adampolak Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Proszę o radę w następującej kwestii : Kupiłem w salonie rowerowym rower marki Giant ( Liv ) z tylną przerzutką shimano tourney tx z dużymi kółeczkami plus dodatkowe kółeczko do prowadzenia linki. Koło z wolnobiegiem. W sklepie , przy kupnie przerzutka pracowała nienagannie. Po przejechaniu 2000 km pojawił się problem z wyregulowaniem przerzutki. Jest to niemożliwe. Hak jest prosty , przerzutka nie została nigdy uderzona itp. Linki , pancerze czyste i nasmarowane. Proszę o radę czy i co mam wymienić w pierwszej kolejności : 1. Przerzutkę ( na przykład na Alivio )? 2. Koło na takie z kasetą zamiast wolnobiegu ? Z góry dziękuję za odpowiedź ! Pozwoli mi to zaoszczędzić czas i pieniądze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 7 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Jeśli nie działa przerzutka to najpierw trzeba zająć się nią. Koło z kasetą nic tu nie zmieni. Tourney to plastikowa zabawka, więc nawet zmiana na Altusa cz Acerę powinna zauważalnie poprawić sytuację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Teraz, adampolak napisał: pojawił się problem z wyregulowaniem przerzutki. Tzn. co się dzieje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adampolak Napisano 7 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Jeżeli wyreguluję przerzutkę tak , że można zmieniać biegi z wyższych na niższe - to nie ma możliwości przerzucania biegów z powrotem. Natomiast jeżeli wyreguluję przerzutkę tak , że można zmieniać biegi z niższych na wyższe - to nie ma możliwości przerzucania biegów z powrotem. Albo , gdy klikam manetką jeden raz to nic się nie dzieje , dopiero gdy klikam drugi raz to zmienia się bieg o jedną tarczę lub o dwie , trzy tarcze lub zaczyna chrzęścić , rzęzić i furkotać . Albo jest i tak ,że w ogóle działa jak chce . Dziadostwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 2 godziny temu, adampolak napisał: Linki , pancerze czyste i nasmarowane. A może wystarczy wymienić linkę. Tourney kulturą nie grzeszy, ale wyregulować się powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Pojedź do serwisu. To musi być banalne. Tylko trzeba widzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adampolak Napisano 8 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2020 Byłem w serwisie działającym na rynku od 30 lat. Pracownicy z bardzo dużym doświadczeniem. Jak zobaczyli rower, to wyraźnie rozczarowani powiedzieli : " Aaaa... przerzutka z kółeczkami.... " Próbowali to wyregulować , aż w końcu powiedzieli ,że się nie da. Nie chciałem drążyć tematu i pytać o powód , gdyż każdy tak robi a potem idzie do domu i sam sobie naprawia gdy zna powód. Wypadało po prostu zostawić rower i pozwolić Im to naprawić. Ale mnie frustruje ,że prawie nowy Giant ( Liv- Sedona ) za 1500 zł ze sklepu nie działa jak powinien. // Jeszcze pomyślałem o manetce. Czy może ona powodować takie problemy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SoloTM Napisano 8 Października 2020 Udostępnij Napisano 8 Października 2020 Ciul nie serwis. Wymienia się przerzutkę ( jeśli wszystko inne - hak, pancerze, linki ok ) i patrzy czy to był powód. Jeśli nie to manetki. Nie ma innego sposobu. Te przerzutki z kółkiem prowadzącym to nie jest najszczęśliwsze rozwiązanie. Całe szczęście, że nie zostali elektromechanikami samochodowymi bo by se brodę zdarli od drapania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tokio04 Napisano 18 Października 2020 Udostępnij Napisano 18 Października 2020 Dokładnie zamiana przerzutki na nową na chwile żeby sprawdzić to kwestia kilkunastu minut. Miałem podobny problem z rowerem zakupionym w sklepie wielko powierzchniowym produkcji polskiej. Przerzutka Tourney po przebiegu ok. 1200km zaczęła robić problemy. Wyregulowałem raz, ale po kilkuset kilometrach zaczęło się to samo, próba regulacji przyniosła ten sam efekt, ale udało mi się wyregulować. Na jeździe próbnej przerzutka dostała się w szprychy i wiedziałem że to jest po prostu złom. Kupiłem wtedy Altusa założyłem i problem zniknął. Wszystko zajęło mi to 30 min . Cena w sklepie to 89 pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.