drobny Napisano 21 Listopada 2020 Napisano 21 Listopada 2020 Cześć Chcę wymienić koła z Giant Trace X 2 na coś lżejszego. Waham się pomiędzy dwoma tytułowymi pozycjami. Każde z nich jest na piastach 350 w wersji Straightpull. Wagowo na korzyść EX511 Ważę 95 kg (z nadzieją na 90). Zazwyczaj bywam w Rychlebach, Srebrnej górze, olbrzymach, trochę w Bielsku oraz gdzieś szczytami przed siebie. Lotów nie odbywam. Bardziej spadam - dropy. Czasem uda się coś skoczyć - bez zachwytu. Prośba do zorientowanych w temacie, w którą stronę powinienem pójść. Na co zwrócić uwagę. Może żadna z tych pozycji.
Dokumosa Napisano 21 Listopada 2020 Napisano 21 Listopada 2020 EXy to obręcze/koła enduro. Mki to jedynie trail/am. EXy będą 3-4x solidniejsze (pod kątem wytrzymałości) niż Mki.
malutki Napisano 21 Listopada 2020 Napisano 21 Listopada 2020 Zdecydowanie EX511, w połączeniu z 350-kami i dobrym zaplotem powinny być dla Ciebie praktycznie bezobsługowe przed długi okres. Jak dobrze pamiętam to seria 1900 jest na 370kach, seria 1700 jest na 350-kach.
drobny Napisano 21 Listopada 2020 Autor Napisano 21 Listopada 2020 Dzięki Dostałem ofertę set EX511 bez Straightpull , przód 350, tył 240 w cenie EX511 na 350 w Straightpull. Nie wiem co praktyce dla bikera daje Straightpull. Która z opcji będzie rozsądniejsza?
phoe Napisano 22 Listopada 2020 Napisano 22 Listopada 2020 SP to szprycha o płaskiej główce, inaczej wygląda piasta i tyle. Dla mnie sporo ładniejsze rozwiązanie. Koła o oznaczeniach 1900 to podstawowe koła DT na DT370, czyli zwykłej piaście na 3 zapadkach. Z przodu E czy M, to typ jazdy, E enduro, A AM itd. A jak złożysz sam na EX + DT350, to masz naprawdę bardzo dobra koła i sporo lepsze od podstawowych 1900.
Dokumosa Napisano 22 Listopada 2020 Napisano 22 Listopada 2020 Proste (SP) są mniej podatne na pęknięcia bo nie ma naprężeń materiału wynikających z gięcia.
drobny Napisano 22 Listopada 2020 Autor Napisano 22 Listopada 2020 ok, czyli SP = mniejsze prawdopodobieństwo zerwania szprychy Pytanie czy wybrać SP czy też piastę 270.
Dokumosa Napisano 22 Listopada 2020 Napisano 22 Listopada 2020 Najlepiej SP i piastę tylną 350 lub 240. Przednia piasta 370 = 350.
drobny Napisano 22 Listopada 2020 Autor Napisano 22 Listopada 2020 Rozumiem. Wstępnie już coś znalazłem https://www.bikestacja.pl/kola-dt-swiss-350-straightpull-is-ex511-29-1870g-p-8850.html Zastanawia mnie jeszcze system Ratchet. Czy warto dopłacać do 36T. W kołach shimano montują zazwyczaj 36T jeśli się nie mylę.
Dokumosa Napisano 22 Listopada 2020 Napisano 22 Listopada 2020 Zależy gdzie będziesz jeździł. W kazdym razie jak ktoś wcześniej miał martwy kąt zazębiania na bębenku mniejszy niż 20% (co na korbie może dawać grubo ponad 30%) to będzie trwale poirytowany ratchetem 18T.
drobny Napisano 22 Listopada 2020 Autor Napisano 22 Listopada 2020 Dziękuję za pomoc. Ruszam na zaqpy. Przyjemności
Dokumosa Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 3 godziny temu, Dokumosa napisał: Zależy gdzie będziesz jeździł. W kazdym razie jak ktoś wcześniej miał martwy kąt zazębiania na bębenku mniejszy niż 20% (co na korbie może dawać grubo ponad 30%) to będzie trwale poirytowany ratchetem 18T. % się zrobiły a miały być °.
Sabarolus Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 9 godzin temu, Dokumosa napisał: na bębenku mniejszy niż 20% (co na korbie może dawać grubo ponad 30%) yyy... jakim cudem? :O
Dokumosa Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 No takim, że w ratchet 18T zapadki "łapią" co 360/18=20°. Dołóż jeszcze.przełożenie np. 32x51 i martwy kąt na korbie wychodzi w okolicy 32°.
Sabarolus Napisano 23 Listopada 2020 Napisano 23 Listopada 2020 Fakt, zapomniałem o skrajnym przelozeniu
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.