Skocz do zawartości

[Długie trasy] ew. ultramaratony - geometria, który z tych dwóch?


Nial

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Nie patrzymy na markę, sprzęt, podzespoły itp. Po prostu dwa bardzo podobne rowery różniące się geometrią. Jeden "progresywny" - "wyścigowy", drugi bardziej "rekreacyjny". Który powinienem wybrać na długie trasy, wyprawy 150 km i więcej, ew. ultramaratony (które zamierzam jechać bez presji, bardziej żeby przejechać niż walcząc o jakieś miejsce)? Niestety nie da się linku bezpośredniego, trzeba sobie kliknąć "geometria":

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2002-2623/bignine-300

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/2319-3122/bignine-300-lite

Ktoś mi tu kiedyś napisał żeby unikać "progresywnych" geometrii do takich zastosowań.

Mam grubą rozkminę bo będę montował prawdopodobnie kierownicę taką albo podobną: https://surlybikes.com/parts/moloko_bar

co spowoduje też przesunięcie się całej sylwetki do przodu, jak więc dobrać geometrię ramy? Brać taką na jakiej my wygodnie z seryjną kierownicą i ew. kombinować (no ale ona przybliży miejsce chwytu o średnio ok. 3 cm), czy brać "dłuższą" ramę w tym samym rozmiarze?

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Żaden z tych rowerów nie ma nowoczesnej geometrii. Ma wręcz szosową z lat 90tych. Kąt główki ramy 70o w 2020roku to słaby żart. 73o to lata 90te. Wygląda jak by natłukli 20 lat temu miliony ram i teraz trzeba sprzedać wciskając kit.

To czy ta kierownica będzie pasować, to musisz sobie sam pomierzyć miarą, co nie powinno stanowić wyzwania.

Rowery z nowoczesną geometrią i kątami poniżej 67o prowadzą się lepiej, więc właśnie w coś takiego bym celował.

Na dalekie wyprawy w góry, brał bym szlakowca. Jeśli jeździsz po płaskim to szedł bym  w gravela zdecydowanie na szerokich laczkach i stali. Nie ma najmniejszego sensu brać roweru xc na długie wyjazdy. Zdecydowanie lepiej celować w szlakowca do lekkich zastosowań. Więcej skoku, miękki zawieszenie lepiej się sprawdzi. Jeśli chodzi o płaskie tereny, to tylko gravel.

Robię od lat trasy po 200k często i jak mieszkasz w Brzydgoszczy, to i  tak sporą część czasu spędzisz na asfalcie, a powiedzmy połowę na szutrach. Kupowanie do tego zastosowania mtb nie ma sensu. Za duże opory powietrza. Gravelem polecisz szybciej i mniej się zmęczysz. Łatwiej się na niego spakować.

A jeśli chcesz jeździć 150km na mtb w ciężkim terenie, to nie brzmi realistycznie.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...