Skocz do zawartości

[wymiana zacisku] dwutłoczkowy na czterotłoczkowy


kilohaszu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

W moim rowerze znów popsuł się tylni zacisk (Deore M6000). Ostatnia wymiana na gwarancji zajęła prawie 3 tygodnie, więc wymyśliłem sobie, że może kupię nowe hamulce do tego roweru, a po naprawie Deorki przełożę do innego roweru. Aby było jak najmniej roboty mam zamiar iść w Shimano i tu pojawia się dylemat. Czy jest sens płacić za czterotłoczkowe M6120? Przyrost siły hamowania będzie odczuwalny? I czy dobrze kumam, że w obecnym rowerze mógłbym zostawić klamki, przewody i tarczce i wymienić tylko zacisk a do drugiego roweru wrzucić nowe klamki, przewody i tarcze + stare zaciski po powrocie z naprawy/wymiany gwarancyjnej. Ten drugi rower stoi ma MT200, wiec zdecydowanie przyda mu sie upgrade. Dzięki za wszelkie uwagi

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam porównanie BR-M6000 do BR-MT520 (czyli w zasadzie ten sam zacisk co w BR-MT6120).

Przyrost siły hamowania jest zauważalny dopiero na dużych stromiznach, ale lepsza modulacja jest zauważalna od razu.

Zacisk BR-M6000 możesz wymieć na BR-M6120 nie ruszając reszty układu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam masz wyższe ciśnienie pisząc takie farmazony kolejny bycie Kacperkowy.

@kilohaszu możesz założyć bezpośrednio zarówno m6120 jak i mt520 czy nawet mt420. Wszystkie mają identyczną konstrukcję. Jak rozumiem chcesz zmienić zarówno tył jak i przód bo mocniejszy hamulec z tyłu jest pozbawiony sensu. Druga sprawa zacisk m6000 z klamką od mt200 będzie działał jak... mt200. Osobiscie jesli nie brakuje Ci skuteczności hamulców dokupiłbym zacisk m6000 i po naprawianiu wysłanego na GW miał po prostu zapas w razie draki na p czy t. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Nabyłem w drodze kupna komplet BR-M6120. Plan jest taki, że Fuel dostanie zaciski M6120 w miejsce M6000 na przodzie i tyle. W Procalibrze MT200 idą na handel od razu (pewnie łącznie z tarczami, muszę doczytać), a założę zaciski M6000 razem z nowymi klamkami i przewodami. Przyznajcie, bardziej leniwym być nie można ;) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radko10 Masz jakiś problem? Zacznij dokształcanie od siebie.

Hample M6000 z którymi autor ma problem mają przewody BH90. Nie będzie żadnej straty. Hamulce 4-tłoczkowe M6120 i MT520 mają klamki klasy deore (dokładnie tą samą klamkę co odpowiednio M6100 i M6000). MT420 wyposażane są fabrycznie w klamkę jak MT400. Na klamce deore będą działać tak samo jak zaciski M6120 i MT520 bo średnice tłoczków oraz użyte klocki są w nich dokładnie te same.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne cztero i dwu tłoczkowe działają tak samo tiaa. Bo "hample" takie same. 

3 godziny temu, KSikorski napisał:

BH59 użyty zamiast dedykowanego BH90 nie wybuchnie, jedynie będzie na nim większą strata ciśnienia wynikająca z ograniczonej sztywności. 

Te przewody mają różne średnice wewnętrzne. Końcówki też są różne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#BH90vsBH59 - oliwki są te same, więc w gnieździe klamki/zacisku uszczelnia się tak samo.

Pragnę zauważyć, że ciśnienie w układzie hamulcowym jest zależne od następujących czynników:

1.) Siła generowana przez palec pomnożona przez przełożenie klamka/tłoczek.

2.) Przełożenie hydrauliczne układu, to jest stosunek średnicy tłoczka w klamce do tłoczków w zacisku.

3.) Sztywność i szczelność układu, czyli straty ciśnienia na rozciąganie przewodu, odkształcenia uszczelnień... niewielkie, ale na metrowej długości połączeniu niepomijalne. 

Kolega "radko10" wkłada uczestnikom dyskusji słowa, jakoby zacisk czterotłoczkowy miał skuteczność identyczną jak zacisk dwutłoczkowy, tymczasem analiza wątku wykazuje że takie słowa nie padły. Osobiście mam poczucie zażenowania.

Moja uwaga dotycząca przewodów "dedykowanych do wyższych ciśnień" jest związana z punktem 3 powyższej listy. Mniej sztywny przewód wpływa na mniejszą siłę hamowania, ale nie powoduje zagrożenia życia i zdrowia.

Uwagi użytkownika "Dokumosa" są prawdziwe w kontekście punktów 1 i 2.

Jeśli rozważa się jedną klamkę, a dwa różne zaciski to jedyna możliwość wpływu na zmianę siły hamowana wynika z punktu 2, czyli znaczenie ma tylko i wyłączenia powierzchnia tłoczków zacisku.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.11.2020 o 15:57, kilohaszu napisał:

komplet BR-M6120

Tylko jest jeszcze jeden problem o którym nikt tu nie wspomniał.

Mianowicie manetki. Będzie problem,bo klamki M6120 mają inną konstrukcję mocowania.

W dniu 29.11.2020 o 07:52, KSikorski napisał:

Uwagi użytkownika "Dokumosa" są prawdziwe w kontekście punktów 1 i 2.

Haha,świetny ten twój wywód xD.

Oczywiście,zagłębiwszy się w kontekst i sens wszystkich wypowiadających się tu użytkowników, w 100% prawdziwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę tak ciężko znaleźć informacje o kompatybilności zacisków/przewodów/klamek? Mi zajęło to 3 minuty. Polecam si.Shimano.com.

Dla producenta są niekompatybilne przewody/zaciski. 

Klamek nie szukałem. Zostawiam to dla kolegów. 

Te pseudo techniczne wywody? 

Zażenowanie no cóż. 

Sami ocencie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radko10 trochę za bardzo emocjonalnie podchodzisz do zagadnienia i trochę za bardzo wierzysz w to, że kompatybilność z tabelek shimano jest wiedzą objawioną i jedyną prawdziwą.

Po pierwsze absolutnie wszystkie stosunkowo nowe servo klamki shimano pchają olej tak samo... nie ma różnicy czy jest to klamka xtr, saint, xt, slx czy np. 506 - mam/miałem je wszystkie... 

Mało tego Shimano pisze jedno robi drugie - masz zacisk czterotłoczkowy br420 i zacisk br400 - wiesz, że są sparowane z tą samą klamką bl-mt400 (nawet nie leżała obok wyższych modeli) w firmowym secie... i wiesz, że są na przewodzie bh59? Przykładów na to jest naprawdę w ofercie shimano więcej patrz hamulece z klamką 501 masz tam zacisk zarówno mt500 jak i mt520 - zgadnij na jakim są przewodzie... Znasz kogoś kto narzeka na firmowy set hamulca mt520? Możesz sobie mieszać klamki zaciski przewody inserty etc. jak to się będzie różniło od składanych przez shimano o 2% to się zdziwię... tak naprawdę różnice na przewodzie w rozszerzalności odczujesz tylko na tyle i to też w skali pomijalnej (dla działania hamulca bo oczywiście matematycznie jak ktoś ma takiego hopla to wykaże, że różnica istnieje).

Oczywiście siłą hamowania zaciski się różnią zarówno w obrębie samych dwutłoczkowych bo masz je w 3 typach:  tłoczki 21mm mają dwa typy i jeden typ ma 22mm, no i masz czterotłoczkowe różniące się siłą znacząco od obu typów dwutłoczkowych - ale za to odpowiada zacisk, typ klamki (o ile servo) wcale nie odpowiada i w baaaaaardzo niewielkim stopniu przewód. Wspomniane przez Ciebie "palce użytkownika" też :)

Jedyne na co tak naprawdę trzeba zwracać uwagę to końcówki przewodów, reszta to zasobność portfela kwestia wagi i te 2% na "rozszerzającym się" przewodzie.

Edytowane przez abdesign
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie to szkoda całego wywodu bo Radko urwał się w tym wątku jak Filip z konopi i sam sobie wymyślił nieistniejący problem kompatybilności przewodu po czym uparcie twierdził, że chcemy autora tematu zabić naszymi radami. Żeby było ciekawiejżadna nie dotyczyła zmiany przewodu BH90 jakim autor dysponuje na jakikolwiek inny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za zaangażowanie. Pacjent 1 już po operacji we wrocławskim PM Riderze. Ostatecznie zostały w nim stare przewody, dostał nowe klamki i zaciski (klamki tylko dlatego, że podczas serwisu wyszedł problem z jedną z nich i poleciała na reklamacje do Shimano). Teraz czekamy na przybycie pacjenta 2. Od razu podpytam, do moich M6000 tarcza RT26 może zostać, czy lepiej od razu kupić RT56 (albo jeszcze inne?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kilohaszu napisał:

tarcza RT26 może zostać, czy lepiej od razu kupić RT56 (albo jeszcze inne?)

Dowolne wedle uznania, tego czy się podobają czy nie, ilości kasy którą chcesz przeznaczyć czy innego dowolnego "widzimisię". Unikałbym tylko takich mocno powycinanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 7.12.2020 o 10:10, kilohaszu napisał:

tarcza RT26 może zostać

Może zostać, ale jak już robisz z heblami, to kup sobie porządne tarcze ;) Ja, chociaż na przód, bym kupił RT86, świetne tarcze, 3-warstwowe, ale jak masz ograniczony budżet, to kup minimum RT66, będziesz mógł sobie dać do nich w przyszłości metaliki

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ktoś tutaj pisał o kilku rodzajach samych tłoczków w dwutłoczkach w przypadku średnicy 22mm i średnicy 23mm. Gdzie mogę sprawdzić który zacisk ma jaką średnicę? Czy zacisk alfine z serii s700 z powodzeniem będę mógł zamontować do roweru górskiego? Jest to to samo co zacisk np. slx 675?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...