Skocz do zawartości

[piasty Shimano] Łożyska maszynowe zamiast kulkowych


KSikorski

Rekomendowane odpowiedzi

Rysunek techniczny pokazuje, że przynajmniej przednia piasta ma bardzo prostą budowę. Wygląda całkiem zachęcająco.

Ciekawe co to za łożyska, żeby się nie okazało że tylko Shimano takie posiada.

Numer katalogowy to: Y2GY25000, ale Google jeszcze nic nie zwraca.

https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/en/ev/HB-MT410/EV-HB-MT410-4718.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
3 godziny temu, marvelo napisał:

 jak BMW zastosowało napęd przedni w swoim produkcie

To w odpowiedzi na głosy klientów ,którzy nie potrafią opanować napędu na tył nawet na suchej nawierzchni. Podobno w planach mają też działające kierunkowskazy.

5 godzin temu, KSikorski napisał:

piasty z grupy deore 6100 to chyba pierwsze shimano z wymiennymi łożyskami...

Przeca w każdej piaście szamano można wymienić łożyska. Powiem więcej- Shimano daje możliwość wymiany pojedynczej kulki. 

A w tej nowej wersji to nie można. Lipa....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, durnykot napisał:

To w odpowiedzi na głosy klientów ,którzy nie potrafią opanować napędu na tył nawet na suchej nawierzchni.

No chyba nie, raczej kwestia kosztów. Jeździłem nowymi, tylnonapędowymi samochodami o mocy od 140 do 470 koni i przy nawet dość dynamicznej jeździe, wyprowadzić tył z równowagi wcale prosto nie jest.

A że co chwilę jakieś stare BMW owija się dookoła drzewa, to raczej wynika ze stanu technicznego i brawury.

A wracając do piast. Owszem, miski i konusy można wymienić. Tylko kto normalny będzie to robił, skoro cała piasta wyjdzie niewiele taniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska Shimano są dobre bo pozwalają zmieścić przyzwoitej wielkości kulki w ograniczonej przestrzeni. 

Natomiast trudno akceptowalny jest fakt trudnej dostępności części. 

Np. Do piasty FH-M6010 owszem kupię konusy, ale tylko w pakiecie z osią, która kosztuje niewiele mniej od kompletnej piasty, a uszczelki w ogóle nie są dostępne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, KSikorski napisał:

a uszczelki w ogóle nie są dostępne...

http://e-bmx.pl/opis/9619183/uszczelka-y26d10000-piasty-shimano-xtr-xt.html

https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-FH-M6010-4197.pdf

/edit

No cóż. Teraz trzeba dać chwilę chińczykom, którzy zrobią łożyska i będzie taniej. ( i częściej niż z kulkami )

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie będę nowego wątku zakładał bo widzę że taki już tutaj ktoś wymyślił. Co do łożysk w rowerze to utwierdzam się w przekonaniu że maszynowe są najmniej upierdliwe jeśli chodzi o serwis. Właśnie jestem po serwisie jednego łożyska w suporcie okazało się że pracował praktycznie na sucho i przenosiło mi dziwne dźwięki na ramę. Sam demontaż to banał tak samo demontaż uszczelek, smarowanie i ponowne zlozenie do kupy. Tyczy się to wszystkich możliwych elementów wraz z kółkami w przerzutce. Akurat ja posiadam części marki token. Nie robię tutaj reklamy tylko wyrażam swoją opinię jak ja to widzę. Takze łożyska maszynowe są mniej upierdliwe w serwisie jak całe te kulki. A dlaczego bo pedały które ma to SPD m520 i tam są kulki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od nastu lat 520tki są w ofercie. Miałem z 10 kompletów,  użytych i mniej lub bardziej tyranych. Sprzedawaliśmy kilkaset sztuk rocznie,  z mojej kadencji w pracy z 3-4 tysiące.  Nie pamiętam ani jednej pary która wróciła na reklamację bądź była wymieniana z powodu dezintegracji. 

Masz looki mtb? Na 99% mają maszynowe i ślizgowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 520 luzuje się  na łożyskach moja strona inicjacji czyli rozbiegu i najczęstszego zejścia, lewa. Trzeba sporo pojeździć.

jeśli mam fantazję to rozbieram, i trzeba mieć do tego rękę (kontrowanie)  i nie pogubić.  
Po wielu latach wyrabiają się nie tylko bloki ale też pedały, pierwsze kupione, już chyba nie jeżdżą,  spd ki to naprawdę dobra robota, ile na wyścigach było rozwalonych kranków czy tajmów, spdeków w zasadzie zero. Sam rozstrzelilem klatkę 52O w wypadku, ale pedał dał się złożyć w domu. 

Nie miałem wszystkich kół świata, ale  bywa,   że maszynówki w wodzie i błocie ( grube błotne trofi) padają szybko, pod uszczelką błoto zassysane jest do pełna, ( prawidłowe łożysko ma 1/3 smaru) a kulki  z shimano zmielą i pojadà dalej… problem to tylko zmowa żarówkowa, słaba jakość dostępnych piast niższych konusowych grup. Nowe piasty Xt pod  6 śrub trafiłem źle zakręcone, w palcach rozbieralne, dramat złej  kontroli jakości. Potem w rowerze ktoś ma luz albo opór i klnie na łożyska kulkowe.
 

Klasyczny dobry suport na kulkach z lat 50 w szosie bez błota,  przebieg nieznany stan dobry, złożyłem 3600 km temu, zero luzu pracuje gładko bez zacięć idealnie. Pakiet suportu na kwadrat potrafi łapać luz po 2  tys  jeśli były góry, pakiet HT po burzy z deszczem rdzewieje i staje :)   Po prostu  są lepsze i gorsze łożyska i ich materiał uszczelnienie i warunki użytkowania… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...