Furious Napisano 4 Października 2020 Napisano 4 Października 2020 Cześć, na wstępie malutki background. Kupiłem używanego Giant TCR Advanced 3 z 2016 z założonym osprzętem Sram Force i dobrym przednim kołem Mavic Ksyrium Elite SL. Tylne koło natomiast zostało fabryczne Giant SR-2. Totalny szmelc który próbowałem od razu po zakupie naprawić, ale konusy i bieżnie były nie do odratowania, więc jeździłem aż się zajadą do końca. No i właśnie się zajechały i szukam porządnego zamiennika. Mam kilka typów ale liczę na wskazanie kierunku do sprawdzenia. Wymagania: - rim brakes - pod oponę 23 bo miejsca nie ma wiele w ramie, - fajnie by było jakby dało się to serwisować i wymienić łożyska za kilka lat, - obecne koło szacuję że waży około 1210 g przy przednim 719 co sprawia że rower ciąży tyłem. Fajnie by było zdecydowanie obniżyć wagę, - Nie mam kompletnie potrzeby wymieniać przedniego koła więc kupowanie zestawy i próba sprzedawania Mavica raczej mi się nie podoba. Od najtańszych opcji to rozważałem Shimano Ultegra https://kastor-bike.pl/Kolo-Tyl-Shimano-WH-RS500-TL- Wygląda nieźle i pewnie by działało długo ale to same własnościowe rozwiązania Shimano od rozmiaru nypli przez łożyska do bębenka więc nie zachęca. Opcja średnia DT Swiss P 1800 Spline 23 https://www.bikester.pl/dt-swiss-p-1800-spline-23-koo-alu-130-5mm-czarny-711550.html Producent który kojarzy mi się z solidną jakością. Sprawdzałem jak te piasty są zbudowane i inżyniersko się bronią. Obawy mam co do wytrzymałości bębenka. Widziałem sporo wideo/zdjęć gdzie nie wytrzymuje on ścinania przez kółka kasety co moim zdaniem jest niedopuszczalne. Ponadto widziałem sytuację gdzie łożyska padły po kilku miesiącach a próba ich wymiany skończyła się uszkodzeniem piasty. Zaleta to możliwość wymiany na XDr. Jeżeli kiedyś będę wymieniał osprzęt to będę mógł się na niego zdecydować. Opcja "trochę lepiej" https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-pr-1600-spline-32mm-rearwheel-662253 Podobnie do powyższego jednak piasta już z systemem zapadek i przy tym trochę wyższy profil. Próbowałem szukać długo po aukcjach tylnego koła do zestawu, ale większość nie budziła zaufania co do stanu technicznego, więc skłaniam się do nowego z gwarancją. Liczę na wsparcie. Z góry dzięki!
cervandes Napisano 4 Października 2020 Napisano 4 Października 2020 DEL. * zapomniałem o warunku z hamulcem na obręczy
luker7 Napisano 4 Października 2020 Napisano 4 Października 2020 TCR spokojnie pomieści opone do 28mm. Gdy przyszła moda na szerokie opony/obrecze Rocznik 2017 był sprzedawany z oponami 25mm a to ta sama rama. Sam ujeżdżam zestaw kół od dandyhorse które mają obręcze 18mm wew. z oponkami veloflex 28mm. A i tak najbardziej ogranicza szczęka hamulca poprzedniej ultegry.
Furious Napisano 4 Października 2020 Autor Napisano 4 Października 2020 51 minut temu, luker7 napisał: TCR spokojnie pomieści opone do 28mm. Gdy przyszła moda na szerokie opony/obrecze Rocznik 2017 był sprzedawany z oponami 25mm a to ta sama rama. Sam ujeżdżam zestaw kół od dandyhorse które mają obręcze 18mm wew. z oponkami veloflex 28mm. A i tak najbardziej ogranicza szczęka hamulca poprzedniej ultegry. Dzięki. Dobrze wiedzieć że jest trochę zapasu potwierdzonego osobiście. Akurat mam hamulce Srama więc o ile nie mają innego zakresu niż Ultegra to też nie powinno być problemu.
Furious Napisano 8 Października 2020 Autor Napisano 8 Października 2020 Spróbuję podbić jeszcze raz. Czy może ktoś miał do czynienia z składanymi kołami w tym zakresie cenowym? Czy można zamówić 1 koło? Czy z oferty Daveo mógłby ktoś dopasować coś w opisywanym przeze mnie zakresie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.