poliglota Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Cześć. Chcę poprawić jakość hamowania bez kupowania nowych hamulców. Obecnie mam shimano 500. Chciałbym zacząć od zmiany tarczy i ewentualnie klocków. Myślałem o tarczy shimano ICE tech. Możecie pomóc w wyborze, może inny producent . Tarcza do 150 zł, na 6 śrub, 180 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Klocki EBC albo Jagwire mogę polecić ( półmetaliczne ) i tarczę minimum RT6x. Co masz teraz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Jakąś fabryczną montowana w kellys Gate 90. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 10 godzin temu, poliglota napisał: Cześć. Chcę poprawić jakość hamowania bez kupowania nowych hamulców. Obecnie mam shimano 500. Chciałbym zacząć od zmiany tarczy i ewentualnie klocków. Myślałem o tarczy shimano ICE tech. Możecie pomóc w wyborze, może inny producent . Tarcza do 150 zł, na 6 śrub, 180 mm. 1. Klocki na full-metaliczne - np EBC Gold ( ale ja zawsze polecam EBC ). 2. Tarcza na 203. Byle jaka - to nie ma żadnego znaczenia, byle rozmiar się zgadzał. Ja polecam specjały za 7$ z aliexpress. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Co za brednie - bez pytania o styl jazdy "polecać" metaliki. Już nie wspomnę o tarczy 203. Idź się chłopie wyśpij po wczorajszym piciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 3 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Mieszkam w górach gdzie głównie po lesie latam. Jazda czysta rekreacja. Bez zawodów i ścigania. Ma długich zjazach hamulec przedni staje się mega słaby, co mnie martwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Do ogarnięcia technika jazdy, u mnie było to samo - nie potrafiłem hamować bez zagotowania płynu Szedłbym w półmetaliki albo ceramiki - zobacz szjabajka, podobno są dobre i nie mają cen z kosmosu. A tarcza, w takim razie ice-tech serii rt7x albo jak dorwiesz rt8x ( bo te ost. mają już nowe oznaczenia i są nieco inne MT8xx ) Ja sporo ważę, mam Jagwire czerwone, M7100 i MT800 i nie zdazyło mi się zmiękczyć hamulca a mam np. trasę 3km non stop z górki i co praktycznie 70-80m spore hamowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 A co złego w tarczach 203? Lepiej mieć słabszy czy mocniejszy hamulec? Jak ktoś jest ciężki, jeździ po górach a widelec pozwala, to śmiało można wkładać tarcze 203. Nie widzę wad takiego rozwiązania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Nic złego w 203. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 To po co te emocje? Porada Uzu jest bardzo dobra. Czy masz dobrą czy zła technikę to zawsze mocniejszy hamulec jest lepszy niż slabszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 A no po to misiu złoty, że to tak jak byś do Malucha slicki zakładał i na tor jechał ( mt500 i 203 mm ), bo masz ku temu ogumienie. Doradzajcie Panowie, a nie gówno burzę robicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Jedyna osoba, która robi gownoburze jesteś Ty. Większa tarcza robi największą różnice w kwestii mocy hamulca. Jeżeli ktoś chce ją zwiększyć, bo odczuwa taką potrzebę to najtaniej wychodzi wymiana tarczy na większą. A czemu "nie wypada" włożyć takiej tarczy do MT500 to już chyba tylko Ty wiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Masz w zupełności rację. Pakuj tam 203 i metaliki i na tor. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 Ja tylko dodam, że nie do każdego widelca tarcza 203 będzie odpowiednia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaxCava Napisano 3 Października 2020 Udostępnij Napisano 3 Października 2020 @skom25 tam wg. papierów 160-220mm ( o ile ma amor ze specyfikacji jakie patrzyłem ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zborek Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 W dniu 3.10.2020 o 09:52, uzurpator napisał: 1. Klocki na full-metaliczne - np EBC Gold ( ale ja zawsze polecam EBC ). 2. Tarcza na 203. Byle jaka - to nie ma żadnego znaczenia, byle rozmiar się zgadzał. Ja polecam specjały za 7$ z aliexpress. Możesz podesłać linka która to tarcza. Chciałbym coś niedrogiego do hamulców shimano slx7000 na 6 śrub, nie zależy mi na wadze tylko aby była sztywna, coś zamiast tarczy shimano sm rt66. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.