KSikorski Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Chyba to umknęło uwadze ogółu, ale piasty z grupy deore 6100 to chyba pierwsze shimano z wymiennymi łożyskami... https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/pl/dm/MBHB002/DM-MBHB002-00-POL.pdf 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Ciekawa sprawa. Ciekawe jakie będzie wytłumaczenie, bo Shimano do zawsze mówiło że łożyska "maszynowe" są be, bo nie przenoszą dobrze obciążeń takich jakie występują w rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Piekło zamarzło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 bębenki microsplina mają łożyska maszynowe....w tanich piastach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Po tym, jak BMW zastosowało napęd przedni w swoim produkcie nic mnie już nie zdziwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Pierwszą piastą Shimano z łożyskiem "maszynowym" była bodaj Dura Ace i Ultegra w momencie wejścia 10 rzędowych napędów w szosie. Tylko tam zastosowano takie łożysko wyłącznie w bębenku. Ale rzeczywiście piekło zamarzło ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Rysunek techniczny pokazuje, że przynajmniej przednia piasta ma bardzo prostą budowę. Wygląda całkiem zachęcająco. Ciekawe co to za łożyska, żeby się nie okazało że tylko Shimano takie posiada. Numer katalogowy to: Y2GY25000, ale Google jeszcze nic nie zwraca. https://si.shimano.com/api/publish/storage/pdf/en/ev/HB-MT410/EV-HB-MT410-4718.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 24 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Października 2020 3 godziny temu, marvelo napisał: jak BMW zastosowało napęd przedni w swoim produkcie To w odpowiedzi na głosy klientów ,którzy nie potrafią opanować napędu na tył nawet na suchej nawierzchni. Podobno w planach mają też działające kierunkowskazy. 5 godzin temu, KSikorski napisał: piasty z grupy deore 6100 to chyba pierwsze shimano z wymiennymi łożyskami... Przeca w każdej piaście szamano można wymienić łożyska. Powiem więcej- Shimano daje możliwość wymiany pojedynczej kulki. A w tej nowej wersji to nie można. Lipa.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Teraz, durnykot napisał: To w odpowiedzi na głosy klientów ,którzy nie potrafią opanować napędu na tył nawet na suchej nawierzchni. No chyba nie, raczej kwestia kosztów. Jeździłem nowymi, tylnonapędowymi samochodami o mocy od 140 do 470 koni i przy nawet dość dynamicznej jeździe, wyprowadzić tył z równowagi wcale prosto nie jest. A że co chwilę jakieś stare BMW owija się dookoła drzewa, to raczej wynika ze stanu technicznego i brawury. A wracając do piast. Owszem, miski i konusy można wymienić. Tylko kto normalny będzie to robił, skoro cała piasta wyjdzie niewiele taniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Łożyska Shimano są dobre bo pozwalają zmieścić przyzwoitej wielkości kulki w ograniczonej przestrzeni. Natomiast trudno akceptowalny jest fakt trudnej dostępności części. Np. Do piasty FH-M6010 owszem kupię konusy, ale tylko w pakiecie z osią, która kosztuje niewiele mniej od kompletnej piasty, a uszczelki w ogóle nie są dostępne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 24 Października 2020 Udostępnij Napisano 24 Października 2020 (edytowane) 3 godziny temu, KSikorski napisał: a uszczelki w ogóle nie są dostępne... http://e-bmx.pl/opis/9619183/uszczelka-y26d10000-piasty-shimano-xtr-xt.html https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-FH-M6010-4197.pdf /edit No cóż. Teraz trzeba dać chwilę chińczykom, którzy zrobią łożyska i będzie taniej. ( i częściej niż z kulkami ) Edytowane 24 Października 2020 przez SoloTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Nieźle, w serwisie Shimano mówili że nie ma. Ustaliłem dziś że z wspomnianych piast tył w wersji boost waży prawie 500g :-o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 Nie będę nowego wątku zakładał bo widzę że taki już tutaj ktoś wymyślił. Co do łożysk w rowerze to utwierdzam się w przekonaniu że maszynowe są najmniej upierdliwe jeśli chodzi o serwis. Właśnie jestem po serwisie jednego łożyska w suporcie okazało się że pracował praktycznie na sucho i przenosiło mi dziwne dźwięki na ramę. Sam demontaż to banał tak samo demontaż uszczelek, smarowanie i ponowne zlozenie do kupy. Tyczy się to wszystkich możliwych elementów wraz z kółkami w przerzutce. Akurat ja posiadam części marki token. Nie robię tutaj reklamy tylko wyrażam swoją opinię jak ja to widzę. Takze łożyska maszynowe są mniej upierdliwe w serwisie jak całe te kulki. A dlaczego bo pedały które ma to SPD m520 i tam są kulki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 To nie wina kulek że pedały m520 są jakie są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 Jak bym wiedział ze takie sa nie wiem czy bym je kupił ale je mam to uzywam. Do drugiego roweru juz człowiek troszke poszedł po rozum do głowy i kupił spd look ze względu że oba systemy sa kompatybilne z blokami shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 Od nastu lat 520tki są w ofercie. Miałem z 10 kompletów, użytych i mniej lub bardziej tyranych. Sprzedawaliśmy kilkaset sztuk rocznie, z mojej kadencji w pracy z 3-4 tysiące. Nie pamiętam ani jednej pary która wróciła na reklamację bądź była wymieniana z powodu dezintegracji. Masz looki mtb? Na 99% mają maszynowe i ślizgowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 28 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2023 W 520 luzuje się na łożyskach moja strona inicjacji czyli rozbiegu i najczęstszego zejścia, lewa. Trzeba sporo pojeździć. jeśli mam fantazję to rozbieram, i trzeba mieć do tego rękę (kontrowanie) i nie pogubić. Po wielu latach wyrabiają się nie tylko bloki ale też pedały, pierwsze kupione, już chyba nie jeżdżą, spd ki to naprawdę dobra robota, ile na wyścigach było rozwalonych kranków czy tajmów, spdeków w zasadzie zero. Sam rozstrzelilem klatkę 52O w wypadku, ale pedał dał się złożyć w domu. Nie miałem wszystkich kół świata, ale bywa, że maszynówki w wodzie i błocie ( grube błotne trofi) padają szybko, pod uszczelką błoto zassysane jest do pełna, ( prawidłowe łożysko ma 1/3 smaru) a kulki z shimano zmielą i pojadà dalej… problem to tylko zmowa żarówkowa, słaba jakość dostępnych piast niższych konusowych grup. Nowe piasty Xt pod 6 śrub trafiłem źle zakręcone, w palcach rozbieralne, dramat złej kontroli jakości. Potem w rowerze ktoś ma luz albo opór i klnie na łożyska kulkowe. Klasyczny dobry suport na kulkach z lat 50 w szosie bez błota, przebieg nieznany stan dobry, złożyłem 3600 km temu, zero luzu pracuje gładko bez zacięć idealnie. Pakiet suportu na kwadrat potrafi łapać luz po 2 tys jeśli były góry, pakiet HT po burzy z deszczem rdzewieje i staje Po prostu są lepsze i gorsze łożyska i ich materiał uszczelnienie i warunki użytkowania… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.