bastard83 Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Witam, Chciałbym odkręcić bębenek Joytech (na 90 %). Klucz imbusowy 10 mm jest za mały, po prosty wpada. Sprawdziłem klucz 12 mm, ten z kolei jest za duży. Opcji zbyt wielu nie ma, kupiłem 11 mm "Kuźnia". Niestety okazało się że klucz ten jest za mały, czuć opór, ale przy mocniejszym dociśnięciu klucz przeskakuje. Z tego co się orientuję nie ma już kluczy pośrednich. Klucz nowy, bębenek nigdy nie odkręcany. Nie mam pojęcia co jest grane? Jak mam odkręcić ten bębenek od piasty. Czytałem że ciężko się to czasami odkręca, ale żeby klucz nie pasował. Mieliście podobny problem? Fotka bębenka, to raczej Joytech, wygląda jakby tam nie powinien być klucz sześciokątny tylko dwunastokątny. Odkręciłem kluczem imbusowym 12 mm, z tym że odkręcałem od strony przeciwległej do kasety. W piaście została nakrętka i chyba jej nie da się wyciągnąć, czy to racja?? W takim razie zastanawia mnie po co te 12 rowków, na wielu zdjęciach widziałem jak odkręcano bębenek od piasty właśnie od strony kasety?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Przerabiałem ten problem z rowerem sprowadzonym z USA, i dowiedziałem się że potrzebuję imbusa calowego. Ale nie wiem czy faktycznie tak było bo zrobiłem serwis bębenka bez odkręcania go od piasty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 16 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2020 Na tej stronce odkręcają właśnie od strony kasety, bębenka. https://steveukmtb.wordpress.com/shimano-hub-overhaul-cup-and-cone/ Natomiast w wątku kolega @tomczysko zasugerował odkręcenie od strony tarczy. Domyśliłem się, że chodzi o tarczę hamulcową choć takowej nie posiadam, Pobiegłem czym prędzej do piwnicy, pełem sukces. Odkręciłem kompletnie bębenek od piasty. Z tym, że jedna nakrętka została w piaście. Na szybko nie udało mi się jej wyciągnąć. Faktycznie można zrobić serwis bez kompletnego odkręcania. Ja chciałem zrobić to z dwóch powodów; po pierwsze łatwiej się pracuje na bębenku bez całego koła, po drugie może kiedyś zajść potrzeba wymiany całego bębenka. Tym bardziej że mam problem ze skręceniem bębenka. Przy trzech podkładkach jest spory luz, po wyjęciu najmniejszej i nawet średnim dokręceniu zaczyna mielić kulki. Pozostaje szlifowanie podkładek albo wymiana całego bębenka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzeLuka Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 W zasadzie to bardziej opłaca się wymienić cały bębenek niż bawić się w jego serwis. Zajeżdżasz i wymieniasz. Wydatek 40-50 zł raz na 2-3 sezony to żaden koszt. Sam jakiś czas się głowiłem jak to odkręcić i przypadkiem wpadłem na to, że potrzebna 12ka i to od strony przeciwnapędowej. Powinienem gdzieś mieć podkładki kasujące luz jeśli ich potrzebujesz to napisz PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 5 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Jak na razie zrobiłem na nim jakieś 70 km i wydaje mi się że raz chyba przeskoczył. Jak będzie się to powtarzać to wymienię cały bębenek, muszę tylko sprawdzić jaki warto kupić. Co do nakrętki która została w piaście, też tak miałeś?? Tak po prostu jest, że ona zostaje w piaście?? Czy ja po prostu mam jakąś kosmiczną technologię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzeLuka Napisano 5 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2021 Da się ją wyjąć ale trzeba wybić bieżnie od przeciwnapędowej. Nie ma sensu tego robić nakrętka może zostać stara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Oczywiście że nie ma sensu. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzeLuka Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Upewnię się tylko czy aby na pewno rozmawiamy o tym? Lepiej zapytać niż strzelić byka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Prawdopodobieństwo 0,9 że to ten sam. A jaki polecacie zakupić na kasetę 8 rzędową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzeLuka Napisano 6 Stycznia 2021 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Bębenki MTB 8, 9, 10 i 11s maja tą samą długość. Taki kupiłem... Bębenek Joy Tech CB-JY-SMN D142DSE F192DSE JOYTECH 6980435572 - Allegro.pl ... ale czy na 100% będzie pasował tego Ci nie zagwarantuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 6 Stycznia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2021 Będzie pasować, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 28 Kwietnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2021 Uzyskałem od producenta informację, że moja piasta to JY-801DSE? Czy są jakieś kompatybilne z nią bębenki. Mój serwis pomógł, ale tylko na chwilę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Witam mam piastę joytech i tak myślę nad wymianą bębenka ponieważ ma on luzy jest to bębenek tego typu że ma wejście na imbus od strony przeciwnej od piasty pytanie jaki to jest imbus jaki rozmiar ?oraz czy kręci się w kierunku zgodnie z kierunkiem wskazówki zegara? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Klucz 12 imbus. Nie jestem pewien, ale chyba nie ma lewego gwintu. Ja wymieniałem bębenek na nowy JOYTECHa. Po jakimś 1500 km wróciłem do starego JOYTECHa bo miał mniejsze luzy. Niestety tam nie da się włożyć niczego olepszego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Czyli nowy też złapał luzy a czy próbowałeś serwisować bębenek ?a na pewno odkręca się od środka tz. Z drugiej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Tak, odkręca się po drugiej strony napędu, Dlatego ja wybrałem złe klucze czyli 11, bo myślałem że to odkręca się od strony napędu. Oryginalny serwisowałem, ale miał lekkie luzy, trzeba kombinować z cienkimi podkładkami. Ale jednak ten serwisowany, z którego nie byłem zadowolony i dlatego kupiłem nowy, okazał się lepszy niż ten właśnie nowy po 1500 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 A powiedz mi czy nie wystarczy dokręcić bębenek tym specjalnym kluczem aby zlikwidować luz ?czyli mówisz że klucz 12 będzie na100% dobry bo niechce kupić czegoś co nie będzie pasowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Klucz imbus 12 służy do odkręcenia bębenka od piasty. Natomiast do serwisu, czyli odkręcenia bieżni jest inny, tak jak poniżej. Ja nie mam takiego klucza, poradziłem sobie szczypcami ale nie wykluczam zakupu takiego ustrojstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Wiem że jest taki klucz i o ten mi chodzi jeżeli da się dokręcić bębenek to czy luz się zlikwiduje czy też inaczej likwiduje się luz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bastard83 Napisano 5 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Luz likwiduje się podkładkami, są chyba trzy. Dwie grubsze, jedna cieńsza. Niekiedy trzeba je wyciągnąć albo przeszlifować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Ale tak się zastanawiam co da szlifowanie podkładek te podkładki też mają jakąś tam funkcje ?a powiedz mi nigdzie u siebie nie mogę znaleźć modelu piasty na bębenku też nic nie pisze jak dobrać odpowiedni bębenek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 One ustalają odległość bieżni od kulek. Takie ustawienie luzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 W takim razie co daje szlifowanie uszczelek ?nie lepiej dokręcić bieżnie tym specjalnym kluczem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Uszczelek? Zakładam że się pomyliłeś. No jak to co? Jak masz luz, to możesz wyjąć podkładkę ( o ile jest taka opcja). Jak wtedy będzie za ciasno, to pozostaje szlifowanie, chociaż ja bym się w to nie bawił. Shimano od początku ma luz i w niczym to nie przeszkadza. Bieżnie dokręcasz, no ale przecież nie ma regulacji. Dochodzisz do końca i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wazik87 Napisano 5 Stycznia 2022 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2022 Chodziło mi o podkładki no dobra ale jak wyciągnę jedną podkładkę zmniejsze dystans to czy kulki będą całe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.