Skocz do zawartości

[Damper] Fox Float ctd DRCV - serwis w domu? czy...


Moriturus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Rama którą kupiłem posiada w/w damper, sprzedający podpowiedział, że przydałby się serwis/przegląd. 
Lokalny sklep rowerowy nie serwisuje tego modelu, a polecony serwis Foxa zawołał 750zł i 2tyg czekania. 

Więc stoję przed trzema drzwiami:) 
A) Zapłacić i czekać 2 tygodnie (jak na razie najgorsze dla mnie wyjście)

B ) Zrobić serwis samemu w domu

C) Dołożyć i kupić nowy np. RockShox Monarch Plus RC3 Rear Shock

Pytanie do forum - jak trudno zrobić samemu serwis? Filmy w sieci są, wydają się proste w wykonaniu, tylko wymagana jest ta nieszczęsna pompka która da radę z 300psi :) i zestaw nowych uszczelek (całość z tego co widzę około 250zł) 

Dziękuję za porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory Foxa zasadniczo nie są przeznaczone do samodzielnego serwisu.

W domu możesz sobie nie poradzić, tym bardziej, że do tego konkretnego modelu brakuje dokumentacji serwisowej.

 

Każdy rower ma tylny amortyzator dostosowany do charakterystyki pracy zawieszenia (odpowiednie zaworowanie). Zastąpienie go innym, niedostosowanym, może pogorszyć pracę tyłu.

 

750 zł to złodziejska stawka, nawet za tak nietypowy amortyzator. Skontaktuj się z Wichu Workshop lub Spider Suspension.

Edytowane przez Galvatron
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Galvatron napisał:

Amortyzatory Foxa zasadniczo nie są przeznaczone do samodzielnego serwisu.

W domu możesz sobie nie poradzić, tym bardziej, że do tego konkretnego modelu brakuje dokumentacji serwisowej.

 

Każdy rower ma tylny amortyzator dostosowany do charakterystyki pracy zawieszenia (odpowiednie zaworowanie). Zastąpienie go innym, niedostosowanym, może pogorszyć pracę tyłu.

To te wszyskie filmy i poradniki są z palca wyssane?
https://www.bikeradar.com/advice/workshop/workshop-fox-rp-shock-service/


Na YT -

Basic rear shock service & maintenance for your mountain bike - Mountain Bike Action

Vorsprung Suspension: Inside the Fox/Trek/Penske ReAktiv DRCV shock!

HOW TO - FOX FLOAT Air Sleeve Maintenance

I nie wierzę, że nie mogę wymienić tego Foxa na coś innego. 
https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=409
 

Remedy 29 2.125 in./54mm 0.53 in./13.5mm 0.63 in./16.2mm

 

Pierwszy z brzegu: 
https://www.chainreactioncycles.com/fox-suspension-float-dps-factory-3pos-adjust-lv-shock-2021/rp-prod199088


                                                                                                                 55 mm/ 2.25in 14 mm/ 0.56in 17 mm/ 0.68in

A ten który podałem w pierwszym poście - 
https://www.sram.com/en/rockshox/models/rs-mnrp-rc3-b3


                                                                                                                200x51

Różnice kilku mm w skoku, a coolture pracy to zupełnie jakbyś mówił - że można tylko jeździć na rowerze z amortyzatorem danym nam przed producenta bo inaczej to be! :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Ale nadal nie wiem czy te poradniki sa wyssane z palca czy nie. Czy przeprowadzenie serwisu w domu TEGO dampera to podałem jest ponad siły czy - spuść powietrze, rozkręć, wymień uszczelki, zakręć, napompuj - :) 
 

A co do tego, że potrzebuję tune - po wrzuceniu w sieć pytania - rear shock for remedy 8 2015 - wyskoczyło mi więcej niż jedno rozwiązanie. 
I proszę wyjaśnij - co masz na myśli pisząc - zła praca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku kompletnej dokumentacji serwisowej możesz nie być w stanie prawidłowo zrobić tłumika. W efekcie amortyzator może pracować źle albo w ogóle przestać działać.

 

Przez złą pracę rozumiem, w największym skrócie, zbyt miękką/twardą pracę. Możesz na przykład skończyć z małą czułością na drobne nierówności, brakiem podparcia w środku skoku lub/i przelatywaniem przez skok na dużych nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Galvatron napisał:

Z braku kompletnej dokumentacji serwisowej możesz nie być w stanie prawidłowo zrobić tłumika. W efekcie amortyzator może pracować źle albo w ogóle przestać działać.

 

Przez złą pracę rozumiem, w największym skrócie, zbyt miękką/twardą pracę. Możesz na przykład skończyć z małą czułością na drobne nierówności, brakiem podparcia w środku skoku lub/i przelatywaniem przez skok na dużych nierównościach.

Czyli mam dwa wybory według ciebie - zapłacić albo kupi... a nie czekaj, kupić nie mogę, bo musiałbym kupić taki sam a przecież nie znajdę Foxa nowego z 2015 roku. Więc zapłacić i tyle. To jedyne wyjście, tak? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Galvatron napisał:

Możesz kupić inny amortyzator, ale trzeba będzie mu zrobić tuning pod tę konkretną ramę, co oznacza kolejne koszty, bo w tym celu trzeba go rozebrać całkowicie, włącznie z tłumikiem.

A skąd wziąć wiedzę do jakich parametrów mam ustawić ten nowy, skoro brak dokumentacji do starego? :D

Nadal zresztą nie rozumiem twojego podejścia. Z tego widzę to twierdzisz, że nie można wymienić orginalnych amortyzatorów (orginalnych czyli takich jakie były montowane przez producenta) na inne ponieważ, ich praca będzie do kitu. I tyle. Można wsadzić sobie między książki dane, parametry, normalizacje. Ma być TAKI i koniec. Czyli idąc tym tropem jak X kupi sobie rower z Tesco - Bomber sus Full G 26" black/blue (tia.. ekstremum) i wsadzi do niego amortyzator np. Fox Suspension 36 Float Factory Grip 2 Fork 2021 (bo kto mu zabroni, dopasuje sobie stery, i niech będzie że rama przyjmie "tapered" sztycę) To zniszczy cały zamysł producenta ? :D:D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że każda rama ma funkcję wiążącą przełożenie (leverage ratio) z skokiem. Wynika to wprost z kinematyki ramy. Jeśli do ramy o zmiennej wartości przełożenia wsadzisz damper z ramy o stałej wartości przełożenia to okaże się że masz pernamentną półblokadę :-)

Podrzuciłeś tutoriale do serwisu puszki (air can / air sleeve) i to jest łatwe i robi się co około 50 h jazdy, w moim przypadku wychodzi średnio raz na 1,5 miesiąca.

Pełny serwis jest dużo bardziej pracochłonny i wymaga dedykowanych narzędzi (szczęki kształtowe do imadła, miarka tłoczka ifp i tak dalej). Oczywiście wszystko lub prawie wszystko da się obejść. Należy jednak liczyć się z tym że nie wyjdzie za pierwszym razem lub narobi się strat przekraczających wartość sprzętu.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, KSikorski napisał:

Chodzi o to, że każda rama ma funkcję wiążącą przełożenie (leverage ratio) z skokiem. Wynika to wprost z kinematyki ramy. Jeśli do ramy o zmiennej wartości przełożenia wsadzisz damper z ramy o stałej wartości przełożenia to okaże się że masz pernamentną półblokadę :-)

Podrzuciłeś tutoriale do serwisu puszki (air can / air sleeve) i to jest łatwe i robi się co około 50 h jazdy, w moim przypadku wychodzi średnio raz na 1,5 miesiąca.

Pełny serwis jest dużo bardziej pracochłonny i wymaga dedykowanych narzędzi (szczęki kształtowe do imadła, miarka tłoczka ifp i tak dalej). Oczywiście wszystko lub prawie wszystko da się obejść. Należy jednak liczyć się z tym że nie wyjdzie za pierwszym razem lub narobi się strat przekraczających wartość sprzętu.

 

I taką wypowiedź w pełni akcetpuje :D Dziękować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...