Mihau_ Napisano 23 Października 2020 Udostępnij Napisano 23 Października 2020 (edytowane) No i są ceny. Po zaprezentowaniu fotek doczekaliśmy się w końcu konkretów jeśli chodzi o polskie aero na tarczach. Karbonowa rama + tarcze + koła DT + 105 za 8999 Karbonowa rama + tarcze + karbonowe koła Token'a + ultegra di2 za 14999 Szczerze mówiąc świetna sprawa, szczególnie mocniejsza opcja, decathlon się chowa. Sprawdzimy rolę znaczka w wielkości sprzedaży https://www.romet.pl/Katalog_rowerow,SZOSA,9,791,2021.html Edytowane 23 Października 2020 przez Mihau_ x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 23 Października 2020 Udostępnij Napisano 23 Października 2020 Jak przejrzeć ofertę graveli i rowerów szosowych to cała lista jest mocna. Dobra rama, koła, osprzęt w dobrej cenie, to musi się sprzedać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 25 Października 2020 Udostępnij Napisano 25 Października 2020 W dniu 23.10.2020 o 22:58, clavdivs napisał: to musi się sprzedać. O ile będą mieli co sprzedać Pamiętasz co się działo w ubiegłych latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2020 W dniu 23.10.2020 o 22:58, clavdivs napisał: Dobra rama, koła, osprzęt w dobrej cenie, to musi się sprzedać. Ile osób potrzebuje roweru aero? 1 na 1000? W dniu 23.10.2020 o 22:58, clavdivs napisał: Jak przejrzeć ofertę graveli i rowerów szosowych to cała lista jest mocna. Najtańsza szosa na tarczach -9k. Kross- 6.5k ( jeśli mówimy o hydraulice ) Rose-7.2k IMO oferta Rometu jest trochę wąska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinok Napisano 25 Października 2020 Udostępnij Napisano 25 Października 2020 Tylko ani ten Kross ani Rose nie jest karbonowy, za karbon powyżej 10k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 25 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Października 2020 Nie zmienia to faktu ,że oferta Rometu jest dosyć ograniczona. Mając 7k w Romecie mam jeden rower, u Krossa -2, Rose-2 Za 7k pln jest Radon Spore 8.0 - karbą na tarczach i grupie 105. Za jakieś 15k pln jest Radon Vaillant Disc 10.0 - model aero na grupie SRAM Force Etap AXS. W cenie zbliżonej do Huragana mamy na przykład Giant Propel Advanced 1 disc, który jest bardziej przemyślana konstrukcja pod względem aero. Tańsza jest Merida Reacto 6000 ( także na Ultegrze ) . Różnica jest w grupie mechanicznej w Giant i Meridzie, ale klient docelowy szukający roweru aero prawdopodobnie będzie zwracał większą uwagę na zestaw rama/koła niż na grupę osprzętu. Jak widać, oferta Rometu nie jest aż tak atrakcyjna. Pomijam już, że Huragan nie jest dostępny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 25 Października 2020 Udostępnij Napisano 25 Października 2020 Podobnie z kołami aero też można przyjąć że może potrzebuje 1 osoba na 1000, to zainteresowanie nimi nie jest niskie. Większość nowych modeli ma charakter aero w mniejszym lub większym stopniu. taka rama to nie tylko kształt aero, ale często większa sztywność. Tarcze też wymagają mocniejszej konstrukcji ramy. Oferta jest ograniczona, raczej mi chodziło, że każdy model jaki posiadają są atrakcyjne cenowo. Nie ma modelu z którym by odlecieli cenowo. Nie posiadają rowerów szosowych na tarczach w niższym segmencie, ale w pewnym sensie można zrozumieć. Aluminiowe szosy na tarczach łatwo łapią wysoką wagę często porównywalna z gravelami i są cięższe od rowerów klasycznych gdzie w tej cenie znajdujemy karbon i 105. Dla szos endurance rowery gravel są sporą konkurencją, w sumie te pierwsze mocno idą w kierunku graveli. Kross przyznał się że zainteresowanie gravelami było wyższe niż rowerami szosowymi. Nablizsze lata w rowerach z wyzszej połki nie tylko wymrą hamulce obręczowe, ale przewiduje ze również mechaniczna grupa napędowa. Mocna teza, że ktoś oleje elektryka w rowerze szosowym. Dostępność i jaki rower będzie trzeba poczekać, na razie mamy tylko prezentacje. Fajnie by było jak był by szeroko dostępny i tak udany jak sie prezentuje. Co z tego że jakiś radon jest w podobnej cenie, skoro do tej marki mam mocno obojętny stosunek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2020 (edytowane) Propel jest bardziej przemyślaną konstrukcją pod względem aero od huragana - ciekawa teoria, mam rozumieć, że jesteś to w stanie udowodnić przytaczając odpowiednie dane i badania Romet katalogowo 15. Giant 16,5 bez di2, upgrade kit w granicach 3,5 + przewody i inne głupoty, mechanikę opchniesz za 1,5 i wychodzi ok 18,5-19 "katalogowo" za propela porównywalnego sprzętowo z rometem. Nie wiem czy 25% różnicy to "zbliżona cena" Merida katalogowo 14300 na alu kołach i mechanice, dolicz 5k na koła i 2 na di2 (odejmując wartość mechaniki) i wychodzi ponad 20. Jedyny jej plus to to, że wygląda lepiej od rometa (po wyglądać lepiej niż propel adv1 to żaden wyczyn). Radon na bikediscount 3410 co po dzisiejszym kursie daje +/- 15,5, jest już na axs ale nadal na alu kołach więc również wyjdzie 20 IMO romet to fajna opcja do amatorskiego ścigania w różnym terenie, po prostu uniwersalny rower, w którym nic nie trzeba zmieniać E: Zresztą nie wiem dlaczego chcesz porównywać "aero" rometa do propela czy reacto skoro raczej te rowery nie są dla siebie konkurencją, już chyba temu huraganowi bliżej to segmentu takiej emondy czy tarmaca Edytowane 26 Października 2020 przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 26 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2020 5 godzin temu, Mihau_ napisał: Propel jest bardziej przemyślaną konstrukcją pod względem aero od huragana - ciekawa teoria, mam rozumieć, że jesteś to w stanie udowodnić przytaczając odpowiednie dane i badania Masz argumenty ,że Huragan jest bardziej przemyślany? Był badany w tunelu ? Kokpit jest zaprojektowany od początku do końca pod rower aero? 5 godzin temu, Mihau_ napisał: IMO romet to fajna opcja do amatorskiego ścigania w różnym terenie, po prostu uniwersalny rower, w którym nic nie trzeba zmieniać Nie twierdzę, że Huragan to zły rower, ale twierdzę ,że oferta Rometu jest dosyć mała, a jego ( Huragana ) uniwersalność trochę się gubi przy wysokich kołach ,które nie wszędzie będą odpowiednie . Mając do wydania 15k na rower "aero" Romet nie byłby w kręgu moich zainteresowań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 26 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2020 Czy ja gdzieś napisałem, że "romet jest bardziej przemyślany" żebym musiał to uzasadniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Października 2020 Udostępnij Napisano 30 Października 2020 (edytowane) W dniu 25.10.2020 o 15:42, durnykot napisał: Ile osób potrzebuje roweru aero? 1 na 1000? mysle ze niedoceniasz ... wiekszosc zaczynajacych jezdzic na szosach, po 2-3sezonach ma parcie na sprzet, a rowery aero na stozkach zwyczajnei wygladaja lepiej niz inne :> Jest tez spora grupa ludzi lubiacych kupowac rodzime produkty.. wiec mysle ze ten rwoer ma szanse sie przebic, no i coby nie pisac jest calkiem wizualnie ładny na moje oko. I fajnie ze ten napis na ramie nie jest wielki i bialy > Cena tez nie jest zla za di2, w tych pieniadzach mozna kupic sensowny rower na mechanicznej ultegrze. Edytowane 30 Października 2020 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.