Skocz do zawartości

[2021] Marin


stpman

Rekomendowane odpowiedzi

@KrisK ja się w pełni podpisuję pod tym co piszesz i żal mi ludzi co nadal twierdzą, że wokół nas to zdrowy rynek. W sumie dzięki takim postawom też jest co jest. Ale rynek hutniczy zwija się z Europy gdzieś od połowy lat 90-ych. Huty w UE w tym tą w Krakowie zabija parcie na zieloną energie gdzie ten przemysł potrzebuje ogromne jej ilości. My mamy najdroższą energię a będzie gorzej to jak chcesz nawet przy najszczerszych chęciach ponownie uruchomić produkcję? Przecież to się ekonomicznie nie zepnie za Chiny. A Chiny już robią 60% produkcji. Europa to plankton. Prawie tyle samo co Niemcy robi taki Wietnam. Sporo Iran. My jam my ale popatrz jak z lidera jeszcze nie dawno upadła Japonia. To jest dopiero katastrofa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tyfon79 europa to mało znaczący półwysep na końcu Azji...  Ale zrobiliśmy sobie to sami.  Tramp nie bez powodu walczył z produkcją wszystkiego w chinach. Wyśmiewanie i wykpiwanie go u nas było fajne, ale USA ma ten sam problem co u UE. Optymalizacja kosztów oddała nas w ręce Azji.  Białe pany myślały, że Chińczycy nie nauczą się i nie rozwiną... Zapomnieli, że to chiny są odwieczną potęgą i jak my byliśmy prostymi brudasami oni mieli rozwiniętą kulturę i naukę.
Co więcej, tania siła robocza w chinach to już bardziej mit niż prawda a mimo to prą do przodu.

Co do stali to pewnie, że się nie opłaca... Tak samo jak i za chwilę KRK sie boleśnie przekona, że te wszystkie biura z inż. znikną. Jeszcze niedawno liczyłem, że potrzeba roku do przeniesienia biura. Widziałem analizę, że zajmie to 3m. 

A wracając do stali to ciekawostką jest rynek niemiecki. Jak to jest, że AM nie likwiduje tam pieców... Nie jest tajemnicą ze ich hutnictwo stoi naszymi specjalistami.  Nasze firmy remontują modernizują... Ale czemu, pomimo że u nich siła robocza jest droższa to u nas zamykają zakłady?  Niestety nasz kraj nie umie dbać o swoje interesy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wkg napisał:

A na Ferrari przyjmują zapisy i to tylko od wybranych ludzi z polecenia.

Najpierw w jednym wątku piszesz głupoty jakoby Mercedes prawie zbankrutował produkując W123 czy tam W124, co jest jedną z najczęściej powielanych i jednocześnie największych bzdur polskiego internetu. Teraz wypisujesz jakieś farmazony o Ferrari.

Tak dla twojej informacji to ta marka czasami tworzy mocno limitowane modele specjalne, które faktycznie są oferowane jedynie wybranym klientom. Tym którzy już mają ich samochody lub wręcz całe kolekcje. Tak też czasami są sprzedawane stare bolidy F1. Natomiast nijak się to ma do ich podstawowej oferty, która jest dostępna w zasadzie dla każdego, kto ma pieniądze. Podoba się Roma? To jedź na Wirażową, wyjmij kasę i sobie zamów wedle gustu. Musisz się jedynie uzbroić w dużą dozę cierpliwości, bo na odbiór się sporo czeka.

12 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Ja myślę że przy limitowanej produkcji Shimano (nie wnikając w jej genezę)  towar jest reglamentowany proporcjonalnie do wielkości zamówień/obrotów, czyli więksi/mocniejsi/sprytniejsi mogą więcej a reszta? Cóż, martwcie się. 

Tak to działa. Duży może więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Trzeba bardzo podobnie jak łańcuch jednorzędowy - smarować, naciągać, choć pewnie rzadziej. Też byłem paskowym entuzjastom ale po zgłębieniu tematu okazało się że wcale nie jest tak idealnie, do tego dochodzi cena i dlatego się nie popularyzuje. 

Ale - może kiedyś z ciekawości spróbuję. Choć piasty z biegami też pożegnałem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy miałem Tektro (Draco i jeszcze jakieś inne podobne) i dwa razy działały do pierwszej zimy, a potem "spuchły" i tyle z tego było ;) 

Z Shimano nigdy nie miałem problemów, co najwyżej po paru latach jakieś drobne wycieki przy klamce, jedyne co irytuje mnie w tych tanich modelach to klamki na dziesięć palców ;)  Avid/SRAM tak pół na pół - Level TL bez zarzutu, a DB5 dopadł temat puchnących gum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowego DSX widzieli?

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2022-dsx-fs

Pomijam już marketing i pozycjonowanie go jako gravel ;), ale zastanawia mnie cena w porównaniu do DSX 2. Graty praktycznie takie same, oczywiście poza widelcem karbon/amor. Różnica w cenie 1500 zł, ciekawe czy cena dsx2 pozostania na tym poziomie co jest teraz (teoretycznie model 2022 w katalogu), bo na tą chwilę porównując do konkurencji jest rewelacyjna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...