mrvolt211 Napisano 30 Września 2020 Napisano 30 Września 2020 Witam, posiadam rower Marin rift zone 1 z roku 2020, i chciałbym zmienić w nim koła (obręcze wraz z piastami). Jako iż nie jestem super specem, to proszę was o pomoc - na co zwrócić uwagę przy dobieraniu takowych obręczy ?dodam ze koła w rowerze to 29” z góry dziękuje za odpowiedzi :))
MikeSkywalker Napisano 30 Września 2020 Napisano 30 Września 2020 Dobre piasty, dobre obręcze, dobre szprychy i dobry kołodziej który złoży to w całość Śmiało możesz uderzać do daveo.pl i wybrać sobie z katalogu to co Cię interesuje.
Looser Napisano 30 Września 2020 Napisano 30 Września 2020 cptn obvious trochę wejdzie: 1. sprawdzić kompatybilność ramy i widelca z piastami (rozstaw widełek i średnica ośki) 2. dobrać szerokość obręczy do planowanej opony 3. wytrzymałościowo dobrać obręcz do typu jazdy, umiejętności i wagi 4. zastanowić się czy planujesz tubeless
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Co chcesz uzyskać przez zmianę kół? Niższą wagę czy większą wytrzymałość? Dlaczego już chcesz zmieniać? Stare połamałeś? Fabryczne koła w tym Marinie są dobre, mają boost, mają obręcze o wewnętrznej szerokości 29 mm, gotowe do tubeless. Na Twoim miejscu zamiast zmiany kół wywaliłbym dętki i przeszedłbym na tubeless, ewentualnie zmieniłbym opony, jeśli obecne nie odpowiadają. Zaoszczędzone pienądze wydałbym na sztycę regulowaną. Takie zmiany odczujesz na pewno, bo będą istotnym ulepszeniem sprzętu i uprzyjemnieniem jazdy.
wojtt80 Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Kolega wyżej dobrze prawi. Mam te obręcze w rowerze, są wytrzymałe, bez problemu przyjmują mleko. Jeśli chcesz pozbyć się tego dziwadla z tyłu, wymiana piasty na 12x148 załatwi sprawę.
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 28 minut temu, wojtt80 napisał: Jeśli chcesz pozbyć się tego dziwadla z tyłu, wymiana piasty na 12x148 załatwi sprawę. Może to faktycznie dziwny standard, ale piasta już Shimano, więc najprawdopodobniej sporo wytrzymalsza od "sławnych" piast formula boost141 w Trekach. Czyli zostawiłbym, jeździłbym na tych kołach i na tych domyślnych oponach, tylko bez dętek a z mlekiem. Za około 100 PLN kupisz dobre zaworki i spokojnie przynajmniej pół litra dobrego mleczka, które wystarczy na długo. Za 600 PLN kupisz dobrą sztycę. A za następne poniżej 500 PLN, jeśli chcesz, możesz pomyśleć o dużo lepszych hamulcach. Dzięki temu ten dobry Marin będzie jeszcze lepszy. O kołach, lub tylko o przeplocie tyłu na 148x12 możesz pomyśleć później albo wcale...
Gość Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Ja tylko dodam, że jeżeli się zdecydujesz na nowe, to raczej unikaj aluminiowego bębenka. No chyba że nie przeszkadza Ci że po sezonie będzie "ponacinany", a zdejmowanie i zakładanie kasety będzie problemem. Problemu nie ma gdy używasz wysokiej grupy napędu na pająku Alu lub/ oraz bębenek ma stalowe inserty, ale to raczej w droższych kołach.
Mod Team bogus Napisano 1 Października 2020 Mod Team Napisano 1 Października 2020 Albo kolega ogarnie kasetę na bębenek Sram XD. Wtedy czy to alu czy stal ma mniejsze znaczenie.
wojtt80 Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 58 minut temu, KurczakNorris napisał: O kołach, lub tylko o przeplocie tyłu na 148x12 możesz pomyśleć później albo wcale. Też prawda, można sprawdzić wytrzymałość tej piasty Shimano. W razie wymiany piasty czy kół, pamiętać o booscie.
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Koledzy, pytanie do Was posiadaczy tego Marina rift zone 1: fabrycznie ma boost141 na QR. Na czym polega konwersja na sztywną oś? Wymiana haków, które trzeba dodatkowo dokupić? Bo wydaje mi się, że sama piasta 12x148 i ośka nie wystarczy? Odnośnie do kół, to całkiem nieźle wychodzi pełny zestaw dobrych kół boost z Decathlonu, z kasetą 12s Sram 11-50 i ogumieniem (i tak kół w tym Marinie bym na siłę nie zmieniał).
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Mam Marina Hawk Hilla 2018 i tam jest rozwiązane to tak, że w zestawie jest piasta 135x9 + adaptery, natomiast rama jest przygotowana do sztywnej 142x12. Tutaj domyślam się, że będzie podobnie
Mod Team bogus Napisano 1 Października 2020 Mod Team Napisano 1 Października 2020 To 148 się nie włoży. Jeśli jest jakaś metoda to chętnie zapoznam się z takim wynalazkiem.
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Teraz, bogus92 napisał: To 148 się nie włoży. Jeśli jest jakaś metoda to chętnie zapoznam się z takim wynalazkiem. Włoży, bo Hawk Hill to inna rama niż Rift Zone. Rift Zone jest przystosowany do 148x12.
Mod Team bogus Napisano 1 Października 2020 Mod Team Napisano 1 Października 2020 Mam rozumieć, że Marin włożył tam piastę 141 mimo, że może włożyć od razu boost? Przecież to się kupy nie trzyma
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 A jednak Oszczędności - wyższe modele Rift Zone 2 i 3 już mają sztywne osie
KurczakNorris Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Marin RZ1 i tak jest w porządku. Nie to, co Trek w niektórych modelach, którym nie dość, że brakuje możliwości rozbudowy do sztywnej osi w ramie, to i piasty i koła są po prostu słabe w porównaniu do ceny tychże rowerów.
Gharalion Napisano 1 Października 2020 Napisano 1 Października 2020 Zawsze możesz tylko przepleść tylne koło na piastę 148 a resztę zostawić jak jest Ja się zastanawiałem nad taką opcją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.