Skocz do zawartości

[serwis] Fox factory 34 - pytanie o uszczelki


konrad9100

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie 

Chciałbym przeprowadzić serwis mojego nowo nabytego roweru z tym amortyzatorem. Mam do was pytanie. Na allegro są do niego dwa typy uczczelek pasujące - mianowicie:

1.z kołnierzem SKF

2.bez kołnierza SKF

są jakieś różnice między nimi? 

Wydaje mi się że obecnie mam bez kołnierza. Co polecacie kupić? 

IMG_20201204_214024.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Niby co da rozebranie, jak jedyne oznaki zużytych uszczelek to to że puszczają olej albo spękana guma (jak już są mocno zużyte). Obie rzeczy można ocenić bez rozbierania amora.

Nie wiem jak z jakością uszczelek w nowszych amorach, ale kiedyś jak się dbało wytrzymywały bez problemu 5 lat.

Z posta autora sformułowanie "nowo nabyty rower" zrozumiałem że to nowy rower, ale jeśli to nowo kupiona używka to inna sprawa. W takim przypadku jeśli guma na uszczelkach nie jest sparciała (popękana) to raczej nie ma potrzeby wymiany. Niemniej podstawowy serwis wypadałoby zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zdemontowaniu jesteś dopiero w stanie stwierdzić czy krawędzie uszczelek są miękkie. Ne ma sensu wydawać kasy na nowe zimmery kiedy nie ma takiej potrzeby. Amor raz na rok powinien być rozebrany a jak jest katowany to nawet częściej. To co można znaleźć w środku nie raz przyprawia o ból głowy. No i nie raz nowe uszczelniacze potrafią przepuścić olej jak się postarasz. Koszt serwisu to zawsze ułamek tego ile za bebechy czy lagi liczy sobie FOX czy RS o nietypowych firmach nie wspominając.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Witam ponownie

Mam pytanie odnośnie pokrętła na prawej ladze.mojego foxa. 

Czy amortyzator w wersji z blokadą na kierownicy miał jeszcze dodakową regulacje - to czarne pokrętło. 

Pytam bo na necie nie ma jasnej odpowiedzi i nie wiem czy coś źle złożyłem przy serwisie czy po prostu moja wersja nie ma "open mode adjust" jak to nazwał fox w manuału 

 

 

IMG_20210111_115112.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Temat odgrzewany - ale może komuś się przyda ta wiadomość. 

Mimo sprzecznych informacji w internecie w moim modelu - sterowanym z kierownicy również jest ta dodatkowa regulacja odbicia. 

W serwisie udało im się odblokować to pokrętło więc teraz mam w 100% sprawny amortyzator ze wszystkimi regulacjami i po pełnym serwisie. 

Dodatkowo jeżeli ktoś ktoś będzie szukał porad odnośnie serwisowania - to zalecam przy odkręcaniu tej śrubki (która widać na poprzednim zdjęciu) przytrzymać pokrętło ręką. Tak żeby nie zaklinować blokady tak jak zrobiłem to ja przy serwisie. 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...