Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Piszę ten post jako laik. Szukam enduro elektryka do 25 tys zł. Nie mam pojęcia na temat tych rowerów i chętnie skorzystam z pomocy forum.

Suche dane: Rider - 100 kg i 178 cm wzrostu 

Minimalne wymagania - duża bateria + mocny silnik :D

Sklep z rowerami enduro zaproponował takie modele:

 
Prosiłbym o kilka propozycji oczywiście jak będzie jakiś lepszy to dołożę max 2 tys.

 

Napisano (edytowane)

Jako laik powinieneś wiedzieć, że zjazdy enduro kosztują więcej energii, niż podjazdy. I potrzeba dużo umiejętności i doświadczenia. Jeśli ktoś ma mega formę, to elektryk pozwoli mu pojeździć około 30% więcej tylko.

Kosztem dużo cięższego roweru, który gorzej hamuje i wszystko robi wolniej i gorzej. Poza podjazdami.

Jeśli nie masz formy i nie jeździsz, to i tak niczego nie podjedziesz elektrykiem. Tam nadal trzeba pedałować.

Na płaskich singlach w świeradowie pełno jest ludzi, co umarli po 10km jazdy, bo myśleli, że jak wsiądą na elektryka i bez jeżdżenia zawojują góry. To w ogóle tak nie działa.

Jeśli dziś nie wjedziesz 500m w górę w bike parku, to nie wjedziesz też e bajkiem.

Edytowane przez Mateusz30
  • +1 pomógł 1
Napisano

@Mateusz30 słusznie prawisz... z tym hamowaniem to różnie bywa , zależy od umiejętności i dobrych hamulców a wielkość koła z tyłu, też ma znaczenie..rower gorzej reaguje z kołem 29.

Co do reszty ,to dokładnie tak jest ..trzeba mieć kondycję i spore umiejętności ,żeby zapanować w trudnym terenie nad ciężkim mniej zwrotnym rowerem

Napisano

Trochę nie tak koledzy . Dlaczego zniechęcacie autora ? Nie napisał że nie ma doświadczenia z enduro tylko z e bikami . W każdym razie ja tak to zrozumiałem . Co do jazdy na e to ( po 2letnim doświadczeniu ) też nie ze wszystkim się zgadzam . Owszem trzeba pedałować , czasem ostro , trzeba się czasem zmęczyć ( to w końcu rower ) ale podjazdy wymagają jednak znacznie mniej wysiłku niż na zwykłym rowerze . W dodatku ten wysiłek możemy sobie regulować stopniem wspomagania . Zgodzę się że w niektórych sytuacjach opanowanie  i manewrowanie e rowerem jest trudniejsze niż zwykłym ale bez przesady . Co do zjazdów to różnie bywa , na łatwych trasach czasem jest łatwiej bo ciężki rower , z nisko umieszczonym środkiem ciężkości dobrze trzyma się drogi .  Moje uwagi są takie ogólnogórskie , turystyczne  bo typowe trasy enduro i ten styl jazdy to nie moje bajka , nie moje umiejętności .

Ja to widzę tak . Nawet jeśli macie rację co do kondycji i umiejętności autora to siadają na e mniej się zmęczy na podjazdach i będzie miał więcej siły i ochoty żeby uczyć się zjazdów .

A czy mógł by to równie dobrze robić na zwykłym rowerze nie mnie oceniać .

  • +1 pomógł 1
Napisano

Na dwoje babka wróżyła ;) 

..fakt..e jest w pewnym sensie uniwersalny z małym „ale”

w każdym razie nie do wszystkich zadań, czasami lepiej zrobić to na manualu 

Napisano

Oczywiście , do wielu zastosowań zwykły jest lepszy . Ale ocena gdzie jakim jest bardzo indywidualna . Dla mnie im łatwiejszy teren , im mniej wymagających podjazdów tym e robi się bardziej irytujący . Dla mnie e tylko w góry ale chyba o takie zastosowanie autorowi tematu chodzi .

Napisano (edytowane)

Jak się do kogoś zwracasz to wypadałoby nie przekręcać nicku - to raz. A dwa - przeczytaj pierwszy post autora tematu i zastanów się co wnosi Twoja wypowiedź do jego prośby, jak już chcesz być taki prawy :D.

Jak masz jakieś uwagi to pisz priv żeby admin się nie denerwował :P.

Edytowane przez chudzinki
Napisano

Odnosiłem się do wpisu,  który nic nie wnosił, od tego się zaczęło. Przeprosiny za przekręcony nick , to nie było intencjonalne. Mam nadzieję ,że z tego powodu nie będziesz spać po nocach:). 

Napisano

Maciosek: jeżeli mogę coś doradzić to na podstawie własnego doświadczenia zakupowego celowałbym od razu w rowery z lepszym przednim zawieszeniem. Oba podane przez ciebie modele mają Recona i   to jest raczej nieporozumienie , szczególnie w odniesieniu do elektryka. Kupiłem Focusa z tym amorem i teraz po niedawnej wymianie na Lyrika widzę co traciłem. Lepiej na początku nagiąć trochę budżet niż później wymieniać bo zawsze finansowo ( po zsumowaniu kosztów wymiany) będzie w plecy. Z linku zapodanego przez kol. KSikorskiego  rozważyłbym np. Cuba Sereo . Ma najmocniejszy ( może poza Brosem) silnik (Bosh gen4) i w miarę dużą baterię. Zaraz za nim jest Radon Render w podobnej specyfikacji. Te rowery są niewiele droższe od podanych przez ciebie Giantów a mają lepsze przednie zawieszenie i mocniejszy silnik.

Tak w ogóle jak masz budżet 25000zł i jeszcze możesz 2kzł dołożyć  to tutaj jest mój faworyt:

https://sprint-rowery.pl/rower-elektryczny-specialized-turbo-levo-comp-2020

 

Napisano

Z tym padaniem na potęgę to lekka przesada. Były/są najbardziej awaryjne  - tak bym to określił :) . Ja mam Shimano i silnik padł ( szczęśliwie pod  koniec gwarancji) i też mógłbym śmiało napisać ,że coś jest nie tak. Spec daje do swoich silników mocniejszy pasek a teraz wydłużył gwarancję z 2 do 4 lat na wszystkie rowery wstecznie. Dodatkowo sam producent (Brose ) wypuścił aktualizację oprogramowania, które powoduje ,że silnik przekazuje płynniej moc na wewnętrzną przekładnię co ma poprawić żywotność paska napędowego.   

 

Napisano

A ja Tobie zazdraszczam ,tych małych dwóch przycisków do zmiany wspomagania ,po lewej stronie kierownicy ..kusi mnie coby se wymienić, lubię czysty kokpit ;)

Ps. Po prostu podłączyłeś , czy coś jeszcze? 

Napisano

To jest czyste przełączenie 1:1 . Odłączasz starą manetkę  , zdejmujesz ją i podłączasz nową.


Jeszcze zdjęcia po przełączeniu do wyświetlacza esteps 8000.

Skrajny lewy  - kabel od manetki

Drugi od lewej  - kabel do silnika

IMG_0696small.jpg

IMG_0697small.jpg

Napisano

Przyciski są cool :)  Na początku kciuk mi trochę błądził w miejscu gdzie było stare przełączadło ale po kilku jazdach było już ok. 
Jest szybciej i wygodniej. I dodatkowy bonus  - nie psuje się.

Kemusi , zdaje się ,że zaśmiecamy wątek to powinno być  w wątku o Focusach...

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...