziałem jak odkręcano bębenek od piasty właśnie od strony kasety??

20201031_135952.jpg

20201031_135934.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej stronce odkręcają właśnie od strony kasety, bębenka.

https://steveukmtb.wordpress.com/shimano-hub-overhaul-cup-and-cone/

Natomiast w wątku

kolega @tomczysko zasugerował odkręcenie od strony tarczy. Domyśliłem się, że chodzi o tarczę hamulcową choć takowej nie posiadam, Pobiegłem czym prędzej do piwnicy, pełem sukces. Odkręciłem kompletnie bębenek od piasty. Z tym, że jedna nakrętka została w piaście. Na szybko nie udało mi się jej wyciągnąć.

Faktycznie można zrobić serwis bez kompletnego odkręcania. Ja chciałem zrobić to z dwóch powodów; po pierwsze łatwiej się pracuje na bębenku bez całego koła, po drugie może kiedyś zajść potrzeba wymiany całego bębenka. Tym bardziej że mam problem ze skręceniem bębenka. Przy trzech podkładkach jest spory luz, po wyjęciu najmniejszej i nawet średnim dokręceniu zaczyna mielić kulki. Pozostaje szlifowanie podkładek albo wymiana całego bębenka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W zasadzie to bardziej opłaca się wymienić cały bębenek niż bawić się w jego serwis. Zajeżdżasz i wymieniasz. Wydatek 40-50 zł raz na 2-3 sezony to żaden koszt.

Sam jakiś czas się głowiłem jak to odkręcić i przypadkiem wpadłem na to, że potrzebna 12ka i to od strony przeciwnapędowej. Powinienem gdzieś mieć podkładki kasujące luz jeśli ich potrzebujesz to napisz PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie zrobiłem na nim jakieś 70 km i wydaje  mi się że raz chyba przeskoczył. Jak będzie się to powtarzać to wymienię cały bębenek, muszę tylko sprawdzić jaki warto kupić.

Co do nakrętki która została w piaście, też tak miałeś?? Tak po prostu jest, że ona zostaje w piaście?? Czy ja po prostu mam  jakąś kosmiczną technologię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 8 miesięcy temu...

Witam mam piastę joytech i tak myślę nad wymianą bębenka ponieważ ma on luzy jest to bębenek tego typu że ma wejście na imbus od strony przeciwnej od piasty pytanie jaki to jest imbus jaki rozmiar ?oraz czy kręci się w kierunku zgodnie z kierunkiem wskazówki zegara?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, odkręca się po drugiej strony napędu, Dlatego ja wybrałem złe klucze czyli 11, bo myślałem że to odkręca się od strony napędu. Oryginalny serwisowałem, ale miał lekkie luzy, trzeba kombinować z cienkimi podkładkami. Ale jednak ten serwisowany, z którego nie byłem zadowolony i dlatego kupiłem nowy, okazał się lepszy niż ten właśnie nowy po 1500 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelek?

Zakładam że się pomyliłeś. No jak to co? Jak masz luz, to możesz wyjąć podkładkę ( o ile jest taka opcja). Jak wtedy będzie za ciasno, to pozostaje szlifowanie, chociaż ja bym się w to nie bawił. Shimano od początku ma luz i w niczym to nie przeszkadza. 

Bieżnie dokręcasz, no ale przecież nie ma regulacji. Dochodzisz do końca i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...