Fasol Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Witam, pytanie laika który dopiero zacznie przygodę z TLR. Planuję zakup roweru Trek Roscoe 7 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-szlakowe/roscoe/roscoe-7/p/28499/ który fabrycznie wyposażony jest w opony i obręcze TLR. Moje pytanie brzmi czy na obręcze TLR jest fizyczna możliwość zamontowania opon dętkowych? Rower będzie mi służyć głównie do dojazdów do pracy w ciągu tygodnia (głównie asfaltowe ścieżki rowerowe oraz brukowana ulica) przez cały rok. A od czasu do czasu, na weekendy wybierałbym się do lasu powariować trochę. Dlatego chciałem dokupić komplet opon Schwalbe Super Moto-X https://www.bike-components.de/en/Schwalbe/Super-Moto-X-RaceGuard-27-5-Wired-Tyre-p59909/ do codziennego użytku. Problem jest taki że są one oponami przeznaczonymi na dętki. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Teraz, Fasol napisał: Moje pytanie brzmi czy na obręcze TLR jest fizyczna możliwość zamontowania opon dętkowych? jest, po prostu ciężej wchodzą i ciężej schodzą niż przy standardowych obręczach BTW biorąc pod uwagę jakie opony chcesz tam wrzucać to po co Ci hardtail? chyba cross będzie bardziej rozsądnym rozwiązaniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Zastanawiałem się nad wieloma typami rowerów i jednak wybiorę hardtail. Z czasem przerobię go na e-bike dlatego zależy mi na szerokich oponach, które będą miały (teoretycznie) lepszą przyczepność na mokrych nawierzchniach, przy wyższej prędkości. A przynajmniej tak mi się wydaje, ekspert ze mnie żaden Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Nie przerobisz na e-bike'a. Przerobisz na ulepa/rzeźbę stanowiącą coś pomiędzy skuterem a rowerem elektrycznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Jak zwał tak zwał heheh. Ważne żeby spełniał moje oczekiwania Mimo wszystko dzięki za odpowiedź w sprawie obręczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witastfosz Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 A takm ulepem to gdzie się jeździ? Bo po leśnych szlakach rowerowych zakaz, po drogach publicznych bez tablic rejestracyjnych zakaz, po drogach dla rowerów zakaz. A na polach zazwyczaj rośnie kukurydza i pszenica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 W Polsce to nie wiem gdzie można, u mnie po ścieżkach rowerowych można jeździć do 30km/h. Jeżeli chciałbym po normalnych drogach jeździć to faktycznie, musiałbym tablice założyć. A dookoła mojej miejscowości są cztery fajne trasy dla rowerów mtb wyznaczone w lasach, tam mógłbym "pokatować" mojego przyszłego "ulepa" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witastfosz Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 No to podpowiem Ci, że w Holandii przepisy dotyczące e-bike są bardzo podobne do tych w Polsce. Z tą różnicą, że takiego ulepa jest tam łatwiej zarejestrować (jako coś skuteropodobne. Co skutkuje z obowiązkiem stosowania się do wszystkich nakazów i ograniczeń dotyczących skuterów). I takim ulepem również w Holandii nie wolno jeździć po DDR. A w temacie: Tak, na obręcze TLR można zakładać opony dętkowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 No to polecam lepiej doczytać przepisy Holenderskie Silnik tak jak w Polsce do 250W nie wymaga rejestracji ani specjalnych obostrzeń. Jeżeli ma się mocniejszy to trzeba zarejestrować jako skuter i jeździć z rejestracją, lusterkiem wstecznym oraz kaskiem ^^. Taki rower może mieć do 4000W silnik i można się nim poruszać po drogach publicznych do 45 km/h. Różnica jest co do ścieżek rowerowych, tam gdzie można poruszać się skuterami to do 30km/h a tam gdzie przepisy wymagają, należy zjechać na ulicę przystosowaną do tego śluzą. Jednak przepisy się trochę różnią pomiędzy Polską a krajem z rowerów słynącym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witastfosz Napisano 15 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Nie tylko moc silnika reguluje różnicę pomiędzy rowerem a ulepem z obowiązkową tablicą rejestracyjną. Jeśli do roweru zapleciesz silnik o mocy 250W w piastę, to nie będzie to e-bike. Ani w Polsce, ani w Holandii. Żebyś miał e-bike, to taki silnik musi wyłączać sie w momencie kiedy nie naciskasz na pedały (automatycznie, nie z manetki), oraz musi wyłączać się (również automatycznie) po przekroczeniu 25km/h. Oczywiście ulepy są legalne, zarówno w Polsce jak i w Holandii, ale i tu i tu nie są one rowerami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fasol Napisano 15 Listopada 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Listopada 2020 Dokładnie, dlatego ulepy z mocniejszym silnikiem trzeba rejestrować jako skuter. Jednak skutery w Holandii np mogą poruszać się po ścieżkach rowerowych, chyba że znaki nakażą z nich zjechanie tak jak wspomniałem. Ewentualnie można kupić fabryczny "Speed pedelec" czyli ebike który fabrycznie osiąga do 45 km/h. Jednak ceny takich najtańszych zabawek przewyższają ceny dobrych skuterów 50cc więc to zabawki dla majętnych hehehe. Ja potrzebuje woła roboczego który będzie cały rok pracować na siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.