RafalxM Napisano 12 Października 2020 Napisano 12 Października 2020 (edytowane) Mam zacisk BB7 Road czarny - kupiłem go do współpracy z klamkami 105 5600 , efekt mizerny - po ustawieniu na żyletkę może być, ale wiadomo że za chwilę będzie słychać delikatne obcieranie.. Obecnie składam konfigurację na klamkach RL-520 (czyli ciąg MTB) i pewnie będę chciał dokupić drugi BB7. Zastanawiam się nad wersją (road / mtn ) i nasuwają mi się pytania: - czy kupić drugi road, żeby mieć 'uniwersalny komplet' (z klamką RL-520 już próbowałem road i hamuje dużo lepiej niż z klamką 105 - po prostu jest możliwość dociągnięcia klocka) - czy wersja mtn ze względu na dźwignię da na tyle większą siłę hamowania, że będę mógł się popisywać na dzielni saltem w przód ? - czy może znane są problemy / przypadki że jednak RL-520 z bb7 mtn to lipa i będzie efekt 105 z bb7 road ? Pytanie pomocnicze - na Allegro widzę srebrne wersje Road po 130 zł , czy to nie są przypadkiem jakieś marne podróbki, czy po prostu cena tego tak mocno spadła ? @rambolbambol Waćpana przyzywam do odpowiedzi , bo zdaje się używasz / używałeś dużo bb7 . Edytowane 12 Października 2020 przez RafalxM edit Cytuj
rambolbambol Napisano 12 Października 2020 Napisano 12 Października 2020 (edytowane) Ja mam klamki RL-520 (od MikeSkywalker kupione) pożenione z BB7 MTB. Spokojnie idzie zablokować koło. Jest fajna modulacja. Działa to idealnie. Wcześniej miałem BB7 MTB pożenione z Avid FR7 i FR5. Też działało to bez żadnych zastrzeżeń. Shimano 105 5600 niespecjalnie pożenisz ani z BB7 Road ani BB7 MTB. Szosowa seria x600 znana jest z bardzo marnego uciągu linki hamulca, nawet jak na standardy szosowe. Dopiero z x700 to poprawiono (cyt: "More searching, revealed that the Ultegra 6700 with "Servo-Wave" has increased cable pull over the Ultegra 6600. So based on my current set up and zero votes for the 6700, I think I will be going with new/used 105's") - link BB7 ROAD można w BB7 MTB zmienić za pomocą takiego zestawu (różnią się tylko krzywką): https://www.cycleservicenordic.com/en/products/spare-parts/avid-bb7-mtb-internals-kit-08-13https://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=167591 Edytowane 12 Października 2020 przez rambolbambol Cytuj
RafalxM Napisano 12 Października 2020 Autor Napisano 12 Października 2020 Na tych 105 5600 + BB7 ROAD , na RT66 180mm dało się hamować przodem, ale była to walka z dzwonieniem co chwilę . Nie chcę nic przerabiać, jeśli kupię drugi w wersji MTB to po ROAD wrzucę na tył - nawet teraz tak mam ze 105 i jest ok , więc z 520 będzie jeszcze lepiej. Postawię chyba na wersję MTB , kwestia tylko żeby kupić dobrej jakości. Dostrzegacie jakąś różnicę w tych dwóch? 219,90 https://allegro.pl/oferta/avid-bb7-mtb-mechaniczny-hamulec-tarczowy-zacisk-9655302289 289,00 https://allegro.pl/oferta/avid-bb7-mtb-s-mechaniczny-hamulec-tarczowy-zacisk-9021798288 Cytuj
rambolbambol Napisano 12 Października 2020 Napisano 12 Października 2020 Jeden z nich ma czerwone plastiki a drugi czarne. Więcej różnic nie ma. Cytuj
seczuan Napisano 12 Października 2020 Napisano 12 Października 2020 40 minut temu, rambolbambol napisał: Wcześniej miałem BB7 MTB pożenione z Avid FR7 i FR5. Też działało to bez żadnych zastrzeżeń. myślę właśnie o tych klamkach do bb7 road - będzie dobrze ? mam bb7 road z szosowymi sram rival i jest ok działa tak jak trzeba 120kg zatrzymuje bez problemu na tarczach 160 Cytuj
rambolbambol Napisano 12 Października 2020 Napisano 12 Października 2020 FR7 i FR5 są do ciągu MTB. Teoretycznie FR7 ma możliwość regulacji ciągu, ale nie wiem czy to zadziała z BB7 Road. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.