grzechu2410 Napisano 30 Listopada 2020 Napisano 30 Listopada 2020 Cześć , do tej pory jeździłem na Schwalbe Racing Ralph 2.35 według mniej to najlepsze i najbardziej uniwersalne opony , mowa to o bieżniku jaki był ok 2017 roku czyli tych starszych . Niestety opony już raczej nie do kupienia , postanowiłem zainwestować w Maxisy Icony 2.3 i tu rodzi się pewien problem , wiedziałem że te opony nie lubią deszczu ,ale Icony to jakaś porażka na mokrym czy lekko błotnistym teranie tańczą i jadą tam gdzie chcą . Powiedzcie proszę jak te opony zachowują się na suchym , lekko piaszczystym terenie ? , mam nadzieję że tam się wybronią . Muszę teraz albo kupić jakieś opony na warunki jakie teraz panują czyli deszcze, mokry liściasty las, lekkie błoto . Co byście polecili ? osobny zestaw na taką pogodę coś pokroju Maxxis Ardent , czy sprzedac icony i w ogóle jakieś uniwerssalne opony kupić . Opony przeznaczone do ambitnego XC i maratonów raczej wszystko w terenie piaszczystym lub lekko ubitym .Cena to ok 200 zł sztuka .
TheJW Napisano 30 Listopada 2020 Napisano 30 Listopada 2020 Odnośnie powyższego GIFa - początkowo autor napisał post maleńkimi mróweczkami. @grzechu2410 Ikony uchodzą za opony, z którymi trzeba się polubić. Jedni je kochają, inni nienawidzą. Ja mogę zaproponować Ci pewniaka (tak, wiem, powtarzam się...) - CST Jack Rabbit II Pro. Opona przez wielu sprawdzona i przez wielu chwalona. Na pewno nie kupuj nowego Racing Ralpha - ta opona to totalne nieporozumienie. Toporna, krzywa, podatna na uszkodzenia. Kupowanie kilku zestawów opon ma sens, jeśli posiadasz również kilka kompletów kół. Nie wyobrażam sobie ciągłej zmiany opon w zależności od warunków...
siejak1 Napisano 30 Listopada 2020 Napisano 30 Listopada 2020 2 godziny temu, TheJW napisał: Ja mogę zaproponować Ci pewniaka (tak, wiem, powtarzam się...) - CST Jack Rabbit II Pro. Jack rabbit Największy szrot na jakim jeździłem zero trzymania w zakrętach na szutrach, nie mówiąc o błocie. Daj spokój...
jaro0011 Napisano 30 Listopada 2020 Napisano 30 Listopada 2020 Conti Cross King 2.3 protection jest spoko. Ponad 5000 km i 0 kapci. Tylna trochę już zjechana ale jeszcze chwilę pokręci. W mokrym daje radę mimo że teoretycznie nie jest na takie warunki. Na pewno lepiej trzyma niż Ikon. Na suchym bardzo szybka. Polatałem na nich też w górach na Olbrzymach w Jeleniej i byłem zadowolony. Tylko ostatnio wszystko od Conti jest krzywe i trzeba się przyzwyczaić.
abra Napisano 5 Stycznia 2021 Napisano 5 Stycznia 2021 Też się rozglądam co by tu kupić. CST Jack Rabbit II Pro daliście chłopaki dość mocno rozbieżne opinie . Ktoś ma jeszcze doświadczenia z nią. Wydaje mi się, że są jej też różne wersje.
revolta Napisano 5 Stycznia 2021 Napisano 5 Stycznia 2021 Ja z Racing Ralph ów przeszedłem na vittoria saguaro. Jeżdżę po szutrach polnych drogach leśnych ścieżkach asfaltach. I jest ok. Zobacz też vittoria barzo.
jaro0011 Napisano 5 Stycznia 2021 Napisano 5 Stycznia 2021 Właśnie sobie zamontowałem na zimowe warunki Maxxis Forekaster w wesji 29 x 2.35 Myślę że oponka dobrze się spisze na śniegu i w mokrych warunkach jakie teraz panują. Waga ok 800 gram więc sporo ale ścianki solidne, bieżnik wysoki no i uszczelniła się bez problemu.
wkg Napisano 5 Stycznia 2021 Napisano 5 Stycznia 2021 3 godziny temu, revolta napisał: Ja z Racing Ralph ów przeszedłem na vittoria saguaro. Jeżdżę po szutrach polnych drogach leśnych ścieżkach asfaltach. I jest ok. Zobacz też vittoria barzo. Saguaro to już tylko leżaki magazynowe. Bardzo lubiłem tą oponę choć się słabo oczyszczała. No, ale to już historia. Barzo jest dobra na przód, na tył chyba za wolna. Z Vittorii na tył polecam Mezcal.
TheJW Napisano 5 Stycznia 2021 Napisano 5 Stycznia 2021 Teraz, wkg napisał: Saguaro to już tylko leżaki magazynowe Hm...jakiś czas temu wróciła na stronę:https://www.vittoria.com/ww/en/tyres/mtb-xc/saguaro Co ciekawe - zniknęła Peyote.
wkg Napisano 5 Stycznia 2021 Napisano 5 Stycznia 2021 Hmmm ... faktycznie. Peyote mi nie żal, może by była dobra na przód tyle, że tam mam Barzo. Ale Saguaro miała charakter ... niesamowita na twardym i niesamowite trzymanie boczne. Chyba szybsza od Barzo.
Mod Team KrissDeValnor Napisano 6 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 6 Stycznia 2021 Mam starszą wersję Rabbit'a EPS 2.25" z tyłu, odkąd padła mi Vredestein BP Xtrac 2.2", a wcześniej miałem stare RaRa 2.25" - najpierw zwykłą Performance, a potem wersję Evo SS. Z przodu miałem najpierw zwykłą RaRa, a potem Vredestein BP Xtreme, którą zresztą mam do dzisiaj. Wierzcie lub nie, ale mam na nich wszystkich przejechane 5 sezonów i 20 k km, czyli opony u mnie żyją dość długo. Co do wrażeń : 1. RaRa - szybkie, ale na suche warunki, raczej kiepsko z wytrzymałością ścianek i odpornością na przebicia i dobicia, nawet w wersji SS 2. Vredestein BP ( Black Panther ) : a) Xtrac był lekko toporny, średnio radził sobie na mokrym i niestety poddały się ścianki z obu stron - widocznie nie lubił niskiego ciśnienia, bo raczej w nic nie wjechałem, co by mi załatwiło dwie ścianki, może po prostu padł po dobiciu b) Xtreme daje radę od prawie dwóch sezonów, choć nie mam specjalnie wygórowanych wymagań 3. Rabbit EPS - odpukać, ale dotąd bez przygód, mimo dobić, jednak przyczepność momentami kiepska, czasem wymagająca szybkiej kontry Na pewno RaRa był najszybszy - chyba, że się starzeję i to moja wina, a zwalam wszystko na opony PS Myślałem swego czasu o Forecaster'ach, WTB Ranger, Mitas Scylla, Michelin Wild Grip'R, czy Hutchinson Taipan i Python. O Vittorii słyszę sporo superlatyw, ale nie miałem z nimi do czynienia - podobnie jak w przypadku Ritchey'a i wspomnianych Michelin. Ogólnie mam zadatki na testera/królika doświadczalnego - nie interesują mnie za bardzo te najpopularniejsze marki ( Schwalbe, Continental ), a raczej celuję w te rzadziej spotykane, więc może za następne 5 lat będę mógł coś powiedzieć o kolejnych kilku modelach
Gość Napisano 6 Stycznia 2021 Napisano 6 Stycznia 2021 W dniu 30.11.2020 o 14:11, grzechu2410 napisał: Cześć , do tej pory jeździłem na Schwalbe Racing Ralph 2.35 według mniej to najlepsze i najbardziej uniwersalne opony , mowa to o bieżniku jaki był ok 2017 roku czyli tych starszych . Niestety opony już raczej nie do kupienia , postanowiłem zainwestować w Maxisy Icony 2.3 i tu rodzi się pewien problem , wiedziałem że te opony nie lubią deszczu ,ale Icony to jakaś porażka na mokrym czy lekko błotnistym teranie tańczą i jadą tam gdzie chcą . Powiedzcie proszę jak te opony zachowują się na suchym , lekko piaszczystym terenie ? , mam nadzieję że tam się wybronią . Muszę teraz albo kupić jakieś opony na warunki jakie teraz panują czyli deszcze, mokry liściasty las, lekkie błoto . Co byście polecili ? osobny zestaw na taką pogodę coś pokroju Maxxis Ardent , czy sprzedac icony i w ogóle jakieś uniwerssalne opony kupić . Opony przeznaczone do ambitnego XC i maratonów raczej wszystko w terenie piaszczystym lub lekko ubitym .Cena to ok 200 zł sztuka . nie ma co sie dziwić, Maxxis Ikon to szybka opona na twarde nawierzchnie i nie działa na błocie. Jak nie będzie błota to będziesz zadowolony Na błoto trzeba innego zestawu opon, czegoś co ma większy, rzadszy bieżnik i sie nie zapycha. Ze Schwalbe to Nobby Nic, Rocket Ron. No przynajmniej ja byłem zadowolony z obu powyższych. By uratować sytuację "na teraz" mozesz wrzucić sobie jedną z powyższych na przód, tylko wersję z czerwonym paskiem(najbardziej miękką). Jak chcesz taniej, to chyba najtańszą opcją dobrej opony w dobrej mieszance są Hutchinsony z decathlonu, Taipan za 150zł -> super stosunek cena/jakość
Mod Team bogus Napisano 6 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 6 Stycznia 2021 4 godziny temu, komandosek napisał: nie ma co sie dziwić, Maxxis Ikon to szybka opona na twarde nawierzchnie i nie działa na błocie. Jak nie będzie błota to będziesz zadowolony Ikony to nie są szybkie opony, to spowalniacze jakich mało na rynku. Przy jeździe po twardej nawierzchni zachowują się jak kotwice a na mokrym zaczynają się obawy o utrzymanie w siodle. Na błotniste szlaki to zupełnie inna opona.
grzechu2410 Napisano 7 Stycznia 2021 Autor Napisano 7 Stycznia 2021 Cześć, na razie zrobiłem tak iż na przód poszedł Maxxis Recon 2.4 ,na tyle został Icon 2.35 . Zobaczymy jak to będzie jechać . Nie mam puki co pomysłu ma inne opony , zobaczymy jak będzie się spisywać . Nastawiam się na jazdę po suchych i sypkich terenach , mam nadzieję że nie będzie tak źle .
Mod Team bogus Napisano 7 Stycznia 2021 Mod Team Napisano 7 Stycznia 2021 Ja jestem zachwycony Vittorią. Oponki rewelacja, trwałe, z małymi oporami i z dobrą ochroną antyprzebiciową.
TheJW Napisano 7 Stycznia 2021 Napisano 7 Stycznia 2021 Ja mogę to samo powiedzieć o CST, chociaż Vittoria też nigdy mnie nie zawiodła (w MTB, na szosie trochę kapci nałapałem).
wkg Napisano 7 Stycznia 2021 Napisano 7 Stycznia 2021 Ja na mleku w Vittorii drugi rok bez kapcia. Trochę mnie zmartwiłeś, że Saguaro wróciła bo Mezcali na tył nakupowalem ... Rekord to był na Rocket Ronie Light Skeen, na 8 jazd 5 kapci w tym jeden z potężną glebą i obrażeniami. To pewnie przypadek ale się zraziłem na dobre Leży biedna w komórce bo "może kiedyś się zamleczy" ale bez kompresora nie podchodź
hudezz Napisano 19 Stycznia 2021 Napisano 19 Stycznia 2021 @grzechu2410 może tu znajdziesz inspiracje: https://www.pinkbike.com/news/round-up-25-different-xc-world-cup-tire-combinations.html
revolta Napisano 20 Stycznia 2021 Napisano 20 Stycznia 2021 Ja jak zjadę vittoria saguaro. Będę próbował maxxis pace.
grzechu2410 Napisano 20 Stycznia 2021 Autor Napisano 20 Stycznia 2021 Czytałem ten artykuł , szkoda ze wszystkie, lub nie mal wszystkie opony nastawione są na szybkie SUCHE ubite trasy. Continental Race King 2.2 , na piasku tym się nie da jechać , nawet delikatne błoto czy mokre korzenie i jest tak samo . Maxxis Rekon Race , to samo co co wyżej na ubitych twardych suchych trasach jest bardzo dobrze , trochę wilgoci i jest niebezpiecznie, Icon to w zasadzie napompowany Recon , dużo lepsze trzymanie boczne , kosztem wagi i oporów . Nowy Racing Ralph ... stary to był ideał opony , nowy trzyma dużo gorzej w zakrętach . na reszcie nie jeździłem tak że się nie wypowiem .
Gość Napisano 20 Stycznia 2021 Napisano 20 Stycznia 2021 I na szybkich jeźdźców z super techniką Widać mogą sobie pozwolić na takie ryzyko bo i mocy starczy i umiejętności.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.