wmmmm Napisano 26 Października 2020 Napisano 26 Października 2020 Hej! Jestem nowy na forum, chciałbym się krótko przywitać A co do samego problemu, to próbuję złożyć nowe koło tylne do mojego Krossa Evado 6 (specyfikacja jak tutaj http://www.kross.lt/pl/2017/cross/evado-6-0), niestety aktualne jest w bardzo opłakanym stanie przez jazdę po krawężnikach. Teraz w rowerze mam zamontowane: piasta Shimano FH-M3050 z zaciskiem QR, kaseta 10 rzędowa i tarcza na centerlocku. Nie planuję zmiany kasety ani tarczy w tym momencie, chyba że to bardzo wskazane. Rozglądałem się trochę po forach i sklepach i aktualnie myślę o obręczy DT Swiss 545 i piaście Novatec NT-D792SB. Chciałbym się Was poradzić, czy wersja np z tej aukcji https://allegro.pl/oferta/novatec-nt-d792sb-piasta-tyl-dbcl-8-11s-32h-cz-8849844114 będzie pasowała do mojej ramy i reszty osprzetu? Oś opisana jest jako "aluminiowa, 10x145mm, na zacisk", ale nie ma wzmianki o tym, czy jest to zacisk QR, więc mam zagwozdkę, czy aby na pewno nie będę potem odsyłał i czy w ogóle jest to ważna różnica. Zastanawiam się, czy O.L.D 135mm gwarantuje, że będę mógł taką piastę zamontować bez naginania ramy? Mam też drugie pytanie, jakie szprychy będą ok do takiego zestawu, i czy są jakieś konkretne modele które możecie polecić? Ważę ok 85 kg i jeźdzę głównie po ścieżkach rowerowych, czasami po szutrze i rzedziej po lesie, jeżeli ma to znaczenie. Linki:https://allegro.pl/oferta/novatec-nt-d792sb-piasta-tyl-dbcl-8-11s-32h-cz-8849844114https://www.centrumrowerowe.pl/obrecz-dt-swiss-545-db-pd818/?v_Id=98165&gclid=Cj0KCQjwxNT8BRD9ARIsAJ8S5xaqAQOX4i5-dnEc-ZbbMjWmpNV9SRQQu15faujJtrzqZBdT26eY_44aAsw5EALw_wcB
Dokumosa Napisano 26 Października 2020 Napisano 26 Października 2020 Odnośnie szprych to musisz użyć kalkulatora długości np. ze strony DT Swiss. W przypadku tak budżetowego koła nie bawiłbym się w żadne cieniowane tylko zwykłe, nierdzewne 2mm (np. DT champion). Piasta będzie pasować do ramy.
wmmmm Napisano 26 Października 2020 Autor Napisano 26 Października 2020 Dzięki za odpowiedź! Zgodnie z Twoją poradą, zabrałem się za wyliczenia na stronie DT Swiss. Niestety musiałem ratować się rysunkiem dla wersji 142x12 (http://www.nguide.eu/sites/default/files/mysite/hubs/182/documents/D792SB-CL-X12.pdf), i specyfikacją z http://www.nguide.eu/hubs/d792sb-11s , żeby zdobyć informację o offsecie (na ten moment zakładam że jest to ok 7,4mm). Reszta parametrów jest na aukcji (średnica kołnierza* (lewy/prawy) (P.C.D.): 45/49mm i rozstaw kołnierzy (F.T.F.): 57.70mm). Wrzucam zdjęcie z kalkulatora, proszę daj znać, czy nie popełniłem jakiegoś głupiego błędu. Założyłem opcję ze splotem na 3 krzyże.
Dokumosa Napisano 26 Października 2020 Napisano 26 Października 2020 Jeśli podstawiłeś dobre wymiary piasty (nie podejmuję się dyskusji czy wymiary w przypadku 142x12 w przypadku Novateca przekładają się na 135x12) i jeśli faktycznie te krótkie nyple chcesz kupować to będzie ok
wmmmm Napisano 26 Października 2020 Autor Napisano 26 Października 2020 Wymiary skompilowałem z tego i innych źródeł, więc może coś po środku jest prawdą Jeszcze tylko dopytam o jedną rzecz; znalazłem ciekawą ofertę u tego samego sprzedawcy: https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-29-alex-md21-novatec-d032-db-8-11s-cz-7893701621 To koło 29'' z Alexrims MD21 i piastą Novatec D032DB za 349 zł. Piasta podobnie jak D792SB ma 4 łożyska maszynowe, a szerokość obręczy to 21mm, więc brzmi w porządku. Zastanawiam się tylko, czy to koło będzie pasowało rozmiarowo do ramy (teoretycznie, jeśli rozumiem, 28'' i 29'' to ta sama średnica koła) i czy rozmiarowo będzie pasowało do opony 1,5''/28'' (Schwalbe Marathon Racer), którą niedawno zakupiłem. Opcja składania samemu na bazie D792SB to ok ~550zł (288 piasta + 100 obręcz + 32 * 2,1 szprychy + 100 robocizna), natomiast opcja gotowej z D032DB (jeżeli obręcz MD21 byłaby pasująca) to 349 + 30 za nową tarczę, więc zastanawiam się, czy różnica jakości koła tłumaczyłaby te ~200 zł dopłaty
wmmmm Napisano 30 Października 2020 Autor Napisano 30 Października 2020 Podsumowując, kupiłem koło opisywane jako 29'' - MD21 - zamiast poprzedniego 28'' do opony 28''x1,5'' i wszystko pasuje idealnie. Może komuś się przyda, jakby miał podobne dylematy w przyszłości.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.