Skocz do zawartości

[kompatybilność] zacisk flat mount + klamka MTB


kemot1974

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim,

pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. 

Chciałbym wymienić żonie hamulce w rowerze fitness. Zaciski hamulcowe są w standardzie flat mount + klamki hamulcowe marki  TRP.

Pytanie, czy można połączyć zaciski np Tiagra lub 105  ze standardowymi klamkami np Deore lub SLX. Będzie to działało ?

Ewentualnie czy są gotowe rozwiązania zacisków w standardzie flat mount z klamkami na prostą kierownicę marki Shimano ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kemot1974 napisał:

zyli połączenia komponentów hamulców z różnych grup w całość ?

Bo tu nie chodzi o polaczenie roznych grup, tylko zupelnie rozne komponenty i mieszanie MTB i Road...  ;-)  nei napisales dokladnie jakie ten rower ma zaciski. Shimano ma teraz takie wynalazki jak BR-UR300 dla fitnessow 

Swego czasu byly zaciski RS805 i RS785 jedne byly FM a drugie PM, z tymi 785 bylo sporo jazd i slyszalem o kilku pryzpadkach ze serwisy wkladaly do roweru zacisk M785 czyli MTBtyczny i dzialalo ... tak czy siak wystarczy zmierzyc srednice tloczka Twojego zacisku FM i jesli jest taka sama jak w zaciskach MTB, to klamki typu Deore czy SLX powinny dzialac. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cinol123 dziękuję za odpowiedź.

Aktualnie całe hamulce wraz z zaciskami mam TRP Flow Set Control.  Zestaw hydrauliczny. Zestaw hamuje, natomiast pozostawia wiele do życzenia :)

Wymieniam całość, czyli zaciski i klamki. O ile z doborem zacisku nie będzie problemu ( każdy zacisk w stanardzie flat mount) będzie pasował do widelca , o tyle miałem problem z doborem klamki do prostej kierownicy. Rower to typowy fitness Specialized Sirrus Elite Woman .

Poszukam pod kątem Twojej propozycji, dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shimano robi przecież takie adaptery. jeśli to wygląda jak kupa to masz bardzo wymagający gust.

https://www.centrumrowerowe.pl/adapter-hamulca-tarczowego-shimano-sm-ma-f160-pd8121/?v_Id=103059&utm_source=ceneo&utm_medium=referral

na pewno wadą jest cena tego czegoś.

w ogóle problemem jest montowanie FM w rowerach fitness bo przerabianie tego na szosę/gravel to nie wiem czy ma sens, a fitnessa da prawie się w całości zmontować na osprzęcie MTB. U mnie z szosy to jest tylko korba Sram Apex 42T. Przypuszczam, że w większości przypadków fitnessy są robione na ramach gravelowych i stąd jest tam FM.

 

 

Edytowane przez prezi
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszosc tych adapterow wyglada jak kupa https://www.bikehugger.com/posts/road-disc-brake-tech-flat-mount-vs-post-mount/

Sa obrazki w tym linku frankensteinow typu Pm przez adapter do Widelca czy ramy FM.

140mm wyglada zle, a 160mm to juz totalny lipton.

I po co z tym kombinowac jak sa rozwiazania typu BR-UR300

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz rower nieszosowy, to mozesz se myslec ze FM to lipton  czy tam kupa...ale przy okazji takich tekstow pokujesz, tez swoj poziom wiedzy o sprzecie ;) 

ten altus to jeden z przykladow, wystarczy poszukac, moze sa drozsze wersje....

W szosie wszystko pasuje...

A jak ktos se kupuje fitnesa i nie zwroci uwagi na jakis dziwny niekiedy mix klamotow, to co ja mu poradze.

 Wybor manetek do szosy tez nie jest jakis turbo wielki dla prostej kierownicy. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam szosy, nie chcę mieć szosy, nie chcę mieć baranka. Nie interesują mnie jakieś tam problemy szosowego osprzętu.

Proponuję pozytywne rozwiązanie problemu i nie wyskakuję z wydumanym argumentem estetycznym.

 

Co do mixu tak niestety są produkowane fitnessy. Producenci uważają je za odmianę szosy/gravela i stąd zresztą

w niektórych grupach szosowych biorą się proste klamki montowane właśnie w fitnesach razem z całą grupą szosową.

Nie ma to sensu ale nie wszyscy mają ochotę sobie składać customa. Czyli mówisz człowiekowi, że to wszystko

jego wina i że mógł sobie sam złożyć rower.

Edytowane przez prezi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Najprostszym rozwiązaniem, dającym faktycznie dużo większy wybór hamulców jest adapter pod FM i montaż klasycznych zacisków. Sądzę, że całość wyjdzie taniej niż próba złożenia hamulców na obecnych zaciskach i klamkach z MTB, jeśli w ogóle da się to złożyć tak by działało poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuję Wszystkim za trafne komentarze, mam nad czym myśleć :) rację mają obie strony, poszukam optymalnego rozwiązania i dam Wam znać po zmianie. Faktem jest, że dwóch największych producentów ma znikome rozwiązania dla rowerów fitness ( hamulce) w standardzie FM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, prezi napisał:

Nie mam szosy, nie chcę mieć szosy, nie chcę mieć baranka. Nie interesują mnie jakieś tam problemy szosowego osprzętu.

Ale szosy nie maja najmniejszego problemu, bo tam przemysleli wszystko (przynajmniej szanujacy sie producenci) i komponenty jak i ramy sa spójne od jakegos 2015r. ;-))

TO fitnesy sa rowerami majacymi problem z przynaleznoscia ...a ze sa dostepne inne rozwiazania FM pod prosta kierownice wystarczy wejsc sobie na strone np Canyona i zobaczyc na czym sa poskladane ich rowery RoadLite.

1. Raodlite cf 9.0 TRP 802 

2 Roadlite cf 8.0 Shimano RS600/405 - O - chyba to cos lepszego niz ten Altus co to mowia ze zly a nikt nie uzywal :P

3. RoadLite CF 7,0 Shimano MT201 / UR300 - I tak wsadzaja tego altusa do roweru za 7,5k

Czyli jak wskazuje powzyszy przyklad, nikt nie zadal sobie min trudu i nie poszukal... 

A juz nie wspomne  o wzieciu do reki zacisku np DEore czy SLX, zmierzeniu przy pomocy suwmiarki srednicy tloczka ... i pewnie sie okaze ze jest taka sama jak jakiegos zacisku ultegry czy 105 pod FM :P i wszystko by dzialao bez jeczenia... .ale lepiej po najmniejszej lini oporu zapodac ten adapter magiczny  

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, cinol123 napisał:

Ale szosy nie maja najmniejszego problemu, bo tam przemysleli wszystko (przynajmniej szanujacy sie producenci) i komponenty jak i ramy sa spójne od jakegos 2015r. ;-))

TO fitnesy sa rowerami majacymi problem z przynaleznoscia ...a ze sa dostepne inne rozwiazania FM pod prosta kierownice wystarczy wejsc sobie na strone np Canyona i zobaczyc na czym sa poskladane ich rowery RoadLite.

Aha, i te rowery same się produkują. Konkrety, konkrety. Człowiek chce kupić hamulec. Nie strona Canyon i fotki gotowych rowerów. Konkrety, dostępność zestawu klamka+zacisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, prezi napisał:

Aha, i te rowery same się produkują. Konkrety, konkrety. Człowiek chce kupić hamulec. Nie strona Canyon i fotki gotowych rowerów. Konkrety, dostępność zestawu klamka+zacisk.

No to temat zostal juz wyczerpany z przykladami jakbys niezauwazyl, ale trzeba czytac ;-)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...