Lunarii Napisano 1 Listopada 2020 Napisano 1 Listopada 2020 Cześć, Kupiłem właśnie z rynku wtórnego dwa rowery miejskie, dla siebie Gazelle, dla żony Betavus. Ten drugi ma amortyzowany przód. To są jakieś modele raczej niższej/średniej linii tych firm, mają 7 przerzutek w piastach (Nexus), komfortową pozycję jazdy. Kupione z myślą o jeździe po mieście i dobrze utwardzonych leśnych ścieżkach. Do rowerów mam dwa foteliki będą na nich jechać u mnie cztero latek u żony dwulatek. Od opon oczekuje uniwersalności (możliwość jazdy po lesie), a przede wszystkim odporności na awarie. Planujemy zrobić na wiosnę kilka tras nieco dłuższych i wolałbym, żeby obyło się bez przebicia (dlatego zwłaszcza na tył, który trudniej się zmienia opona musi odpowiednio chronić siebie i dętkę). Żona waży około 60 kg, młodszy syn 20, rower z 20, do tego bagaże (sakwy), fotelik to będzie jakieś 120 kg razem, czyli czynnik wagi nie jest tutaj tak istotny jak u mnie, gdzie starszy syn, rower ze mną i bagażami może ważyć nawet 160-180kg (w zależności od konfiguracji :)). Z tego co przeczytałem producenci rekomendują obciążenie około 100kg / opona i było by ok gdyby to się rozkładało symetrycznie, ale z synkiem na bagażniku wydaje mi się, że co najmniej 60-70% całego ciężaru spocznie na tylnej oponie. Z tego względu potrzebuje: 1 opona o wysokiej ochronie na przebicia i wysokiej masie dopuszczalnej oraz 2 opony o względnie dobrej ochronie i wysokim stosunku jakość/cena na przód. 1 opona wysokiej ochronie na przebicia na tył dla żony Wiadomo, że coś za coś, więc nieco wyższe opory toczenia są akceptowalne, jeżeli będzie ta wytrzymałość (nie mylić z żywotnością, nie robimy tysięcy kilometrów) i możliwość jazdy (od czasu do czasu) po wertepach ze sporym obciążeniem. Cena oczywiście też nie bez znaczenia, ale jeżeli warto wydać więcej to proszę o sugestię. Proszę też o opinię o dętkach "antyprzebiciowych" - czy mająć oponę o zwiększonej ochronie na przebicia warto mieć również dętkę antyprzebiciową? Wiem, że nie bez znaczenia jest też szerokość obręczy (średnica kół oczywiście 28", obręczy niestety nie wiem, ale pewnie standardowe jak w rowerach miejskich). Z góry bardzo dziękuje za wszelkie rady!
chrismel Napisano 2 Listopada 2020 Napisano 2 Listopada 2020 Polecam Schwalbe Marathon Mondial. Są to jedne z najlepszych (jak nie najlepsze) opony uniwersalne na rynku. Mają względnie niskie opory toczenia przy niezłym zachowaniu na gorszych nawierzchniach. Dysponują też bardzo dobrą odpornością na przebicie. Występują w dwóch wersjach - zwijana i drut. Wersja drutowa jest o połowę tańsza a zasadnicza różnica w stosunku do wersji zwijanej to brak wzmocnienia ścianek bocznych. Wg. mnie jest w zupełności wystarczająca. Nie ma potrzeby przy takich oponach posiadania dętek o zwiększonej odporności na przebicie. Jednak można rozważyć zakup dętek Schwalbe AIR PLUS jeżeli nie lubimy zbyt często pompować kół. Powietrze schodzi z nich w tempie poniżej 0,1 bara na tydzień. Dla porównania z dętek Mitas ucieka około 0,1 bara dziennie.
Lezia Napisano 2 Listopada 2020 Napisano 2 Listopada 2020 Zastanawiam się czy nie lepiej aby starszy syn zaczął jeździć samodzielnie - trochę mnie "niepokoi" ta masa : 16 godzin temu, Lunarii napisał: bagażami może ważyć nawet 160-180kg i to nie żeby opony nie wytrzymały ale obręcze.
Lunarii Napisano 2 Listopada 2020 Autor Napisano 2 Listopada 2020 Cześć, Dzięki za odpowiedzi. Obecnie zamierzam zmienić podejśćie - na krótkie wycieczki fotelik, ale bez bagaży, więc masa zejdzie w dół, bardziej tak do 140kg. To nadal dużo, więc potrzebna jest opona, która na tyle to wytrzyma. Padła tutaj sugestia, że bardziej chodzi o obręcze. To też muszę rozważyć. Na dalsze trasy pewnie kupię przyczepkę dla dzieci, wtedy ciężar na rowerze z sakwami już pewnie bardziej w granicach 130kg. Ta opona Schwalbe Marathon Mondial będzie lepsza od Schwalbe Marathon Tour? Wyczytałem gdzieś, że jeżeli w danej konfiguracji pasuje dętka od - do pewnego wymiary to należy brać tę większą w kontekście przebijania - brzmi to logicznie, po nadmuchaniu musi się mniej rozciągnąć. Ciekawe czy faktycznie tak jest
Lezia Napisano 3 Listopada 2020 Napisano 3 Listopada 2020 W dniu 1.11.2020 o 19:52, Lunarii napisał: więc nieco wyższe opory toczenia są akceptowalne Oporami bym się nie martwił (no chyba że faktycznie robisz długie dystanse) - tu masz tabelę z oporami więc sprawdź sobie: https://www.bicyclerollingresistance.com/tour-reviews Jeśli chodzi o odporność na przebicie ( ale jest za to wysoka masa) to: https://www.centrumrowerowe.pl/opona-schwalbe-marathon-plus-pd5750/?v_Id=9062&gclid=EAIaIQobChMIr8aKxNHl7AIVlbWyCh08Hg2WEAQYAyABEgK4m_D_BwE Schwalbe Marathon Tour jest jeszcze cięższa.
Lunarii Napisano 4 Listopada 2020 Autor Napisano 4 Listopada 2020 Tak sie zastanawiam, czy proponowane opony nie są np. za duże (za wysokie), bo rower miejski ma określony błotnik, wiec czy taka opona typu Marathon nie jest jakoś wybitnie wyższa od standardowych? W tej tabelce, którą podał Lezia jest width. Musze pomierzyć jakie są obecnie opony i poszukać info w internecie. Kupiłem już przyczepkę - jest to Queridoo SPeedKid2, dość duża. Coś czuje, że mój starożytny rower miejski będę jednak musiał kiedyś wymienić na bardziej uniwersalny trekkingowy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.