kuku83 Napisano 27 Listopada 2020 Napisano 27 Listopada 2020 Siemka Jeszcze trochę i mnie rozniesie, słuchajcie wymieniłem klocki na polecane JAGWIRE DCA016 przed założeniem odtłuściłem tarczę dynksem i mimo tego, jak mocniej docisnę klamkę hamulca zaczynają piszczeć, tak że nawet jak nie zdąże wyhamować, to jak mnie nie widzą, to na pewno mnie usłyszą, Tak na poważnie, co radzicie ?
KSikorski Napisano 27 Listopada 2020 Napisano 27 Listopada 2020 Co to jest dynks ? Zacisk Ci się przypadkiem nie poci na uszczelkach tłoczków ? Tarcza nowa ?
MikeSkywalker Napisano 27 Listopada 2020 Napisano 27 Listopada 2020 Albo zacisk się poci i zatłuścił nowe klocki, albo tarcza była niedostatecznie odtłuszczona. Dynks to pewnie denaturat, odtłuszczacze do tarcz są lepsze.
kuku83 Napisano 27 Listopada 2020 Autor Napisano 27 Listopada 2020 No cóż, rozejrzę się za jakimś odtłuszczaczem przeznaczonym do tarcz, ale obecne klocki już raczej nadają się tylko do kosza?
siemalysy Napisano 27 Listopada 2020 Napisano 27 Listopada 2020 Zamiast typowego odtłuszczacza możesz użyć alkoholu izopropylowego. Od kilku lat używam i działa. Kosztuje niewiele.
Mateusz30 Napisano 28 Listopada 2020 Napisano 28 Listopada 2020 Klocki głośno piszczą, bo tarcze masz dojechane. Tylko wymiana tarcz załatwi sprawę. A tarcze i klocki kupuje się oryginalne schimano i wtedy NIGDY nie piszczą i najlepiej hamują. Jeśli na co dzięń nie jeździsz w górach, to tylko organiczne. Pod warunkiem, że zmieniasz tarcze na czas. W przypadku klocków metalicznych tarcze zmieniasz z klockami. Z organicznymi, co 2, 3 wymiany.
MikeSkywalker Napisano 28 Listopada 2020 Napisano 28 Listopada 2020 Szkoda że nie widziałeś ile piszczących B01s zmieniłem
kuku83 Napisano 28 Listopada 2020 Autor Napisano 28 Listopada 2020 2 godziny temu, Mateusz30 napisał: Klocki głośno piszczą, bo tarcze masz dojechane. Tylko wymiana tarcz załatwi sprawę. A tarcze i klocki kupuje się oryginalne schimano i wtedy NIGDY nie piszczą i najlepiej hamują. Jeśli na co dzięń nie jeździsz w górach, to tylko organiczne. Pod warunkiem, że zmieniasz tarcze na czas. W przypadku klocków metalicznych tarcze zmieniasz z klockami. Z organicznymi, co 2, 3 wymiany. Czyli teraz według Ciebie, najlepiej zmienić tarczę i znowu kupić nowe klocki? Jeśli już zdecyduje się na zmianę, to brać ten sam model tarcz, czy może da radę dopasować tarczę wyższej grupy. Jeśli tak, to może polecisz w co warto zainwestować,?Oczywiście mowa o jeździe rekreacyjnej, ale wychodzę z założenia, że lepiej kupić raz a dobrze.
zekker Napisano 28 Listopada 2020 Napisano 28 Listopada 2020 Piszczą zawsze i wszędzie, niezależnie czy sucho, czy mokro, czy zimne, czy dogrzane? Jeżeli chodzi o wymianę tarczy, to zmierz w kilku punktach, pod różnym kątem jej szerokość, tak żeby nie naciąć się, że krawędź jest szersza i spełnia normę. Jeżeli dobrze pamiętam, to shimanowskie do 1,5mm są ok. Przyjrzyj się też czy przypadkiem nie są wytarte w taki profil )(
kuku83 Napisano 28 Listopada 2020 Autor Napisano 28 Listopada 2020 Dokładnie, nie ważne czy sucho czy mokro, jak lekko docisnę klamkę, to nie piszczą, ale jak już mocniej hamuję zaczynają piszczeć.
zekker Napisano 28 Listopada 2020 Napisano 28 Listopada 2020 Przypomina to co miałem w tym roku na nowym zacisku ze starą tarczą. Przed urlopem zmieniłem zacisk, tarcza niby była ok 1,6mm. Podczas urlopu zaczęło piszczeć, tylko nie jestem do końca pewny, czy to było po korekcji pozycji zacisku, myciu roweru, czy transporcie w samochodzie. Po urlopie tarczę obmierzyłem dokładniej. Za pierwszym razem znowu wyszło 1,6mm ale sprawdziłem w innych miejscach i tam już wyszło nawet 1,4mm. Po zmianie tarczy piszczy już tylko w pewnym zakresie nacisku. Lekko jest ok, potem nie ok, a przy mocniejszym ok. Oczywiście nie wykluczam problemu z zabrudzonymi klockami, czy podczas transportu lub mycia jakiś syf nie poszedł na klocki i mimo mycia i przetarcia papierem nie udało się go pozbyć (okładziny metaliczne). Zwłaszcza, że problem nie zaczął się zaraz po wymianie hamulca.
kuku83 Napisano 3 Marca 2021 Autor Napisano 3 Marca 2021 A słuchajcie mam jeszcze takie pytanie, bo przemyślałem na spokojnie i nie będę się bawił w wymianę zacisków itp. tylko chciałbym kupić kompletne nowe hamulce, troszkę poczytałem i mój wybór padł na M 6000, dobry wybór Waszym zdaniem ? Tylko czy klamki będą pasowały do manetek Shimano Deore M590, Rapidfire i czy muszę dokupić jeszcze adaptery pod tarczę ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.