Amarider Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 Cześć, czy jeśli rower fabrycznie jeździ na oponach 2.80 i wsadził bym 2.20/2.30, to nie wyglądało by to nieco dziwnie i czy wszystko by ze sobą współgrało?
KSikorski Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 ... lecz faktycznie będzie wyglądało dziwnie.
MikeSkywalker Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 Spokojnie przypasują, zakładałem do Roscoe nawet 2.1 i było okej na szerokich obręczach. I wbrew pozorom nie wygląda to tak źle 2.3 będą dobrym kompromisem między oporami toczenia, wyglądem i komfortem.
Alsew Napisano 24 Listopada 2020 Napisano 24 Listopada 2020 Opona 27,5 x 2,8 to w zasadzie obwód opony 29x2,1, Jak wsadzisz 27,5 x 2,25 to jednak suport i korba znajdzie się znacznie bliżej ziemi. Myślę że to nie tragedia ale jednak trzeba mieć tego świadomość. Optymalnie byłoby wsadzić koła 29 Z oponami 2,25
Amarider Napisano 24 Listopada 2020 Autor Napisano 24 Listopada 2020 4 godziny temu, Alsew napisał: Opona 27,5 x 2,8 to w zasadzie obwód opony 29x2,1, Jak wsadzisz 27,5 x 2,25 to jednak suport i korba znajdzie się znacznie bliżej ziemi. Myślę że to nie tragedia ale jednak trzeba mieć tego świadomość. Optymalnie byłoby wsadzić koła 29 Z oponami 2,25 Czy obniżony suport będzie mega przeszkadzać nawet jeśli nie jeżdżę w trudnym terenie?
Mod Team bogus Napisano 24 Listopada 2020 Mod Team Napisano 24 Listopada 2020 @Amarider widzę, że chcesz że ścieżkowca zrobić rower na asfalt. W jednym temacie zmiana korby na taką z 40 zębami, tutaj zmiana opon z plusowych na węższe. Wydaje mi się, że nie tędy droga do poprawy parametrów jazdy, a już na pewno nie w tego typu rowerze.
Alsew Napisano 24 Listopada 2020 Napisano 24 Listopada 2020 Godzinę temu, bogus92 napisał: @Amarider widzę, że chcesz że ścieżkowca zrobić rower na asfalt. W jednym temacie zmiana korby na taką z 40 zębami, tutaj zmiana opon z plusowych na węższe Zapewne kolega troche przestrzelił wybierając rower... Z tym ściezkowcem, to nawet sam Trek sprzedaje go w bardziej "asfaltowej" druciarskiej wersji w postaci X Calibra. Ramy są identyczne, wystarczy zmniejszyć skok do 100mm, wsadzić koła 29 i z Roscoe zostaje tylko napis na ramie.
Mod Team bogus Napisano 25 Listopada 2020 Mod Team Napisano 25 Listopada 2020 Racja, jednak ani Roscoe, ani X Caliber geometrii i przełożeń na asfalt mieć nie będzie...
Alsew Napisano 25 Listopada 2020 Napisano 25 Listopada 2020 1 godzinę temu, bogus92 napisał: X Caliber geometrii i przełożeń na asfalt mieć nie będzie... Kto by się zajmował takimi szczegółami ? ;-) Popatrz sobie na forumowe tematy o oponach. Najczęstszy dylemat to jaką kupić oponę 29er o niskich oporach toczenia na asfalcie... Użytkowanie 80proc asfaltu i 20proc leśne ścieżki to standard. Najczęstszy wybór : Race King, bo jeszcze jakoś wygląda :-) Prawda jest taka, że nadal żyjemy w "królestwie górali"...
Mod Team bogus Napisano 25 Listopada 2020 Mod Team Napisano 25 Listopada 2020 Sam sporo jeżdżę po asfalcie, glownie z uwagi na inne osoby jeżdżące ze mną, niemniej wiedziałem w jaki rower idę i co się z tym wiąże. Pewnie, że na asfalcie musi jakoś jechać, ale przyjemność daje mi jazda w terenie i pod niego dostosowuje sprzęt. To że pojadę 5 km/h wolniej na betonie różnicy nie robi. Każdy ma wybór i dobrze, ale nie róbmy dziwolągów z fajnych sprzętów. Rozumiem wybór Race Kingów, Mezcalu (sam posiadam) i temu podobnych na tereny szutrowe, leśne ścieżki i niestety asfalt, ale skrajności... bez przesady.
m0d Napisano 30 Listopada 2020 Napisano 30 Listopada 2020 W dniu 25.11.2020 o 19:23, bogus92 napisał: nie róbmy dziwolągów z fajnych sprzętów Autor tematu był już przestrzegany od pierwszego tematu o tym rowerze :)
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.