Skocz do zawartości

[amortyzator] serwis SR NEX HLO


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 
mam w rowerze sprężynowy amortyzator SR suntour NEX HLO pod v-brake. Chciałem wyczyści górne golenie i uszczelki.
Tu pojawia się problem. Nie jestem w stanie wyciągnąć górnych goleni z dolnych. Na dole są śrubki 10mm. Odkręciłem trochę i uderzyłem w nie młotkiem, żeby poluzować wewnętrzne elementy. Po odkręceniu całkowicie śrub nadal nie byłem w stanie całkowicie wyciągnąć górnych goleni, co najwyżej udało mi się je wysunąć około 10 cm. Porblem jest w goleni, gdzie jest mechanizm blokady, ani nie jestem w stanie wyciągnąć go od góry ani gwintowana oś od dołu nie da się wybić. Ktoś jest w stanie mnie nakierować lub pomóc?

Napisano

Chyba 10 min pukałem i doszedłem do takiej siły, która była granicą uszkodzenia czegoś wewnątrz goleni. 

Może spróbuję jeszcze raz, jeśli nie pójdzie to oddam do serwisu. 

Napisano

Za wiele tam nie będzie widać, bo jak mówiłem oś gwintowana, na której była nakrętka w ogóle nie wychodzi. Ale jutro postaram sie zrobić i wrzucić. 

Napisano

A amortyzator pracował normalnie przed serwisem? Były przypadki że następowała korozja i lagi "łączyły" się ze sobą.

Napisano

Tak, normalnie. Jak taki amortyzator, uginał się na większych wybojach, blokada działała. Korozja raczej nie. Stosunkowo nowy i unikam deszczu. 
Pomyślałem, że to może jakiś nierozbieralny model lub trzeba w jakiś inny mniej oczywisty sposób to zrobic.

Napisano

Ale korki przecież nie mają nic wspólnego z zdjęciem dolnych lag.

Napisano

jak serwisowałem swój to wykręciłem korki i rozebrałem na tzw. czynniki pierwsze. I okazało się, że korozja jednak jest w środku. Tak więc jeśli kolega juz dobiera sie do amorka to może powinien zrobić tak samo? Potem wyczyścic i nasmarować

Napisano

Powinien, ale problem jest taki, że nie może ściągnąć dolnych lag. Korki tutaj nic nie zmienią.

Napisano

Korki wyciągałem, kręciłem - nic nie daje. Schemat też widziałem, i wg niego powinno pójść bez problemu.

Zdjęcia, które obrazują sytuację - da się wyciągnąć górne golenie do pewnego momentu. Problem jest goleń z mechanizmem blokady. 

Może wystarczy mocniej uderzać, ale uderzałem przez kilka min i naprawdę dość mocno. 

124661145_677184216313843_7233683875471200551_n.jpg

124497499_406736883834585_1895977942524476677_n.jpg

124567720_357370022215458_5860069364289691472_n.jpg

Napisano

a masz jakiś smar/odrdzewiacz w aerozolu? Ja bym popsikal do środka

Napisano
Teraz, skom25 napisał:

Duzo zeszlo. Rdzy nie ma bo by bylo widac.

Tyle ile zeszło, wyszło bez żadnego wysiłku za pierwszym razem. Widelec ma z rok i deszcz widział może  z raz.

Napisano

To jestes na koncu. Obstawiam ze dolna czesc haczy o tuleje slizgowa. Sprobuj wyciagac idealnie pionowo. 

Napisano
Teraz, skom25 napisał:

To jestes na koncu. Obstawiam ze dolna czesc haczy o tuleje slizgowa. Sprobuj wyciagac idealnie pionowo. 

Ma to jakiś sens, spróbuję następnym razem jak się zabiorę za to. Choć z drugiej strony próbując wyciągnąć górną cześć próbowałem poruszać w różnym kierunku górne golenie względem dolnych.  

Napisano

Uwaga techniczna - nie cytuj ostatniego posta w całości, bo moderatorzy sa czuli na to :) A psiknięcie smarem powinno jednak pomóc. Dla mnie sprawa jest dziwna, bo rozbierałem tego typu amorki kilka razy i nie było takich problemów jak opisywany. Może do serwisu z tym iść?

 

Napisano

Tak, próbowałem w różnych ustawieniach mechanizmu blokady.

Pewnie gdy nie dam rady to wyląduje w serwisie i podpytam się w czym był problem lub co robiłem źle ;) 

 

@ACTIVIA Może masz jakiś pomysł? ;)

 

 

Napisano

Kolego Prosta robota. W ten gwintowany pręt co wychodzi z dolnej lagi, puknij mocno młotkiem przez deseczkę tak żeby ci odbił popychacz sprężyny i spokojnie wyciągniesz sobie dolne lagi

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...